Θεατρο - Οπερα

Τι συμβαίνει στο υποσυνείδητο του Τζον Μάλκοβιτς

Ο Αμερικανός διάσημος ηθοποιός βουτά «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» στη Στέγη

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 858
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Τζον Μάλκοβιτς και η Ινγκεμπόργκα Νταπκουνάιτε «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι»
«Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» στη Στέγη, με τον Τζον Μάλκοβιτς και την Ινγκεμπόργκα Νταπκουνάιτε © Maris Morkans

Ο Τζον Μάλκοβιτς «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Δύο διάσημοι ηθοποιοί με σημαντική πορεία στο θέατρο και τη μεγάλη οθόνη, ένας από τους πιο επιδραστικούς θεατρικούς συγγραφείς του προηγούμενου αιώνα κι ένας σκηνοθέτης της νεότερης γενιάς που κάνει αίσθηση στις ευρωπαϊκές σκηνές: η «συνταγή» είχε όλα τα συστατικά για αστραπιαίο sold out και να που έφθασε η ώρα για την πιο ηχηρή θεατρική μετάκληση του χειμώνα. Ο υποψήφιος για Όσκαρ Τζον Μάλκοβιτς και η πολυβραβευμένη Λιθουανή ηθοποιός Ινγκεμπόργκα Νταπκουνάιτε ανεβαίνουν στην κεντρική σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τιμοφέι Κουλιάμπιν, για να αναμετρηθούν με το περίφημο κείμενο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι».

Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν προσεγγίζει το έργο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές "Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι"
"Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι" από τον Ρώσο σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν στη Στέγη © Maris Morkans

Γραμμένο στο ύφος των φιλοσοφικών διαλόγων του 18ου αιώνα, το έργο έχει δύο πρόσωπα: τον ντίλερ και τον πελάτη. Ποτέ δεν μαθαίνουμε τι ακριβώς αφορά η συνάντησή τους. Κανένας δεν λέει τα πράγματα όπως είναι. Μέσα από μακροσκελείς και υπαινικτικούς μονολόγους, επιδίδονται σε μια ελλειπτική γλωσσική μονομαχία. Στην παράσταση κάμερες τούς παρακολουθούν διαρκώς, αποκαλύπτοντας σταδιακά τι είναι εκείνο που κρύβεται πίσω από τις λέξεις και τις υπεκφυγές τους: μια παλιά υπόθεση παιδοφιλίας.

«Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» σε σκηνοθεσία Τιμοφέι Κουλιάμπιν
«Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» σε σκηνοθεσία Τιμοφέι Κουλιάμπιν στη Στέγη © Maris Morkans

Όπως σημειώνει ο Ρώσος σκηνοθέτης (γνώριμος στους θεατρόφιλους της πόλης από τις «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ που είχε ανεβάσει στη νοηματική γλώσσα το 2018 στο Φεστιβάλ Αθηνών): «Κάνουμε μια παράσταση για έναν σκοτεινό πόθο, αξιόποινο και αναγνωρίσιμο ως έγκλημα σε κάθε κοινωνία σύμφωνα με τον νόμο. Υπάρχουν δύο ηθοποιοί στη σκηνή, αλλά στην ουσία ένα και μόνο πρόσωπο. Στο υποσυνείδητό του συμβαίνουν όλα».  

INFO:
«Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι»
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
9 έως 12 Φεβρουαρίου 2023

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.