Θεατρο - Οπερα

Διέξοδος στην Τέχνη: Ένα πρωτότυπο εργαστήριο θεάτρου για εφήβους στο Θέατρο Τέχνης

Δέκα άνθρωποι του θεάτρου συναντούν τους έφηβους, τους φέρνουν σε επαφή με σημαντικά έργα του παγκοσμίου δραματολογίου και δουλεύουν πρακτικά μαζί τους

62222-137653.jpg
A.V. Team
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Διέξοδος στην Τέχνη: Ένα πρωτότυπο εργαστήριο θεάτρου για εφήβους στο Θέατρο Τέχνης

«Διέξοδος στην Τέχνη»: Το Θέατρο Τέχνης «Καρόλου Κουν» παρουσιάζει το πρωτότυπο εργαστήριο θεάτρου για εφήβους από τις 14 Ιανουαρίου έως τις 18 Μαρτίου 2023.

Το θέατρο, παράθυρο σε κόσμους κοινούς και γεμάτους προκλήσεις, είναι ένας χώρος πολυσυλλεκτικός, με χώρο και για κριτική σκέψη και για δημιουργία, και για αμφισβήτηση και πειραματισμό. Στόχος του εργαστηρίου που διοργανώνει το Θέατρο Τέχνης «Καρόλου Κουν» με τίτλο «Διέξοδος στην τέχνη» είναι να διεγερθεί το ενδιαφέρον των εφήβων για τον κόσμο του θεάτρου, να γίνει μια συζήτηση μέσα από μεγάλα έργα και συγγραφείς για θέματα που και σήμερα τους απασχολούν, όπως ό έρωτας, οι θεσμοί, η ελευθερία, η βία, ο θάνατος, το άτομο και η κοινωνία, οι σχέσεις των ανθρώπων, η συμπερίληψη.

Δέκα σημαντικοί άνθρωποι του θεάτρου (Ιόλη Ανδρεάδη, Ελένη Γκίνη, Μαριάννα Κάλμπαρη, Νικαίτη Κοντούρη, Αντώνης Κούφαλης, Γιάννης Μαργαρίτης, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη, Ειρήνη Μουντράκη, Τάκης Τζαμαργιάς, Κυριακή Σπανού) συναντούν τους έφηβους και μοιράζονται μαζί τους μυστικά και γνώσεις για το θέατρο, τους φέρνουν σε επαφή με σημαντικά έργα του παγκοσμίου δραματολογίου και δουλεύουν μαζί τους πρακτικά. Μια σειρά δέκα συναντήσεων Αd hoc, σύντομα «μαθήματα» θεωρίας και πράξης που περιλαμβάνουν αναλύσεις, ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς. Πώς φτιάχνουμε μία παράσταση; Πόσο σύγχρονη είναι η Αντιγόνη; Πώς μας μιλάνε σήμερα οι μύθοι και οι τραγικοί; Τι ήταν η commedia dell’ arte και τι έπαθε από τον Γκολντόνι; Πώς μεταγράφεται ένα λογοτεχνικό κείμενο στη σκηνή; Ποιο είναι το μπρεχτικό βλέμμα; Πώς το θέατρο μιλάει για τη βία, την οικογένεια, τον έρωτα, την εφηβεία, την επανάσταση κάθε είδους;

Η δράση αυτή, με καλλιτεχνικό υπεύθυνο τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Τάσο Πυργιέρη και διοργανώτριες τις ομάδες Πλάνη και Boiling Point σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης, απευθύνεται σε εφήβους 12-17 ετών που θέλουν να γνωρίσουν από κοντά την τέχνη του θεάτρου, κείμενα, ερμηνείες, θεματικές της σύγχρονης θεατρικής δραματουργίας για να ανακαλύψουν και να αποκτήσουν επαφή με την τέχνη της εποχής τους και τη διαχρονική αξία της θεατρικής δημιουργίας.

