- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Xmas Guide 2022: Οι γιορτές θέλουν θέατρο
Κλασικά και σύγχρονα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας κι άλλα που πέρασαν στη σκηνή από την οθόνη, κωμωδία και μιούζικαλ, δράμα και χορός. Το θέατρο δεν λείπει ποτέ από το γιορτινό πρόγραμμά μας. Και υπάρχουν προτάσεις για κάθε παρέα.
Θέατρο - Χριστούγεννα 2022: Οι καλύτερες θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα για τις ημέρες των γιορτών
Χριστούγεννα 2022: Οι πρεμιέρες που βάλαμε στο μάτι
Δυο μελλόνυμφοι βλέπουν τα σχέδια του κοσμικού γάμου τους να θάβονται στο χιόνι εξαιτίας της κακοκαιρίας. Μαζί τους, αποκλεισμένοι σ’ ένα απομακρυσμένο εκκλησάκι οι νευρωτικοί γονείς τους, ένας παπάς και ο μυστηριώδης… Άλλος. Θα τα βγάλουν πέρα μεταξύ τους; Ένα κωμικό παιχνίδι επιβίωσης και αλληλοσπαραγμού, «Ο Άλλος», το νέο έργο της Πένυς Φυλακτάκη ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου (από 21/12).
Το τελευταίο μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ «Αφανισμός» παρουσιάζει στο Σφενδόνη η Άννα Κοκκίνου, έναν μονόλογο γεμάτο αντιφάσεις και τραύματα που πυροδοτεί ο θάνατος σε αυτοκινητικό δυστύχημα της οικογένειας του ήρωα (από 25/12).
Ένα βλέμμα στις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από τον μικρόκοσμο των συντελεστών ενός θιάσου, «Ο Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ έρχεται στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Με τον Κώστα Γάκη να σκηνοθετεί, τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη ως Σερ και τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση στον ρόλο του πιστού Νόρμαν (από 22/12).
Στους μεγάλους οργανισμούς
Ο Νίκος Χατζόπουλος και ο Ακύλλας Καραζήσης συν-σκηνοθετούν και συμπρωταγωνιστούν στη «Σπασμένη στάμνα», τη γεμάτη ευτράπελα και αλυσιδωτές παρεξηγήσεις αστυνομική κωμωδία του Χάινριχ Φον Κλάιστ στο κτίριο Τσίλλερ του Εθνικού Θεάτρου. Μπορεί η αριστουργηματική ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν «Τα φώτα της πόλης» να χωρέσει στη σκηνή του Ρεξ σ’ ένα μιούζικαλ χωρίς λόγια; Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Αμάλια Μπένετ, σε μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, θα πας ευχαρίστως με τη μαμά σου.
Μιούζικαλ με κινηματογραφικές καταβολές και στη Στέγη, όπου ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος επαναδιατυπώνουν μουσικά τη μιζέρια μιας ελληνικής οικογένειας και το θρυλικό «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη.
Στο Θέατρο Τέχνης η Εύη Σαουλίδου σκιαγραφεί με δεξιοτεχνία μια Στέλλα απρόσμενη στο εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» που σκηνοθέτησε ο Γιάννος Περλέγκας. Οι ιστορίες δύο άλλων γυναικών θα μας φέρουν στο υπόγειο της Πεσμαζόγλου. Για να δούμε τη νέα προσέγγιση της Μαρίας Πρωτόπαππα στην «Αντιγόνη» του Ανούιγ μετά τη μεγάλη επιτυχία της περασμένης σεζόν, αλλά και το «Photograph 51» με τη Λένα Δροσάκη που εστιάζει στη Ρόζαλιντ Φράνκλιν, την ερευνήτρια που κατάφερε πρώτη να αποτυπώσει σε μία φωτογραφία το ανθρώπινο DNA, αλλά δεν καρπώθηκε βραβεία και αναγνωρισιμότητα όπως οι άνδρες συνάδελφοί της.
Τρίτο κουδούνι στο κέντρο
Από τις προτάσεις που βάζεις στην ατζέντα σου «Ο θείος Βάνιας» στο θέατρο Προσκήνιο. Στην ίδια γειτονιά ποντάρουμε και στο ιψενικό «Κουκλόσπιτο», διά χειρός Δημήτρη Τάρλοου, στο Πορεία. Από τις πιο ενδιαφέρουσες φετινές πρεμιέρες η ματιά της Αικατερίνης Παπαγεωργίου και της ομάδας The Young Quill στη «Νύχτα των μυστικών» του Άκη Δήμου στο Θέατρο Μπέλλος.
Ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου ζει στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90 στην παράσταση της Μαρίας Μαγκανάρη, με τον Κώστα Κουτσολέλο και τη Σύρμω Κεκέ. Η Λουκία Μιχαλοπούλου συνομιλεί με τον πρώην εραστή της στον μονόλογο-πρόκληση του Ζαν Κοκτώ «Η ανθρώπινη φωνή» στο Μικρό Χορν, ενώ η Αμαλία Καβάλη και η Αγγελική Παπαθεμελή είναι «Οι δούλες» στο εμβληματικό έργο του Ζαν Ζενέ που υπογράφει σκηνοθετικά ο Γιώργος Σκεύας στο θέατρο Αποθήκη. Σε ένα μπουζουκτσίδικο στην Ελευσίνα και τις συγκρούσεις που πυροδοτεί μια απρόσμενη άφιξη μας μεταφέρει ο «Κωλόκαιρος» που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παλούμπης στο Τζένη Καρέζη.
Να… κλείσουμε και τυχόν ανοιχτούς λογαριασμούς από την προηγούμενη σεζόν; Με τους πυρετικούς «Παίκτες» του Γκόγκολ που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Κουτλής στο Θέατρο Κιβωτός, τη «Μηχανή του Τούρινγκ» με τον Ορφέα Αυγουστίδη στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου και τις «Λουόμενες» της Κατερίνας Μαυρογεώργη στο Tempus Verum.
Δημοφιλείς πρωταγωνιστές
Ταιριάζει γάντι στον Γιώργο Νινιό ο ρόλος του βετεράνου ποδοσφαιριστή σε έναν ειλικρινή απολογισμό της ζωής του στο «Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα» στο θέατρο Σταθμός. Οι Γιάννης Μπέζος, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μάκης Παπαδημητρίου και Θανάσης Κουρλαμπάς είναι οι απελπισμένοι μεσίτες που ανταγωνίζονται ποιος θα κλείσει τις περισσότερες πωλήσεις στο «Οικόπεδα με θέα» του Ντέιβιντ Μάμετ στο Θέατρο Άνεσις, ενώ ο Τάσος Ιορδανίδης και η Θάλεια Ματίκα ως «παράνομοι» εραστές αναζητούν διέξοδο στα προβλήματα των γάμων τους στο «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο Άλφα. Στο Ιλίσια ο Γρηγόρης Βαλτινός ερμηνεύει τον «Da» στο πολυβραβευμένο έργο του Χιου Λέοναρντ.
Στις γειτονιές της πόλης
Εμπειρία το «Αναφορά για μια ακαδημία» του Φραντς Κάφκα μέσα από τη ματιά του Σάββα Στρούμπου στον νέο χώρο του θεάτρου Άττις. Στο Θέατρο Σταθμός ο Μάνος Καρατζογιάννης μας συστήνει το «Χάπι», το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Έντα Ουόλς, μια αλληγορία, γεμάτη φαρσικό χιούμορ και συγκίνηση, για την αγάπη που μας λείπει και έχουμε ανάγκη. Ο Στάθης Λιβαθινός αποσπά καλοκουρδισμένες ερμηνείες από τον θίασο του «Berlin Alexanderplatz» στη μεταφορά του γνωστού και από την τηλεοπτική σειρά, με την υπογραφή του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, μυθιστορήματος του Άλφρεντ Ντέμπλιν.
Τις συναντήσεις στη φυλακή ενός 21χρονου, καταδικασμένου για πατροκτονία, ισοβίτη με έναν συγγραφέα και τη σχέση που αναπτύσσουν ξετυλίγει το «Μια άλλη Θήβα» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Ρεαλιστικό θέατρο που επιχειρεί να ακτινογραφήσει ένα ζοφερό κλίμα στο Επί Κολωνώ με την παράσταση «Ο συνεργός». Στο Θέατρο Χώρος, πάλι, η Έλενα Μαυρίδου καταπιάνεται με το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ. Τοποθετεί τη δράση στον χώρο ενός πάρτι με live ηλεκτρονική μουσική κι επιδιώκει μια συνομιλία ανάμεσα στη διαδικασία δημιουργίας της παράστασης με το ίδιο το σκηνοθετικό αποτέλεσμα.