Θεατρο - Οπερα

Γιάννης Μόσχος: Ο σκηνοθέτης που δίνει μέλλον στους κλάσικούς

«Ποια είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ σεβασμού και ασέβειας απέναντι στο έργο ενός συγγραφέα;»

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 500
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
79038-176569.jpg

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος σε μια συνέντευξη στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη.

Όποιος είδε στο τελευταίο Φεστιβάλ Αθηνών τις «Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας» του Τσέχοφ κατάλαβε τι σημαίνει ανεβάζω έργο κλασικού συγγραφέα με σύγχρονο τρόπο χωρίς να εξαφανίζω το ήθος του. 

Ο Γιάννης Μόσχος μας είπε:

«Μερίδα κριτικών και κοινού κατηγορεί συχνά τη νεότερη γενιά σκηνοθετών για απαξίωση, αν όχι βεβήλωση, των συγγραφέων. Αλλά ποια είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ σεβασμού και ασέβειας απέναντι στο έργο ενός συγγραφέα; Πότε η διασκευή και η σκηνοθεσία υπερβαίνουν τα εσκαμμένα; Έχοντας διασκευάσει αρκετές φορές έργα κλασικού και σύγχρονου, ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, έχω κι εγώ αναρωτηθεί. Είμαι ένας ανόητος μικρός διδακτορίσκος που θεωρώ τον εαυτό μου σπουδαιότερο από ένα συγγραφέα; Θέλω να ελπίζω, βέβαια, πως όχι, αλλά πάλι ίσως και να είμαι και να μην το αντιλαμβάνομαι. Ζητούμενό μου, όπως και των περισσοτέρων σκηνοθετών, είναι η συνομιλία με ένα συγγραφέα και η μεταγραφή του έργου του στο σήμερα. Κι όταν αποτυγχάνουμε, ακόμα και όταν γινόμαστε “ασεβείς”, μη μας λιθοβολείτε, αν έχετε την καλοσύνη. Την επόμενη φορά ίσως τα καταφέρουμε καλύτερα». 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.