- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ο Γιώργος Κουμεντάκης μιλά στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη για το μέλλον της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Αναθέτοντάς του η Εθνική Λυρική Σκηνή να γράψει τη μουσική για την όπερα «Φόνισσα» μας δείχνει ένα δείγμα γραφής για το μέλλον της. Γιατί πρόκειται για έναν από τους συνθέτες που η μουσική του είναι πλούσια σε αναζήτηση νέων κατευθύνσεων.
«Είναι προφανές ότι στην εποχή της πνευματικής και πολιτιστικής λιτότητας αισθάνομαι τυχερός που η Εθνική Λυρική Σκηνή μού ανέθεσε και παρουσιάζει τη “Φόνισσα”. Η ελληνική όπερα ήταν πάντα στο περιθώριο του ενδιαφέροντος και εθεωρείτο ο φτωχός συγγενής του ευρωπαϊκού λυρικού θεάτρου. Μάλιστα μετά τη μεταπολιτευτική “επιστροφή στις ρίζες”, αν εξαιρέσεις τους φανατικούς οπαδούς, ένα κατεξοχήν λαϊκό είδος όπως η όπερα λοιδορήθηκε ως ξενόφερτο.
Μιλάμε για το πιο σύνθετο και ολοκληρωμένο είδος του παγκόσμιου πολιτισμού που η δύναμή του αντλείται από τη συνύπαρξη λόγου, ποίησης, μουσικής, εικαστικών, χορού, τεχνολογίας κ.ά. Είδος με τεράστιο κοινωνικό και πολιτικό εκτόπισμα που παραμένει ζωντανό και συνεχώς ανανεούμενο.
Για την Εθνική Λυρική Σκηνή η συστηματική δουλειά του Μύρωνα Μιχαηλίδη και η καινούργια στέγη του Ιδρύματος Νιάρχος ανοίγουν το δρόμο μιας ευρωπαϊκής εστίας πολιτισμού που θα μπορούσαν να θέσουν την Αθήνα ισάξιο συνομιλητή των σπουδαίων λυρικών θεάτρων του κόσμου. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί ερήμην της ελληνικής δημιουργίας γιατί χωρίς νέα ελληνική μουσική και χωρίς Έλληνες συνθέτες η ελληνική μουσική σκηνή θα είναι ελλιπής και προσκολλημένη στο παρελθόν. Είμαστε μια χώρα στην περιφέρεια της δυτικού μουσικού πολιτισμού, αλλά με τεράστιο δυναμικό που ποτέ δεν αξιοποιήθηκε σωστά. Μήπως ήρθε η ώρα;»
© Βαγγέλης Κύρης
Φωτό: Στις 18/7 η ΕΛΣ έφερε στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου 2.000, με την «Μαντάμ Μπατερφλάι»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.