- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
18 παραστάσεις που θέλουμε να δούμε τη σεζόν 2022-23
Το Σπιρτόκουτο ως μιούζικαλ και Καστελούτσι στη Στέγη, Βαρλικόφσκι και Μήδεια στη Λυρική, το INK του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Μέγαρο, τον Τζον Μάλκοβιτς κ.ά.
Θέατρο 2022-23: οι παραστάσεις που βάζουμε στην ατζέντα μας
Το Σπιρτόκουτο ως μιούζικαλ από τον Γιάννη Νιάρρο
Τι θα κάνεις με τη Λίντα, Βαγγέλη; Οι θρυλικές ατάκες, η σκληρή γλώσσα και τα φλέγοντα ερωτήματα του φιλμ του Γιάννη Οικονομίδη αναδιατυπώνονται με μουσικούς όρους είκοσι χρόνια μετά το ντεμπούτο του στα σινεμά. Ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος μηχανεύονται μια καινούρια, μουσική εκδοχή του Σπιρτόκουτου, μιας ταινίας που έφτιαξε τη δική της σχολή λαϊκού ρεαλισμού, και οι Γιάννης Αναστασάκης, Αγορίτσα Οικονόμου, Μάριος Σαραντίδης, Γιώργος Κατσής, Αποστόλης Ψυχράμης μπλέκονται σε ένα λεκτικό μακελειό που μεγεθύνει την τραγελαφική πραγματικότητα της αγίας ελληνικής οικογένειας.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση,5 Νοεμβρίου 2022-22 Ιανουαρίου 2023
Τα παραμύθια του Χόφμαν δια χειρός Κρύστοφ Βαρλικόφσκι
Η πασίγνωστη «βαρκαρόλα» και οι υπέροχες μελωδίες της δημοφιλούς όπερας του Ζακ Όφενμπαχ θα ηχήσουν στην αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ χάρη στη νέα συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Όπερα Λα Μονναί των Βρυξελλών. Ο κορυφαίος σκηνοθέτης Κρύστοφ Βαρλικόφσκι επιστρέφει στην Αθήνα για να ξετυλίξει τους έρωτες του πρωταγωνιστή για την πριμαντόνα Στέλλα, αλλά και για την άψυχη κούκλα Ολυμπία, την ασθενή τραγουδίστρια Αντωνία και την εταίρα Τζουλιέττα, βλέποντας την ιστορία της όπερας μέσα από το πρίσμα της έβδομης τέχνης, με επιρροές από ταινίες όπως οι A Star is Born, The Shining και Inland Empire.
Εθνική Λυρική Σκηνή, 18, 20, 22, 28, 29 Δεκεμβρίου 2022 & 4, 5, 8 Ιανουαρίου 2023
To νέο «ανθρωπολογικό πείραμα» του Ρομέο Καστελούτσι
Πιστεύει ότι το θέατρο πρέπει να σκανδαλίζει και επιστρέφοντας στην Αθήνα στήνει μια παράδοξη τελετουργία για τον νόμο και την τάξη. Οι ερμηνευτές του, ερασιτέχνες, χωρίς να έχουν κάνει πρόβα, ντύνονται τη στολή του αστυνομικού και αναλαμβάνουν να εκτελούν πειθήνια τις εντολές που λαμβάνουν μέσω ακουστικού. Γίνονται έτσι, εξίσου δήμιοι και θύματα. Πόση βία μπορεί να αντέξει κανείς; Είναι ο νόμος πάνω από όλους; Πόσο απέχει η αυθαίρετη εξουσία από τον αυταρχισμό; Με το Bros ο Ιταλός διάσημος σκηνοθέτης μας προκαλεί να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, τη βία, την κριτική σκέψη, την ασυδοσία και την υπακοή.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση,28 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου
Το υδάτινο INK του Δημήτρη Παπαϊωάννου