«Διέξοδος στην Τέχνη»: Αναλυτικά το πρόγραμμα των συναντήσεων

14 Ιανουαρίου

Η Μαριάννα Κάλμπαρη είναι σκηνοθέτις- θεατρική συγγραφέας – ηθοποιός - καθηγήτρια υποκριτικής και Καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου και του Πανεπιστημίου της Σορβόννης. Ως σκηνοθέτις έχει συνεργαστεί με κρατικά και δημόσια θέατρα και έχει σκηνοθετήσει αρχαίο δράμα, κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο, όπερα, οπερέτα, σύγχρονα μουσικά έργα.

Έχει γράψει θεατρικά έργα και έργα για παιδιά. Έχει κάνει μεταφράσεις θεατρικών έργων (από γαλλικά και αγγλικά) καθώς και θεατρικές διασκευές διηγημάτων. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

Έχει βραβευτεί με τη Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου της Ένωσης Κριτικών για την σκηνοθεσία της παράστασης «Έντμοντ», του Μάμετ. (2019-20) Το έργο της «Αλμανάκ» διακρίθηκε στο διαγωνισμό Eurodram 2015-16.

Το σεμινάριό της με θέμα «Φτιάχνω μια παράσταση» θα έχει θεωρητικό αλλά και πρακτικό χαρακτήρα. Μετά την εισήγηση για όλα τα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας, τα παιδιά θα κληθούν να συνθέσουν μια (πολύ μικρή) ιστορία που θα «ανεβάσουν» στο τέλος της συνάντησης.

21 Ιανουαρίου

Η Νικαίτη Κοντούρη είναι σκηνοθέτις. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου αλλά και στη Νέα Υόρκη (Hunter College – M.A.). Έχει σκηνοθετήσει σε κρατικά και ιδιωτικά θέατρα έργα του παγκοσμίου ρεπερτορίου ενώ οι παραστάσεις της Μήδεια και Αντιγόνη στο Εθνικό Θέατρο (1997 και 2002 αντίστοιχα) ταξίδεψαν ανά τον κόσμο. Έχει διδάξει στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε Δραματικές Σχολές και έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια και εργαστήρια. Διηύθυνε το θεατρικό εργαστήριο του ΚΘΒΕ για επαγγελματίες νέους ηθοποιού (2007-8). Έχει μεταφράσει θεατρικά έργα.

Στο σεμινάριο «Μια συζήτηση με εφήβους για την αιώνια έφηβη Αντιγόνη» θα επικεντρωθεί στη Μίμηση και την Επιλογή. Ο Σοφοκλής, η Αντιγόνη, τα άλλα πρόσωπα της τραγωδίας και η σύγχρονη πραγματικότητα. Πόσο ταυτίζονται οι νέοι μαζί της σήμερα; Ποια είναι η θέση της γυναίκας στην κοινωνία τότε και τώρα. Η έπαρση και η τιμωρία του ηθικού αυτουργού. Τι πρέπει να ακολουθούμε, τους γραπτούς ή τους άγραφους νόμους;

28 Ιανουαρίου

Η Ειρήνη Μουντράκη διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι υπεύθυνη Δραματολογίου, Βιβλιοθήκης, Αρχείου και Διεθνών Σχέσεων στο Εθνικό Θέατρο. Ως δραματολόγος έχει συνεργαστεί με σημαντικούς έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Δημιουργός του Greek Play Project (GPP), της πλατφόρμας για τη μελέτη, ενίσχυση και προώθηση του σύγχρονου ελληνικού έργου (greek-theatre.gr) με την οποία οργανώνει ετησίως και το Greek Play Project New York. Διδάσκει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Πελοποννήσου. Έχει διδάξει στο ΤΘΣ Ναυπλίου, σε δραματικές σχολές καθώς και στο Ανώτατο Στρατιωτικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του Ελληνικού Στρατού Ξηράς. Είναι Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.

Ο Κάρλο Γκολντόνι είναι το τέλος της εποχής της commedia dell’ arte και το πέρασμα σε μία νέα δραματουργική εποχή. Στη συνάντηση θα γνωρίσουμε μερικούς από τους σημαντικότερους ήρωες του Γκολντόνι, θα παίξουμε με τους τύπους της κομέντια και θα επιχειρήσουμε να καταλάβουμε τον νέο κόσμο που αναδύεται.

