Ο Γρηγόρης Γαϊτανάρος στην παράσταση «Καιομένη»
Έρωτας, δισταγμοί και βεβαιότητες στο σανίδι
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα η «Καιομένη» του κορυφαίου Νορβηγού δραματουργού Γιον Φόσσε παρουσιάζεται στο Θέατρο Σημείο. Το έργο βασίζεται στο θεατρικό κείμενο του Φόσσε «Μια μέρα του καλοκαιριού» και στο διήγημά του «Η Αλίκη στις φλόγες» (2004) και δεν πραγματεύεται τίποτα άλλο από.. την αγάπη. Αναπολώντας μια ζωή που πέρασε, μια γυναίκα στέκεται μπροστά στη θάλασσα, στην άκρη του κόσμου. «Ζει» και «πυρπολείται» από την επιστροφή του αγαπημένου της. Εκείνος, ο Ασλε, χάθηκε μια νύχτα του Νοέμβρη στο φιόρδ και εκείνη, η Σίγκνα, είκοσι χρόνια τώρα συνομιλεί μαζί του σα να βρίσκεται εκεί δίπλα της, όπως πάντα. Μια αφήγηση ζωής, απλή και σπάνια. Μια γυναίκα κλείνει τα μάτια και θυμάται. Αρχίζει να μας μιλά για τον εαυτό της και για εκείνον , τον άλλον , τον σύντροφό της και για την δική τους ζωή. Αναζητά την αλήθεια της σχέσης τους μέσα από εκδοχές λόγων , πράξεων , κινήσεων ,βεβαιοτήτων και δισταγμών. Η ιστορία τους παρουσιάζεται με τρόπο διαυγή, ευφυή, αισθαντικό και γοητευτικό. Μια σχέση που είναι ζωντανή στη μνήμη και αντιστέκεται στο φευγαλέο του χρόνου και στη λησμονιά… Μπεκετικό, μινιμαλιστικό, μια ελλειπτική ονειρική σπείρα ουσιαστικά μία μεγάλη πρόταση όπου με προσθαφαιρέσεις λέξεων δημιουργούνται διαρκή τρεμάμενα close-up, μας αποκαλύπτει πολλαπλές εκδοχές σχέσης και ζωής.
Ο Γρηγόρης Γαϊτανάρος ασχολείται με τον χορό, το θέατρο και την performance και αυτά κάνει την τελευταία πενταετία που βρίσκεται στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ και έχει δημιουργήσει την ομάδα παραστατικών τεχνών Face the Fact. Πιστεύει ότι οι Παραστατικές Τέχνες πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ένα ενιαίο αδιαίρετο σύνολο και όχι ως ξεχωριστές κατευθύνσεις, πεποίθηση που τον οδήγησε στην έρευνα του για τη συνολική εκπαίδευση των Παραστατικών Τεχνών, η οποία έχει τον τίτλο «Επεκτείνοντας τον Ρυθμό». Όπως ο ίδιος λέει χαρακτηριστικά: «Η τέχνη που μπορεί να ενώσει τις παραστατικές τέχνες και να αποτελέσει τη βάση για την αδιαίρετη εκπαίδευση και πρακτική τους είναι η τέχνη της Κίνησης. Αυτή η τέχνη ενυπάρχει σε κάθε είδους παραστατική τέχνη, στη μουσική, το χορό, το θέατρο και την performance, με τη μορφή του ρυθμού. Αν το κάθε ξεχωριστό είδος επεκτείνει τον ρυθμό του, τότε μπορούν να συμβούν μαγικά πράγματα».
INFO: Από 10/10, Παρ., Σάβ.: 21.30, Κυρ.: 19.30. Θέατρο Σημείο, 2109229579. €12, 8, δωρεάν (ενιαίο, φοιτητικό, ανέργων)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.