Θεατρο - Οπερα

Έκτορας Λυγίζος: Το παιδί που θα λάτρευε ο Αισχύλος

«Στην προετοιμασία, μένω πολύ καιρό μόνος με το κείμενο»

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 500
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
79043-176606.jpg

Ο Έκτορας Λυγίζος σε μια συνέντευξη στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη.

Το ότι παρά την ηλικία του καταπιάνεται επιτυχώς με τις αρχαίες τραγωδίες κάνει τους αρτηριοσκληρωτικούς να καταπίνουν αμάσητες τις προκαταλήψεις τους. Από την άλλη, η ταινία του «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» μάζεψε ένα σωρό βραβεία σε φεστιβάλ. Πώς δουλεύει αυτός ο ταλαντούχος σκηνοθέτης;

Ο Έκτορας Λυγίζος μας είπε: 

«Στην προετοιμασία, μένω πολύ καιρό μόνος με το κείμενο. Διαβάζω όσο πιο πολλές μεταφράσεις ή μορφές του μπορώ να βρω, όσα άρθρα ή μελέτες προλάβω. Μετά, ακόμα κι αν έχω διαλέξει μια μετάφραση, επεμβαίνω, την ξαναγράφω, φράση φράση, κεντράροντάς τη σε σχέση με το θέμα που με απασχολεί. Και παράλληλα προσπαθώ να βρω το σκηνικό παιχνίδι μέσα από το οποίο θα αφηγηθούμε την ιστορία –και τον αριθμό και τη σύνθεση της ομάδας–, δηλαδή μια νέα δομή που θα εκφράζει καλύτερα την ερμηνεία που θέλω να υποστηρίξω. Καταλήγω σε έναν αριθμό παικτών ή, μάλλον, αφηγητών. Και σιγά-σιγά ορίζω τους γενικούς κανόνες του παιχνιδιού και τις λειτουργίες του κάθε παίκτη. Είναι λίγο σα να φτιάχνεις από την αρχή ένα επιτραπέζιο παιχνίδι – μόνο που αυτό θα παιχτεί στη σκηνή και θα δίνει όσο πιο πολλά περιθώρια πρωτοβουλίας και δημιουργίας σ’ αυτούς που θα το παίξουν».

*Θα σκηνοθετήσει τους «Πέρσες» του Αισχύλου στο Θέατρο Τέχνης (Απρίλιος).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιώργος Οικονόμου: Το «Prima Facie» ανοίγει τον διάλογο για τη σεξουαλική κακοποίηση
Γιώργος Οικονόμου: Το «Prima Facie» ανοίγει τον διάλογο για τη σεξουαλική κακοποίηση

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη για το έργο που σκηνοθετεί στο Θέατρο Πορεία, την πάσης φύσεως κακοποίηση, ειδικά των γυναικών, και τη συνεργασία του με τη Λένα Παπαληγούρα

Ραφίκα Σαουίς: Η παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» στο La MaMa της Νέας Υόρκης
Ραφίκα Σαουίς: Η παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» στο La MaMa της Νέας Υόρκης

Η βραβευμένη Ελληνίδα δημιουργός παρουσιάζει μια νέα σύγχρονη απόδοση της αρχαίας τραγωδίας, όπου όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.