4 Φεβρουαρίου

Η Ελένη Γκίνη είναι αριστούχος Διδάκτωρ του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Διδάσκει επί σειρά ετών στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, Ιστορία-Δραματολογία και Θεωρία του Θεάτρου, ενώ έχει διδάξει σε πανεπιστήμια και δραματικές σχολές. Έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος δραματολόγος σε κλασικά και σύγχρονα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Μεταφράζει από τα γαλλικά και τα ισπανικά θέατρο, πεζογραφία και ποίηση. Συμμετέχει με εισηγήσεις σε διεθνή επιστημονικά συμπόσια. Αρθρογραφεί και διατελεί επιμελήτρια σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για την κριτική και τη θεωρία του θεάτρου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου και μέλος της Επιστημονικής Συντακτικής Επιτροπής του περ. «Θεατρογραφίες». Είναι μέλος της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας και του Θεατρικού Οργανισμού Persona. Έχει συγγράψει μονογραφία με τίτλο: «Αρχαιόθεμοι μονόλογοι του 21ου αιώνα. Σημεία κα διακείμενα» (2022. εκδ. Δωδώνη).

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ
Μάρτιν Μακ Ντόνα: Η Βασίλισσα της Ομορφιάς του Λήνεην

Βασικός πυρήνας του δράματος: τα πολλαπλά πρόσωπα της ενδοοικογενειακής βίας

  • Μέσα από τη δραματολογική ανάλυση του έργου θα εξεταστούν:
  • Τα βασικά μεγέθη του θεατρικού λόγου: χώρος – χρόνος – δράση.
  • Τα δραματικά πρόσωπα ως προς τα συγκρουσιακά πεδία που δημιουργούνται.
  • Τα κομβικά σημεία της πλοκής μέσα από συγκεκριμένες σκηνές και φράσεις – κλειδιά ή leitmotiv.
  • Ο ρόλος του κοινωνικού (αλλά ενίοτε και φυσικού) περιβάλλοντος στη διαμόρφωση των σχέσεων μέσα στον οικογενειακό και ευρύτερα κοινωνικό ιστό.
  • Το ζήτημα της βίας και των εκφάνσεών της: από το ρεαλιστικό στοιχείο του έργου περνάμε στην ψυχολογική σκιαγράφηση των χαρακτήρων, στην επίδραση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και της ιστορικής πραγματικότητας στα τεκταινόμενα.

Θα επισημανθούν τα χαρακτηριστικά του λεγόμενου in-yer-face theatre, ενός είδους ρεαλιστικού θεάτρου.

Η παρουσίαση, επεξεργασία και η σκηνική αναπαράσταση κομβικών σκηνών του έργου -μέσα από αυτοσχεδιασμούς και τη συμβολή του σκηνοθέτη- στοχεύουν στην προσέγγιση των καίριων θεματικών που θίγει το έργο, στην εξομάλυνση πιθανών δύσβατων θεωρητικών σημείων προς ανάλυση και κυρίως στην ανάπτυξη του διαλόγου και τη διαδραστική/γόνιμη επικοινωνία μεταξύ της εισηγήτριας και του κοινού.

11 Φεβρουαρίου

Ο Τάκης Τζαμαργιάς είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ιδίου τμήματος με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση». Από το 2003 διδάσκει ως ΕΕΠ (Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό) στο Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του ΠΤΔΕ, στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και στο αντίστοιχο τμήμα του ΠΑ.ΠΕΛ. Έχει διδάξει σε δραματικές σχολές και εργαστήρια Δήμων και Κοινοτήτων. Για 15 χρόνια υπήρξε υπεύθυνος σκηνοθέτης της Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και ιδρυτής της Εταιρείας Θεάτρου Δυτικά της Πόλης. Από το 2013 -2015 ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Θέατρο Τέχνης, στο ΘΟΚ, στο θέατρο Σφενδόνη, στο Επί Κολωνώ, στο Από Μηχανής κ.α.

Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Στη συγγραφική ομάδα για το βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ,1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004), Στη Χώρα του Τοτώρα (Αθήνα, Πατάκης, 2010).

