- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Γιατί και φέτος «Θέλω να σου κρατάω το χέρι»
Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Θάλεια Ματίκα σε μια σκηνική συνάντηση για δύο που μιλά στο κοινό με χιούμορ και αλήθεια
«Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο Θέατρο Άλφα: είδαμε την παράσταση με τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Θάλεια Ματίκα
Ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο ημιπαραμονής, ακατάστατο, στο ημίφως, σαν τον ένοικό του που κυκλοφορεί ανάμεσα σε πεταμένα ρούχα, μποτίλιες αλκοόλ και σακούλες από delivery. Ατημέλητος, με το βάρος της παραίτησης να σταλάζει στη φιγούρα και την περπατησιά του και τη φωνή της Τζούλι Ντρίσκολ που ακούγεται στο Road to Cairo να σε προϊδεάζει για το… ναυάγιο. «A fella told me / This road leads to Cairo / I got to get me a ride / I got to go back to my children / I got to see my little bride»… Μια γυναίκα θα μπει σύντομα στο πλάνο σαν σίφουνας. Καλοντυμένη, με την αυτοπεποίθηση του ανθρώπου που κρατά τη ζωή του στα χέρια του, αστράφτει ένταση καθώς μιλά εκνευρισμένη στο τηλέφωνο. Και το λεκτικό και συναισθηματικό μπρα ντε φερ αρχίζει.
Δέκα ραντεβού η συμπόρευσή τους σ’ αυτό το δωμάτιο όπου συνηθίζουν να καταφεύγουν «παράνομα» ζευγάρια. Χρόνος συμφωνημένος εξαρχής σ’ ένα ντηλ που θα είχε ως βάση του το «περνάμε καλά», μακριά από συζύγους, σκοτούρες και δεσμεύσεις, αλλά το κατάπιε η αγανάκτηση, οι ανταγωνισμοί κι ο ορυμαγδός απ’ τα προβλήματα. Βηματίζοντας νευρικά στον χώρο ή ακροβολισμένοι στις πολυθρόνες ο ένας απέναντι στον άλλο, πίνουν και καπνίζουν, ανταλλάσσουν ατάκες με ρυθμό πυροβόλου, καμουφλάροντας στην ειρωνεία, τα ευφυολογήματα και τον σαρκασμό, τον πόνο, την οργή για τη ματαίωση. Και μιλούν για όλα τα απλά (;), καθημερινά που τους απασχολούν και τους τσακίζουν. Για συζύγους και παιδιά, για τις δουλειές που στηρίζουν ή δεν κρατάνε το σπιτικό, για τις επιλογές αλλά και τους καφέδες που (δεν) πέτυχαν, για το σεξ και τα στερεότυπα για τα δύο φύλα, για όσα έκρυψαν και δεν μοιράστηκαν. Για τη συμβίωση, τον έρωτα, τα προβλήματα, τις αμφισβητήσεις, τις ανάγκες, τον σεβασμό, την απόγνωση, την αγάπη, την έννοια της συντροφικότητας, όσα, δηλαδή, ένα ζευγάρι θα βρεθεί ίσως κάποια στιγμή να συζητά.
Έτσι ξεκίνησε, άλλωστε, κατά δήλωσή του και ο Τάσος Ιορδανίδης το κείμενο για το «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» που παίζεται για δεύτερη σεζόν φέτος στο θέατρο Άλφα. Μια νύχτα στην καραντίνα, ξενυχτώντας με τη συνοδοιπόρο του στη ζωή και την τέχνη Θάλεια Ματίκα, έβαλαν κάτω 14 χρόνια κοινής πορείας και λίγες ώρες μετά βρέθηκε να γράφει ασταμάτητα εντάσσοντας στο έργο και το κοινό τους βίωμα.
Στη σκηνή ο ήρωάς του στέκει αρχικά λιγομίλητος, στωικός και πνευματώδης μες στον βουβό θυμό του. Εκείνη εκρηκτικά επικριτική, διεκδικεί την προσοχή, την τρυφερότητα, το μοίρασμα. Ώσπου οι τόνοι αντιστρέφονται, ο άνδρας εκρήγνυται και σαν χείμαρρος βγαίνουν από μέσα του οι εξομολογήσεις για το επαγγελματικό στραπάτσο, την οικογένεια που άφησε βρίσκοντας κατάλυμα στο ξενοδοχείο, για το παιδί του που πιστεύει πως ο ίδιος βρίσκεται λόγω δουλειάς στην Αγγλία.
Δεν ακούμε τα ονόματά τους, δεν τα μαθαίνουμε ποτέ. Η ιστορία τους γνώριμη στην πραγματική ζωή αλλά και στο λεξικό του θεάτρου, μιλά μια γλώσσα καθημερινή και φαντάζει τόσο απτή και κοντινή μας. Κι έχει κι αυτό το μερτικό του στο ενδιαφέρον που δείχνει το κοινό για το εγχείρημα κατακλύζοντας την αίθουσα. Ένα έργο για τις σύγχρονες σχέσεις που ρέει ισορροπώντας ανάμεσα στο χιούμορ και τους δραματικούς τόνους. Ένα πρωταγωνιστικό δίδυμο με χημεία, ο λαβωμένος από την αποτυχία άνδρας του Τάσου Ιορδανίδη και η ισχυρογνώμων, σκληρή αλλά και βαθιά πληγωμένη γυναίκα της Θάλειας Ματίκα. Μια παράσταση έντιμη, που η σκηνοθέτρια (Ματίκα) ενορχήστρωσε με επιτυχία αποδίδοντας την εσωτερική πάλη και τις εντάσεις στον λόγο και την κίνηση. Δικές της και οι μουσικές επιλογές, από Chris Rea και Depeche Mode μέχρι Beatles, υπογραμμίζουν ως μουσικά ιντερμέδια τις σκηνές, προσφέροντας τον τίτλο στο έργο (I want to hold your hand) και την ανοιχτή λύση στους τίτλους τέλους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.