Η Le Figaro υμνεί την Εθνική Λυρική Σκηνή: «Η Αθήνα βάζει πλώρη για την όπερα του μέλλοντος»
Με τετρασέλιδο αφιέρωμα στα 80 της χρόνια κυκλοφόρησε η κορυφαία γαλλική εφημερίδα
Σε δημοσίευμα με τίτλο «Η Αθήνα βάζει πλώρη για την όπερα του μέλλοντος», η γαλλική εφημερίδα Le Figaro αναφέρεται στα 80 χρόνια της Λυρικής Σκηνής στην Ελλάδα.
Με ένα τετρασέλιδο αφιέρωμα στην Εθνική Λυρική Σκηνή κυκλοφόρησε η γαλλική εφημερίδα Le Figaro το Σαββατοκύριακο 1-2 Οκτωβρίου.
Οι διακεκριμένοι πολιτιστικοί συντάκτες της μουσικής και του χορού Thierry Hillériteau και Ariane Bavelier, καθώς και ο κριτικός μουσικής της εφημερίδας Christian Merlin, αναφέρονται με θερμά λόγια, στην πολιτική των αναθέσεων νέων έργων, στο νέο πρόγραμμα της σεζόν 2022/23, στις διεθνείς συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες και κορυφαία λυρικά θέατρα Ευρώπης και Αμερικής, στην παράδοση των Ελλήνων τραγουδιστών της όπερας που διαπρέπουν εντός και εκτός Ελλάδας, στο μπαλέτο και στα εκπαιδευτικά και κοινωνικά προγράμματα της ΕΛΣ.
Στο εισαγωγικό του άρθρο ο Thierry Hillériteau αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Το μοναδικό λυρικό θέατρο της Ελλάδας υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Κουμεντάκη γιορτάζει την ένατη δεκαετία του με λάμψη. Οι πάνω από 90 αναθέσεις νέων έργων που έγιναν από την ΕΛΣ τα τελευταία πέντε χρόνια είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός που συνοψίζει την καλλιτεχνική ταυτότητα της ΕΛΣ, από το 2017 που εγκαταστάθηκε στο ΚΠΙΣΝ.
»Η φετινή σεζόν 2022/23 απεικονίζει με τον καλύτερο τρόπο τους στόχους του Οργανισμού για τις μεγάλες παραγωγές όπερας, σε συνεργασία με μεγάλες όπερες του εξωτερικού και με κορυφαίους Έλληνες και διεθνείς σκηνοθέτες. “Πρόκειται για την ολοκλήρωση των προσπαθειών που έχουμε καταβάλει όλα αυτά τα χρόνια και παράλληλα για την αναγνώριση της ποιότητας του έργου μας”, σημειώνει ο Γιώργος Κουμεντάκης.
»Το επίτευγμα αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, το οποίο όχι μόνο δημιούργησε το νέο σπίτι της ΕΛΣ, αλλά και παρέχει τα μέσα για να επιτευχθούν οι καλλιτεχνικές φιλοδοξίες του Οργανισμού, τις οποίες ο Γιώργος Κουμεντάκης –ένας από τους ελάχιστους καλλιτεχνικούς διευθυντές λυρικού θεάτρου στον κόσμο που έχει την ιδιότητα του συνθέτη– συνοψίζει στα εξής: “Να διαδώσουμε τον ελληνικό πολιτισμό σε όλο τον κόσμο, να διευρύνουμε το ρεπερτόριο της όπερας και να σχεδιάσουμε την όπερα του μέλλοντος. Μια όπερα που, έχοντας επίγνωση του παρελθόντος της, κοιτάζει προς το μέλλον, αφουγκραζόμενη προσεκτικά το παρόν”. Η προσεκτικά σχεδιασμένη, προσιτή τιμολογιακή πολιτική, το πρόγραμμα το οποίο αγκαλιάζει διαφορετικές αισθητικές κατευθύνσεις και απευθύνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερες ομάδες κοινού, τα σύγχρονα έργα όπερας, οι παραγωγές για τις οικογένειες και τα παιδιά, τα ελληνικά μιούζικαλ -όλα αυτά αξίζουν μια επίσκεψη στην Όπερα της Αθήνας», καταλήγει ο αρθρογράφος.
Στο ρεπορτάζ του με τίτλο «Από τον Ντον Τζοβάννι ως τη Μαντάμα Μπαττερφλάι οι διεθνείς σκηνοθέτες έχουν την τιμητική τους», ο Christian Merlin αναφέρεται στις μεγάλες παραγωγές όπερας της σεζόν 22/23 της ΕΛΣ που θα σκηνοθετήσουν οι Κρύστοφ Βαρλικόφσκι (Τα παραμύθια του Χόφμαν), Τζων Φούλτζεϊμς (Ντον Τζοβάννι), Στήβεν Λάνγκριτζ (Φάλσταφ), Λωράν Πελλύ (Το ταξίδι στη Σελήνη), Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ (Μήδεια) και Ολιβιέ Πυ (Μαντάμα Μπαττερφλάι) και αναλύει τις σκηνοθετικές τους προσεγγίσεις.
H Ariane Bavelier συνομιλεί με τον Διευθυντή Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνο Ρήγο για το «άνοιγμα του Μπαλέτου της ΕΛΣ στη διεθνή σκηνή». Ο Thierry Hillériteau συνομιλεί με τον Γιώργο Κουμεντάκη για τη δημιουργία νέων έργων, μέσω της πολιτικής των αναθέσεων της ΕΛΣ, σημειώνοντας ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή είναι μια μοναδική περίπτωση λυρικού θεάτρου στην Ευρώπη που αφιερώνει το 20% του προϋπολογισμού του στις αναθέσεις νέων έργων. Στο ίδιο πλαίσιο, ο Αλέξανδρος Ευκλείδης αναφέρεται στην εστίαση της Εναλλακτικής Σκηνής στον πειραματισμό σε νέες μορφές μουσικού θεάτρου και παρουσιάζει τα νέα έργα της σεζόν 2022/23.
Ο Hillériteau αναφέρεται επίσης διεξοδικά στα εκπαιδευτικά και κοινωνικά προγράμματα της ΕΛΣ και στις παραγωγές για παιδιά και οικογένειες, ενώ εστιάζει σε ένα νέο κοινωνικό πρόγραμμα που θα εκπονήσει η ΕΛΣ, σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ, στη Βόρεια Εύβοια συμπράττοντας με τις τοπικές κοινωνίες των περιοχών που επλήγησαν από τις φωτιές του 2021 και το οποίο θα θέσει ερωτήματα για τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
Τέλος, ο δημοσιογράφος συνομιλεί με τον διευθυντή διανομών της ΕΛΣ Παναγή Παγουλάτο για την παράδοση των Ελλήνων τραγουδιστών της όπερας που διαπρέπουν διεθνώς, από τη Μαρία Κάλλας ως τις μέρες μας, για το ensemble των μονωδών της ΕΛΣ, καθώς και για την ισορροπία στην αξιοποίηση μεταξύ των Ελλήνων πρωταγωνιστών και των ξένων μετακαλούμενων διεθνώς καταξιωμένων μονωδών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.