Πρόεδρος της Επιτροπής για τα βραβεία Θεάτρου για ανήλικους θεατές. Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας για τις τέχνες στα καλλιτεχνικά και γενικά σχολεία.

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ: Η μέθοδος της δραματοποίησης ως διαδικασία μεταγραφής ενός λογοτεχνικού κειμένου στη σκηνή

Η δραματοποίηση ως μορφή και είδος θεάτρου και θεάματος αφορά μια σειρά μεταγραφών κειμένων αφηγηματικού τύπου, λογοτεχνικών ή μη, σε θεατρική μορφή. Η συνάντηση επικεντρώνεται στη διαδικασία της δραματοποίησης και την παραγωγή κυρίως δραματικού μονολόγου. Διερευνάται μέσα από τον κώδικα της υποκριτικής το ιδιαίτερα αυτό πυκνοκατοικημένο τοπίο της υποκριτικής τέχνης και συγκεκριμένα το σώμα του λόγου με το λόγο του σώματος, δηλαδή η σχέση του σώματος , της φαντασίας και της μνήμης με το λόγο, η σχέση με τους άλλους συμπαίχτες , τον χώρο που δρούμε , τα αντικείμενα και την αρχιτεκτονική του;

Ποιες είναι οι γέφυρες που δένουν την εσωτερική μας αλήθεια με το κείμενο και τον κόσμο του συγγραφέα Πώς τον αντιλαμβανόμαστε και το μεταφέρουμε στο κοινό.

18 Φεβρουαρίου

Η Κυριακή Σπανού είναι σκηνοθέτις, μεταφράστρια, συγγραφέας και έχει διδάξει 17 χρόνια στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ ως Λέκτορας 407. Από το 2018 έως σήμερα είναι Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεσσαλικού Θεάτρου.

Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και τη Δραματική Σχολή «Π. Βεάκη». Σπούδασε σκηνοθεσία (Royal Holloway College University of London). Έχει συνεργαστεί με το ΚΘΒΕ, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης και Πάτρας, την Πολιτιστική Πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη 1997, και με τη Θεατρική Ομάδα ΤΕΣΣΕΡΑ έχει συνεργαστεί με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Από Μηχανής Θέατρο κ.λπ. Έχει επιμεληθεί δραματουργικά τη σειρά Θεσσαλικό Radio…Plays για τη σεζόν 2020-21.

Έχει γράψει τα θεατρικά έργα Frida’s Pornography, UNDEAD (βραβείο περιοδικού Επί Σκηνής) και Kir Royal.

Έχει μεταφράσει τα θεατρικά έργα Όλοι αυτοί οι καλοί άνθρωποι(Good του C.P.Taylor), Λεόντιος και Λένα του Μπύχνερ, ο Αραβοισραηλινός Τσελεμεντές (Arab-Israeli Cookbook του Robin Soans) -Βραβείο Μετάφρασης Eurodram.

Το σεμινάριο θα επικεντρωθεί σε βασικές ιδέες της Μπρεχτικής σκέψης και πρακτικής. Θα εστιάσουμε στην έννοια του «σύνθετου βλέμματος» (complex seeing), δηλαδή στις διαφορές οπτικές γωνίες που κοιτάμε το ίδιο γεγονός, ανάλογα με τη θέση (χωρικά) που βρισκόμαστε αλλά και ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες μας που διαμορφώνονται με βάση την κοινωνική και οικονομική μας θέση.

Κείμενο αναφοράς θα είναι η «Σκηνή του δρόμου». Μια δεύτερη Μπρεχτική ιδέα που θα διερευνήσουμε είναι το δίλημμα και η απόφαση του προσώπου. Για τον Μπρεχτ, τα δραματικά πρόσωπα δεν κινούνται ντετερμινιστικά, αλλά βρίσκονται μπροστά σε ένα φάσμα επιλογών και αποφασίζουν. Κείμενα αναφοράς είναι τα σύντομα δραματικά του κείμενα Αυτός που λέει Ναι και Αυτός που λέει Όχι που γράφτηκαν για μαθητές ως παιδαγωγικό εργαλείο κατανόησης της απόφασης.

