Γιατί και φέτος «Θέλω να σου κρατάω το χέρι»
Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Θάλεια Ματίκα σε μια σκηνική συνάντηση για δύο που μιλά στο κοινό με χιούμορ και αλήθεια
«Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο Θέατρο Άλφα: είδαμε την παράσταση με τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Θάλεια Ματίκα
Ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο ημιπαραμονής, ακατάστατο, στο ημίφως, σαν τον ένοικό του που κυκλοφορεί ανάμεσα σε πεταμένα ρούχα, μποτίλιες αλκοόλ και σακούλες από delivery. Ατημέλητος, με το βάρος της παραίτησης να σταλάζει στη φιγούρα και την περπατησιά του και τη φωνή της Τζούλι Ντρίσκολ που ακούγεται στο Road to Cairo να σε προϊδεάζει για το… ναυάγιο. «A fella told me / This road leads to Cairo / I got to get me a ride / I got to go back to my children / I got to see my little bride»… Μια γυναίκα θα μπει σύντομα στο πλάνο σαν σίφουνας. Καλοντυμένη, με την αυτοπεποίθηση του ανθρώπου που κρατά τη ζωή του στα χέρια του, αστράφτει ένταση καθώς μιλά εκνευρισμένη στο τηλέφωνο. Και το λεκτικό και συναισθηματικό μπρα ντε φερ αρχίζει.
Δέκα ραντεβού η συμπόρευσή τους σ’ αυτό το δωμάτιο όπου συνηθίζουν να καταφεύγουν «παράνομα» ζευγάρια. Χρόνος συμφωνημένος εξαρχής σ’ ένα ντηλ που θα είχε ως βάση του το «περνάμε καλά», μακριά από συζύγους, σκοτούρες και δεσμεύσεις, αλλά το κατάπιε η αγανάκτηση, οι ανταγωνισμοί κι ο ορυμαγδός απ’ τα προβλήματα. Βηματίζοντας νευρικά στον χώρο ή ακροβολισμένοι στις πολυθρόνες ο ένας απέναντι στον άλλο, πίνουν και καπνίζουν, ανταλλάσσουν ατάκες με ρυθμό πυροβόλου, καμουφλάροντας στην ειρωνεία, τα ευφυολογήματα και τον σαρκασμό, τον πόνο, την οργή για τη ματαίωση. Και μιλούν για όλα τα απλά (;), καθημερινά που τους απασχολούν και τους τσακίζουν. Για συζύγους και παιδιά, για τις δουλειές που στηρίζουν ή δεν κρατάνε το σπιτικό, για τις επιλογές αλλά και τους καφέδες που (δεν) πέτυχαν, για το σεξ και τα στερεότυπα για τα δύο φύλα, για όσα έκρυψαν και δεν μοιράστηκαν. Για τη συμβίωση, τον έρωτα, τα προβλήματα, τις αμφισβητήσεις, τις ανάγκες, τον σεβασμό, την απόγνωση, την αγάπη, την έννοια της συντροφικότητας, όσα, δηλαδή, ένα ζευγάρι θα βρεθεί ίσως κάποια στιγμή να συζητά.
Έτσι ξεκίνησε, άλλωστε, κατά δήλωσή του και ο Τάσος Ιορδανίδης το κείμενο για το «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» που παίζεται για δεύτερη σεζόν φέτος στο θέατρο Άλφα. Μια νύχτα στην καραντίνα, ξενυχτώντας με τη συνοδοιπόρο του στη ζωή και την τέχνη Θάλεια Ματίκα, έβαλαν κάτω 14 χρόνια κοινής πορείας και λίγες ώρες μετά βρέθηκε να γράφει ασταμάτητα εντάσσοντας στο έργο και το κοινό τους βίωμα.
Στη σκηνή ο ήρωάς του στέκει αρχικά λιγομίλητος, στωικός και πνευματώδης μες στον βουβό θυμό του. Εκείνη εκρηκτικά επικριτική, διεκδικεί την προσοχή, την τρυφερότητα, το μοίρασμα. Ώσπου οι τόνοι αντιστρέφονται, ο άνδρας εκρήγνυται και σαν χείμαρρος βγαίνουν από μέσα του οι εξομολογήσεις για το επαγγελματικό στραπάτσο, την οικογένεια που άφησε βρίσκοντας κατάλυμα στο ξενοδοχείο, για το παιδί του που πιστεύει πως ο ίδιος βρίσκεται λόγω δουλειάς στην Αγγλία.
Δεν ακούμε τα ονόματά τους, δεν τα μαθαίνουμε ποτέ. Η ιστορία τους γνώριμη στην πραγματική ζωή αλλά και στο λεξικό του θεάτρου, μιλά μια γλώσσα καθημερινή και φαντάζει τόσο απτή και κοντινή μας. Κι έχει κι αυτό το μερτικό του στο ενδιαφέρον που δείχνει το κοινό για το εγχείρημα κατακλύζοντας την αίθουσα. Ένα έργο για τις σύγχρονες σχέσεις που ρέει ισορροπώντας ανάμεσα στο χιούμορ και τους δραματικούς τόνους. Ένα πρωταγωνιστικό δίδυμο με χημεία, ο λαβωμένος από την αποτυχία άνδρας του Τάσου Ιορδανίδη και η ισχυρογνώμων, σκληρή αλλά και βαθιά πληγωμένη γυναίκα της Θάλειας Ματίκα. Μια παράσταση έντιμη, που η σκηνοθέτρια (Ματίκα) ενορχήστρωσε με επιτυχία αποδίδοντας την εσωτερική πάλη και τις εντάσεις στον λόγο και την κίνηση. Δικές της και οι μουσικές επιλογές, από Chris Rea και Depeche Mode μέχρι Beatles, υπογραμμίζουν ως μουσικά ιντερμέδια τις σκηνές, προσφέροντας τον τίτλο στο έργο (I want to hold your hand) και την ανοιχτή λύση στους τίτλους τέλους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.