«Παιχνιδοποιός»: Tο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Τι συμβαίνει όταν μια νευροψυχολόγος της αστυνομίας συναντά αναπάντεχα τον παρανοϊκό δράστη που επιδιώκει να συλλάβει; Η συνέχεια επί σκηνής.
«Παιχνιδοποιός»: Η Ραφίκα Σαούις και ο Γιώργος Παρταλίδης πρωταγωνιστούν στο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν
Η Μωντ Κρίστοφερ, νευροψυχολόγος της αστυνομίας, ασχολείται εμμονικά με μια ανεξιχνίαστη υπόθεση: ένας παρανοϊκός άνδρας πραγματοποιεί επιθέσεις σε ανυποψίαστες γυναίκες με έναν παράδοξο τρόπο και μετατρέπει τα θύματά του σε άβουλες μαριονέτες. Αυτό το δίδυμο συναντάμε φέτος στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια μέσα από το ψυχολογικό θρίλερ «Παιχνιδοποιός» του Γκάρντνερ ΜακΚέυ, που κάνει την ελληνική πρεμιέρα του σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν και με πρωταγωνιστές τη Ραφίκα Σαουίς και τον Γιώργη Παρταλίδη.
«Το έργο, πέρα από μια σειρά άλλων θεμάτων, μελετάει την εμμονή, τις ιδέες εκείνες που στοιχειώνουν το μυαλό μας – τις φοβίες που επιστρέφουν βασανιστικά στη συνείδησή μας», μας αναφέρει σχετικά ο Αλέξανδρος Κοέν. Και διευκρινίζει: «Στην παράσταση δουλέψαμε σε μια καθαρά ρεαλιστική γραμμή. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα μεταφυσικό περιβάλλον που ευνοεί την έλλειψη βεβαιότητας ως προς την ταυτότητα των ηρώων και των καταστάσεων. Εξάλλου τίποτε στη ζωή μας δεν είναι άσπρο ή μαύρο, τίποτε δεν έχει μία μόνο διάσταση. Αυτό είναι και το στοιχείο που ευνοεί το σασπένς – χαρακτηριστικό που επικρατεί στην παράσταση».
Το έργο, παρ’ ότι επικεντρώνεται στη συμπεριφορά ενός κατά συρροή εγκληματία, δεν έχει διδακτικό χαρακτήρα. Ο ΜακΚέυ σμιλεύει με ακρίβεια τους χαρακτήρες, ορίζει σε βάθος έννοιες και πραγματεύεται τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το θύμα και τον θύτη αλλά και τον ρόλο τους. «O χαρακτήρας που υποδύομαι, ο Πήτερ, αναφέρει πολλές και αντιφατικές πληροφορίες για τον εαυτό του. Μπορεί να εμπιστευτεί κανείς το τι λένε οι άλλοι για αυτόν, αλλά και πάλι υπάρχουν ανακριβείς φήμες γύρω από τον θρύλο που έχει χτιστεί για τον ίδιο. Οπότε η πρώτη πρόκληση στον συγκεκριμένο ρόλο ήταν αυτή: να ξεκαθαρίσω τι ισχύει και τι όχι για τον Πήτερ. Το ξεκαθάρισμα αυτό έγινε με κύριο γνώμονα το σύμπαν του έργου κι όταν ολοκληρώθηκε αυτό το παζλ, το παιχνίδι ήταν απολύτως κατανοητό. Έπειτα τα στοιχεία που είχα συλλέξει για αυτόν έπρεπε να καταγραφούν στο σώμα μου. Κι αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση: η πτήση από την κατανόηση στην εκτέλεση και η δόνηση που απαιτεί αυτό το παιχνίδι» σημειώνει ο Γιώργης Παρταλίδης για τον τρόπο που σκιαγράφησε τον χαρακτήρα του Πήτερ καθώς και σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Το έργο, που έγινε best seller και αγαπήθηκε πολύ από τους κριτικούς και το κοινό ανά τον κόσμο, αν και γράφτηκε το 1984 παραμένει αρκετά σύγχρονο και πραγματεύεται επίκαιρα ζητήματα. «Με συγκινεί η δύναμη και η ευαισθησία που έχει μια γυναίκα. Η μοναξιά, ο ιδεαλισμός, ο ακτιβισμός. Ότι η Μωντ Κριστοφερ έχει βάλει σκοπό της ζωή της να πιάσει τον Παιχνιδοποιό και έχει καταστρέψει τις φιλίες της, τα προσωπικά της και αποτυγχάνει επαγγελματικά γιατί εμπλέκεται συναισθηματικά πολύ» αναφέρει η ηθοποιός Ραφίκα Σαουίς σχετικά με το τι την αγγίζει περισσότερο στην ηρωίδα που υποδύεται. «Στο έργο με ξετρελαίνει ο γρήγορος ρυθμός, το σασπένς που έχει, η έντονη δράση του και η ωραία ιστορία που διηγείται με μια κινηματογραφική μάτια».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Παιχνιδοποιός» στο City Guide της Athens Voice.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.