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου

Η Ιόλη Ανδρεάδη είναι σκηνοθέτις, συγγραφέας και ερευνήτρια. Είναι κάτοχος διπλώματος Σκηνοθεσίας από την RADA στο Λονδίνο και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου King’s College London. Διδάσκει θέατρο και ασχολείται με την εκπαίδευση του ηθοποιού. Έχει σκηνοθετήσει 38 παραγωγές σε Αθήνα, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Εδιμβούργο και Ρώμη. Δώδεκα από τα θεατρικά της έργα και τα δύο επιστημονικά της βιβλία για την τελετουργία, το θέατρο και την performance κυκλοφορούν από την Κάπα Εκδοτική.

Το θέμα του εργαστηρίου αντλεί από τον Ίωνα του Ευριπίδη που, σε μετάφραση από την διδάσκουσα, κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Οι μαθητές αρχικά θα εισαχθούν στον κόσμο της μετάφρασης του Ευριπίδη από τα αρχαία, με σύντομα παραδείγματα απευθείας μετάφρασης μέσα από συζήτηση με την ομάδα και την διδάσκουσα. Έπειτα, θα διερευνήσουν δύο πεδία: εκείνο της σκηνοθετικής σύλληψης, της εύρεσης δηλαδή της κεντρικής ιδέας ή άξονα γύρω από τον οποίο θα περιστραφεί το ανέβασμα ενός έργου – στην περίπτωσή μας, του Ίωνα – και, δεύτερον, εκείνο της διδασκαλίας του ηθοποιού, με κεντρικά εργαλεία την σωματικότητα και τον αυτοσχεδιασμό και μέσα από την χρήση συγκεκριμένων θεατρικών μεθόδων που θα εξηγηθούν και θα δοκιμαστούν από τους συμμετέχοντες.

Σάββατο 4 Μαρτίου

Πόσο μεγάλος παραμένει ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι; Πόσα σύμπαντα είναι ικανά να τον χωρέσουν; Τι είναι αυτό που ένα αιώνα και παραπάνω, κάνει το πνεύμα του να αφρίζει, κινητοποιώντας τους βιβλιόφιλους ανά τον πλανήτη από κάθε ηλικία και βιβλιομανή κατάταξη;

Είναι το κορυφαίο του έργο Ο Ηλίθιος των χιλίων σελίδων που διασχίζει το χρόνο όπως η βάρκα στην Αχερουσία; Μπορεί να παρασταθεί στη σκηνή αυτό το βιβλίο- θηρίο; Κι αν ναι, με ποιο τρόπο;

Ο Αντώνης Κούφαλης θεατρικός συγγραφέας εδώ και 22 χρόνια με τον αδελφό του Κωνσταντίνο, τρεις φορές βραβευμένοι από το ΥΠΠΟ, δυο φορές υποψήφιοι για το βραβείο Κουν, εκπρόσωποι της χώρας στο φεστιβάλ θεάτρου του Σεράγεβο και με 15 έργα στο σακίδιο τους από τα οπαία σχεδόν όλα ανέβηκαν στη σκηνή, αλλά και πρώην Αναπλ. καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου από το 2013 ψς το 2015, είναι εδώ για να αφηγηθεί τι έκαναν με τον Κωνσταντίνο όταν δέχθηκαν την πρόταση από το Δημ. θέατρο Πειραιά, αν πήραν τα...βουνά η το αεροπλάνο για να ξενιτευθούν για να δώσουν λύση και το πως η πρόκληση αυτή έγινε από εφιάλτης, έργο βαθιάς ενσυναίσθηση της ζωής τους.

Σάββατο 11 Μαρτίου

Ο Γιάννης Μαργαρίτης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Θέατρο στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Συνέχισε τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης, Paris III. Παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στην σχολή Λεκόκ και μαθήματα κινηματογράφου στην σχολή Σταυράκου. Το 1996 ίδρυσε το Θέατρο της Άνοιξης και παρέμεινε καλλιτεχνικός διευθυντής του, μέχρι το 2010 όπου ανεστάλησαν οι δραστηριότητες του. Διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου 1990-1991. Το καλοκαίρι του 2011 διηύθυνε το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Αθήνας του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων. Από τον Σεπτέμβριο 2018 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας. Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 100 παραστάσεις στα περισσότερα ΔΗΠΕΘΕ, στα δύο Κρατικά Θέατρα, στο Μέγαρο Μουσικής, σε πολλούς ιδιωτικούς θιάσους, και σε κρατικά και επιχορηγούμενα θέατρα στο εξωτερικό

Έχει διδάξει στις Δραματικές σχολές του Εθνικού Θεάτρου του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος Σχολή Βεάκη Ωδείου Αθηνών Συνεχίζει την διδασκαλία με πολλές διακρίσεις στις παραστάσεις με τους τελειόφοιτους φοιτητές του. Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.

