- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Λένε κάποιοι ότι το 2025 είναι μακριά. Για να φτιάξεις, όμως, ένα πανεπιστήμιο απαιτείται χρόνος»
Ο υφυπουργός Πολιτισμού μας μιλάει για την τροπολογία που αφορά την εξαίρεση των καλλιτεχνών από το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022
Ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης μιλάει στην ATHENS VOICE για το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 και τους καλλιτέχνες παρασταστικών σπουδών.
Δύο προσθήκες τροπολογίας σχετικά με το ζήτημα των πτυχίων και την απασχόληση στον δημόσιο τομέα των καλλιτεχνών παραστατικών τεχνών κατέθεσε χθες βράδυ το Υπουργείο Πολιτισμού. Η κίνηση έρχεται δύο μέρες μετά τη σχετική ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενώ ηθοποιοί, σκηνοθέτες και μουσικοί έχουν εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις για την 1 και τις 2 Φεβρουαρίου με στόχο την απόσυρση του προεδρικού διατάγματος 85/2022 για τις ειδικότητες των εργαζομένων στην Τέχνη και τον Πολιτισμό ζητώντας να επανέλθουν στο καθεστώς ΤΕ όπως και την ίδρυση Δημόσιας Τριτοβάθμιας Ανώτατης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Πολιτισμού, αρμόδιου για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη στην Athens Voice, η πρώτη ρύθμιση προβλέπει ότι η απασχόληση των καλλιτεχνών σε φορείς του δημόσιου τομέα εξαιρείται από το πεδίο εφαρμογής του Προεδρικού Διατάγματος 85, ενώ η δεύτερη επεκτείνει νομοθετικά στους δήμους την υποχρέωση για τη χρήση ειδικού και όχι του ενιαίου μισθολογίου στις προσλήψεις των καλλιτεχνών. Οι δύο ρυθμίσεις αναμένεται να ψηφιστούν την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
«Με αυτή τη ρύθμιση αποτυπώνεται και νομοθετικά αυτό που είχαμε πει εξαρχής: ότι η απασχόληση, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, καλλιτεχνών εξαιρείται από το ΠΔ όταν αφορά καλλιτεχνικό έργο. Θεωρούμε ότι με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνεται ότι η εφαρμογή του ΠΔ δεν συνεπάγεται και την οποιαδήποτε μετατροπή υφιστάμενης θέσης βαθμίδας ΤΕ σε βαθμίδα ΔΕ» αναφέρει ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης.
Για τη δημιουργία ανώτατης εκπαίδευσης στις παραστατικές τέχνες έως το 2025
Μέσα στη μέρα αναμένεται να ανακοινωθούν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού η σύνθεση και το αντικείμενο των τριών διυπουργικών ομάδων εργασίας, για το θέατρο και τη δραματική τέχνη, τον χορό και τη μουσική, που είχε εξαγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ρόλος τους θα είναι να καταθέσουν αναλυτικές προτάσεις για τη δημιουργία ανώτατης βαθμίδας εκπαίδευσης στις παραστατικές τέχνες. Ειδικότερα, η ομάδα της μουσικής θα αναλάβει να καταθέσει προτάσεις και για τη διαμόρφωση ενός εθνικού πλαισίου για τα ωδεία.
Κάθεμιά από τις ομάδες θα είναι 11μελής και προβλέπεται να απαρτίζεται από τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας, τους επικεφαλής των σχετικών κρατικών σχολών (στην περίπτωση της μουσικής και της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης), εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης και του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού καθώς και νομικούς.
Δεν προβλέπεται η συμμετοχή μελών των διοικήσεων των καλλιτεχνικών σωματείων, με τα οποία κάθε ομάδα εργασίας θα υποχρεούται να διαβουλεύεται, όπως και με τους εκπροσώπους των σπουδαστών του κλάδου. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ATHENS VOICE ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης ανάφερε πως θεωρεί «ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι και οι καλύτεροι γνώστες είναι οι διευθυντές των κρατικών σχολών, οι οποίοι μπορούν να διαβουλεύονται με τους διδάσκοντες και τους σπουδαστές».
Οι ομάδες εργασίας θα πρέπει να καταθέσουν τα συμπεράσματά τους έως τις 31 Μαρτίου ενώ θα συνυπολογιστούν και οι προτάσεις που είχαν καταθέσει σχετικά με την ανωτατοποίηση του προγράμματος σπουδών τους οι εποπτευόμενοι φορείς του ΥΠΠΟΑ μετά από κάλεσμα το υπουργείου το 2021.
Σύμφωνα με τις προ διημέρου εξαγγελίες του πρωθυπουργού στόχος είναι να αποκτήσει η χώρα δημόσιες, πανεπιστημιακού επιπέδου, σπουδές στις παραστατικές τέχνες έως το 2025. «Λένε κάποιοι ότι το 2025 είναι μακριά. Για να φτιάξεις, όμως, ένα πανεπιστήμιο απαιτείται χρόνος και πρέπει να απαντηθούν πολλά ερωτήματα. Πώς θα εισαχθούν οι σπουδαστές; Πόσοι θα είναι οι εισακτέοι; Τι θα γίνει με το πρόγραμμα σπουδών; Τι υποδομές χρειάζονται; Είναι μια σειρά από ζητήματα που πρέπει να λυθούν. Όπως, επίσης, τι γίνεται μετά με τους παλαιότερους απόφοιτους» σχολιάζει ο υφυπουργός Πολιτισμού.
Κατά πόσον, όμως, θα προλάβουν να προωθηθούν αυτά τα σχέδια όταν ο Απρίλιος συζητιέται ως μήνας εκλογών; «Πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει; Αύριο είναι 1η Φεβρουαρίου. Καταθέσαμε τροπολογίες ήδη χθες το βράδυ. Είμαστε γρήγοροι. Επίσης, δεν είναι η μόνη εκκρεμότητα της χώρας αυτή. Έχει πει και ο πρωθυπουργός ότι χρειάζεται άλλη μια τετραετία για να ολοκληρώσει το έργο του. Δεν γίνονται όλα σε τέσσερα χρόνια και με πανδημία και με τον πόλεμο στην Ουκρανία και με το ενεργειακό. Αλλά είναι μια ξεκάθαρη δέσμευση και είναι η πρώτη φορά που σε επίπεδο πρωθυπουργού γίνεται τέτοια δέσμευση» σημειώνει ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.