- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Λυρική: Χωρίς τρανς η «Στρέλλα» - Παραιτήθηκε η σύμβουλος παραγωγής
Ο πρωταγωστικός ρόλος δεν δόθηκε σε διεμφυλικό άτομο
Παραίτηση στη Λυρική - Σε μη διεμφυλικό άτομο ο πρωταγωνιστικός ρόλος στη «Στρέλλα» - Η ακρόαση για τρανς γυναίκες.
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση που πήρε η Λυρική να μη δοθεί ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην όπερα δωματίου «Στρέλλα» σε τρανς ερμηνεύτρια.
Όπως έγινε γνωστό, η σύμβουλος παραγωγής, Κάθριν Ράιλι, υπέβαλε την παραίτησή της και αποχώρησε από τη «Στρέλλα», εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφωνία της στην απόφαση να μην είναι διεμφυλικό άτομο η πρωταγωνίστρια στη συγκεκριμένη όπερα δωματίου.
«Μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα “Στρέλλα” δεν δόθηκε σε τρανς γυναίκα» έγραψε μεταξύ άλλων στην ανάρτησή της στο Facebook.
Υπενθυμίζεται ότι στην ανακοίνωσή της η Εθνική Λυρική Σκηνή είχε αναφέρει ότι αναζητούσε τρανς ερμηνεύτριες για την όπερα δωματίου «Στρέλλα» χωρίς όμως να διευκρινίζει ότι η ακρόαση δεν αφορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
«Η ακρόαση γίνεται για την επιλογή ρόλων διεμφυλικών γυναικών και απευθύνεται σε διεμφυλικές γυναίκες ερμηνεύτριες, οποιασδήποτε φωνητικής κατηγορίας -υψίφωνης ή βαρύτονης- με υποκριτικές και φωνητικές ικανότητες και προαιρετικά ανάγνωσης παρτιτούρας σε ερασιτεχνικό επίπεδο» τόνιζε η Λυρική στην ανακοίνωσή της.
Παραιτήθηκε η σύμβουλος παραγωγής στην όπερα «Στρέλλα» - Η ανάρτηση για τη Λυρική
«Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα "Στρέλλα" ΔΕΝ δόθηκε σε τρανς γυναίκα» αναφέρει η Κάθριν Ράιλι.
Και συνεχίζει: «Αποχωρώ και επίσημα από τον ρόλο του Συμβούλου Παραγωγής και λήγω την συνεργασία μου με την Εθνική Λυρική Σκηνή».
«Ευχαριστώ όσους συνεργάτες έχουν πραγματικά στηρίξει την κοινότητα και εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει μεγαλύτερη ορατότητα για όλα τα τρανς άτομα» καταλήγει η Κάθριν Ράιλι για την απόφασή της να παραιτηθεί από τη «Στρέλλα».
Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την...
Posted by Katherine Reilly on Monday, October 3, 2022
Η Λυρική απέτυχε να ανεβάσει όπως πρέπει τη «Στρέλλα» - Αιχμές από τη Νάνσυ Παπαθανασίου
Θέση στο θέμα που έχει προκύψει μετά τη μη επιλογή τρανς γυναίκας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη «Στρέλλα» από τη Λυρική, πήρε η Νάνσυ Παπαθανασίου, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Οrlando LGBT+.
«Αν έχει επιλεγεί ένας σις άντρας, θα μιλάμε πια για ξεκάθαρη ακραία τρανσφοβική, ουσιοκρατική προσέγγιση, ότι δηλαδή θεωρούν τις τρανς γυναίκες άντρες που προσποιούνται τις γυναίκες» γράφει σε ανάρτησή της στο Facebook. Και προσθέτει: «Να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτήν την εποχή έχουν μείνει». Αναλυτικά:
«Πριν από λίγο η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου ατην παραγωγή της Στρέλλας στην Εθνική Λυρική Σκηνή επειδή τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν θα τον παίξει τρανς ηθοποιός.
» Με αφορμή την αποτυχία της ΕΛΣ να ανεβάσει την Στρέλλα όπως πρέπει, κάποια βασικά:
- Αν θέλουμε να ανεβάζουμε queer παραστάσεις και (για;) να εξαργυρώνουμε πόντους προοδευτικότητας, καλό θα είναι να λειτουργούμε συμπεριληπτικά. Αυτό σημαίνει να δίνουμε ευκαιρίες στις αποκλεισμένες ομάδες από τις ιστορίες των οποίων βγάζουμε παραστάσεις. Κι αν σε μερικές μέρες οντισιόν δεν βρούμε τα κατάλληλα άτομα, συνεχίζουμε μέχρι να τα βρούμε. Κι αν πάλι δεν τα βρούμε, σκεφτόμαστε τι κάνουμε λάθος. Γιατί αν αναρωτιέστε αν υπάρχουν αρκετές ταλαντούχες τρανς γυναίκες για αυτόν τον ρόλο, η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι (αλλά έχει και ένα νόημα να σκεφτούμε γιατί το αμφισβητούμε).
- Είναι απαραίτητο να παίζουν τρανς άτομα τους ρόλους τρανς ατόμων. Γιατί συμπερίληψη, γιατί τρανσφοβία, γιατί οι αποκλεισμοί που βιώνουν τα τρανς άτομα είναι ήδη τεράστιοι. Γιατί θα συζητήσω το αν μπορεί να είναι εξίσου καλή στο ρόλο της Στρέλλας μία σις γυναίκα, όταν δε θα είναι θέμα το να παίζουν τρανς γυναίκες ηθοποιοί σις ρόλους. Σε ένα ουτοπικό μέλλον που θα έχει εξαλειφθεί η τρανσφοβία.
- Προσθέτω εδώ ότι τα παραπάνω τα γράφω έχοντας στο μυαλό μου ότι τον ρόλο θα παίξει μία σις γυναίκα. Γιατί αν βέβαια έχει επιλεγεί ένας σις άντρας, θα μιλάμε πια για ξεκάθαρη ακραία τρανσφοβική, ουσιοκρατική προσέγγιση, ότι δηλαδή θεωρούν τις τρανς γυναίκες άντρες που προσποιούνται τις γυναίκες.
» Μέχρι τότε, οι ρόλοι τρανς ατόμων θα πρέπει τουλάχιστον να παίζονται από τρανς άτομα. Και αν δε βρίσκουν, να ψάξουν περισσότερο. Και να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτήν την εποχή έχουν μείνει. Για την απόφαση της Katherine να αποχωρήσει μόνο σεβασμός».
Πριν από λίγο, η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου ατην παραγωγή της Στρέλλας...
Posted by Nancy Papathanasiou on Monday, October 3, 2022
Η ταινία «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα και η συγκλονιστική Μίνα Ορφανού
Σημειώνεται ότι το 2009 είχε βγει στους κινηματογράφους η ταινία «Στρέλλα», σε σκηνοθεσία Πάνου Κούτρα. Το σενάριο έγραψε ο ίδιος με τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν η τρανς ηθοποιός Μίνα Ορφανού, η οποία κατέκτησε το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τη συγκλονιστική ερμηνεία της.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.