Οι αρχαίοι τραγικοί μιλούν για σημερινά προβλήματα; Η παρουσίαση του αρχαίου δράματος σήμερα και η τραγωδία σαν ιδιαίτερο ποιητικό είδος με κύριο έργο μελέτης την Ηλέκτρα του Σοφοκλή.

Οι συμβολισμοί, το Πάθος, η έννοια της ηθικής τάξης αλλά και ο τελετουργικός χαρακτήρας της τραγωδίας και πως μπορεί αυτός να υπάρχει στην εποχή της υπερπληροφόρησης και των social media. Σε έναν κόσμο που αλλάζει με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, το αρχαίο δράμα είναι πάντα εδώ και ζητάει τον καινούργιο τρόπο για να μας μιλήσει.

Σάββατο 18 Μαρτίου

Η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και της Δραματικής σχολής Αθηνών Γ.Θεοδοσιάδη. Κάτοχος Μάστερ και Διδακτορικού Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Τιμήθηκε με το βραβείο Κάρολος Κουν για νέο σκηνοθέτη με την παράσταση «Ζητιάνος». Ασχολείται ενεργά με τη σκηνοθεσία, έχοντας σκηνοθετήσει σε ΔΗΠΕΘΕ, στο Ελεύθερο Θέατρο καθώς και με την ομάδα Anima, της οποίας είναι καλλιτεχνική υπεύθυνη. Έχει διδάξει θέατρο στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και σε δραματικές σχολές. Υπήρξε Καλλιτεχνική υπεύθυνη της Παιδικής-Εφηβικής σκηνής στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Εργαστήριο Υποκριτικής πάνω στο «Ζητιάνο» του Α. Καρκαβίτσα: Θα δουλέψουμε το κλασικό μυθιστόρημα του Α.Καρκαβίτσα «Ο Ζητιάνος», σε θεατρική διασκευή. Πρόκειται για ένα επίκαιρο έργο, τόσο για τους προβληματισμούς και τα συναισθήματα που ξυπνά, όσο και για τον ενδιαφέροντα τρόπο, που ο συγγραφέας σκιαγραφεί το βασικό χαρακτήρα του έργου. Ο ζητιάνος Τζιριτόκωστας αποτελεί έναν από τους πιο κακούς και σκοτεινούς λογοτεχνικούς ήρωες, όλων των εποχών.

Αφού λοιπόν διαβάσουμε και αναλύσουμε κάποιες σκηνές του έργου, μέσω ασκήσεων και αυτοσχεδιασμών θα επικεντρωθούμε στα χαρακτηριστικά του κεντρικού ρόλου, δραματοποιώντας τα. Στόχος είναι να υποκριθούμε εναλλάξ το ρόλο του θύτη και του θύματος, ώστε να διαπραγματευτούμε το θέμα της βίας, της ευθύνης, της παραβατικής συμπεριφοράς καθώς και τις πιθανές αιτίες, που οδηγούν τον άνθρωπο σε ακραίες συμπεριφορές.

Καλλιτεχνικός Υπεύθυνος - Συντονιστής: ο σκηνοθέτης Τάσος Πυργιέρης
Συντονιστής Β’: Κώστας Δελακούρας
Συντονίστρια Γ’: Σοφία Κατρήσιου

Τηλέφωνα επικοινωνίας για εγγραφές και πληροφορίες: 6977772488 (11.00 - 13.00) και 2103222464 (17.00 – 22.00)
Κόστος συμμετοχής: €80
Εγγραφές ως 13 Ιανουαρίου

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.