- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
«Γλάρος» για να σωθεί ένα μουσείο
Το υπέροχο Μουσείο Συναισθημάτων παραμένει κλειστό, αλλά μια παράσταση του «Γλάρου» μπορεί να το βοηθήσει να ξανα-ανοίξει
Η θεατρική ομάδα Main Point ανεβάζει τον «Γλάρο» του Τσέχωφ στο θέατρο Olvio για την ενίσχυση του Μουσείου Συναισθημάτων Παιδικής και Εφηβικής Ηλικίας
Ο «Γλάρος» είναι το κλασσικό έργο του Αντον Τσέχωφ, τεράστιο, βαθύ και αξεπέραστο από το 1895, που ανέβηκε για πρώτη φορά. Για την ακρίβεια εκείνη την πρώτη φορά δεν είχε τρελή επιτυχία – αυτήν την χτύπησε το 1898 σε δεύτερη εκδοχή, σκηνοθετημένο από τον περίφημο Κονσταντίν Στανισλάφσκι. Όλα αυτά δεν τα ξέρω νεράκι, τα διαβάζω στο Δελτίο Τύπου της θεατρικής ομάδας Main Point, η οποία με πολλή αγάπη απ’ ό,τι καταλαβαίνω, ανεβάζει τώρα τον «Γλάρο» (πρεμιέρα το Σάββατο 19/11, στις 21.00) στο θέατρο Olvio, με σκοπό να μαζέψει χρήματα για την ενίσχυση του Μουσείου Συναισθημάτων Παιδικής και Εφηβικής Ηλικίας.
Το Μουσείο ήταν υπέροχο, είχα πάει τα παιδιά μου όταν ήταν μικρά, είχε εργαστήρια, εκδηλώσεις, ένα σωρό διαδραστικά προγράμματα και πράγματα στα οποία συμμετείχαν τα παιδιά με ενθουσιασμό. Τα έβαζε σε ένα τριπάκι δημιουργικότητας και ενδοσκόπησης ταυτόχρονα, ενώ έδινε ερεθίσματα και στους μεγάλους – είχαμε πάει με άλλες μαμάδες αντιστοίχου φυράματος και καμία δεν βαρέθηκε ούτε λεπτό. Άλλωστε τα παιδιά ήταν τόσο ευτυχισμένα που σε παρέσυραν, μια και η ευτυχία των παιδιών είναι μεταδοτική…. Τέλος πάντων έκλεισε το Μουσείο Συναισθημάτων τον Μάρτιο του ΄20 λόγω της πανδημίας, και δεν κατάφερε να ανοίξει έκτοτε, για οικονομικούς και πρακτικούς λόγους. Δεν είχα ιδέα ότι ήταν κλειστό επειδή τα παιδιά μου μεγάλωσαν στο μεταξύ, και μου είχε ξεφύγει ως πληροφορία… το έμαθα σήμερα από την ‘Ελσα Κοππάση, μία από τους συντελεστές της παράστασης, τα έσοδα της οποίας παράστασης είναι εξ ολοκλήρου για το Μουσείο Συναισθημάτων.
Κανένας δεν πάει να δει μια παράσταση από σκέτη φιλανθρωπία, αλλά εδώ μιλάμε για μια τέλεια παράσταση, ένα άψογο ανέβασμα ενός καταπληκτικού έργου. Το είχα δει στο θέατρο παλιά, το είχα ξεχάσει, και χρειάστηκε να μου μιλήσει (με πάθος) η Δήμητρα Ματσούκα για το «Γλάρο» πριν μερικά χρόνια για να τον διαβάσω ως έργο, και να τον ξαναδώ ως παράσταση. Οι ανθρώπινες σχέσεις, οι πιο σύνθετες, περνάνε μέσα από το μαγικό μάτι του Τσέχωφ και σε αγγίζουν όσες φορές κι αν τον διαβάσεις ή τον δεις στο θέατρο, τον «Γλάρο».
Μια παράσταση πολύ καλή, για πολύ καλό σκοπό, για ένα μόνο βράδυ! Τι άλλο θέλουμε;
Info
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές σε διασκευή Δημήτρη Κανέλλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κανέλλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Έμιλυ Κουκουτσάκη
Μουσική: Νικηφόρος Χρυσολωράς, Ολυμπία Κανέλλου
Επιμέλεια Κίνησης: Νατάσσα Παπαμιχαήλ
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εμμανουέλα Μπέλλου
Φωτογραφίες: Τάσος Κολάνης
Παίζουν: Σπύρος Ανδριώτης, Γεωργία Γαβρίδου, Βάσια Θεμελή, Κατερίνα Καμπάση, Έλσα Κοππάση, Πάνος Κτωρίδης, Γιάννης Μαργαρίτης, Μαριλένα Μοραγλή, Δέσποινα Μπαχά, Στέλιος Μπούρας, Δανιήλ Οικονομέας, Ντίνος Φράγκος, Αριστείδης Ψαρράς
Ημερομηνία: Σάββατο 19/11 και για άλλα 4 Σάββατα μέχρι τις 17/12, 9.00 μμ, Θέατρο Olvio (Φαλαισίας 7, τηλ 2103414118)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.