Η σκηνή σκοτεινή, πλημμυρισμένη στο νερό, ντυμένη με διάφανα πετάσματα και λουσμένη στη μουσική του Βιβάλντι και μελωδίες της δεκαετίας του 1930 προβάλλει ως πεδίο σύγκρουσης ανάμεσα σε έναν πατέρα κι έναν γιο. Μια εχθρική σχέση που γίνεται ανοχή, συνύπαρξη, ακόμη και παιχνίδι βρίσκεται στο επίκεντρο του INK που φέρνει τον Έλληνα διάσημο χορογράφο στη σκηνή μαζί με τον Suka Horn στην πρώτη παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα. Ναι, ανεβαίνει δυνατά η αυλαία του χορού στο Μέγαρο τον Ιανουάριο του 2023, για να κλείσει στο τέλος της σεζόν με το, επίσης, πολυαναμενόμενο Jungle bookreimagined του Άκραμ Καν.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 12, 13, 14, 15 και 19, 20, 21 Ιανουαρίου 2023
Την πρώτη μεγάλη συμπαραγωγή της ΕΛΣ με την Μετροπόλιταν Όπερα
Στις 27 Σεπτεμβρίου ανεβάζει αυλαία στη Νέα Υόρκη και τον προσεχή Απρίλιο καταφθάνει στην Αθήνα, πριν ταξιδέψει σε Μόντρεαλ και Σικάγο (καθότι συμπαραγωγή και με την Όπερα του Καναδά και τη Λυρική Όπερα του Σικάγου). Λησμονημένη για δεκαετίες, η Μήδεια του Λουίτζι Κερουμπίνι έλαμψε ξανά όταν η Μαρία Κάλλας ενσάρκωσε την ηρωίδα για πρώτη φορά το 1953. Εκατό χρόνια από τη γέννηση της μεγάλης ντίβας του λυρικού θεάτρου, η μυθική μάγισσα που αναζητά εκδίκηση θα ζωντανέψει μέσα από την ερμηνεία της καταξιωμένης σοπράνο Άννας Πιρότσι (στο ντεμπούτο της στον απαιτητικό ρόλο) στην παράσταση που σκηνοθετεί ο κορυφαίος σκηνοθέτης της όπερας Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, με τον Φιλίπ Ωγκέν στη μουσική διεύθυνση.
Εθνική Λυρική Σκηνή, 25, 28, 30 Απριλίου & 3, 9, 14 Μαΐου 2023
Στο μυαλό του… μουσικοκριτικού Τζον Μάλκοβιτς
Δηλώνει ότι δεν δίνει σημασία στις κριτικές αλλά για ένα βράδυ κάτω από την Ακρόπολη θα ξεστομίσει ουκ ολίγα βιτριολικά για τους μεγαλύτερους συνθέτες της κλασικής μουσικής. Πως ο Σούμαν «απλώς φαντάζεται ότι είναι συνθέτης», ο Μπραμς είναι «ένας μπάσταρδος χωρίς κανένα μουσικό χάρισμα» και ο Ντεμπυσσύ «απλά κακός». Ο Αμερικανός ηθοποιός μπαίνει στον ρόλο του κακού μουσικοκριτικού, ο οποίος πιστεύει ότι η μουσική των Μπετόβεν, Σοπέν, Προκόφιεφ και πολλών ακόμα είναι απλώς κουραστική και θλιβερή, ενώ ο βιολονίστας (και δημιουργός του έργου) Aleksey Igudesman, μαζί με τον πιανίστα Hyung-ki Joo αντεπιτίθενται με νότες. Για… επιδόρπιο, πάντως, ο Μάλκοβιτς θα «σερβίρει» μια φρικτή κριτική που γράφτηκε κάποτε για τον ίδιο…
Ηρώδειο, 6 Οκτωβρίου
Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ
Ο Νικολάι, ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας συλλαμβάνεται και υποβάλλεται σε μια ντροπιαστική ανάκριση. Όχι επειδή διέπραξε κάποιο αδίκημα, αλλά για να «βοηθηθεί» να ζήσει μια πιο ουσιαστική ζωή, ως αληθινός πατριώτης. Οι αστυνομικοί, μάλιστα, αποδεικνύονται γνώστες του στρουκτουραλισμού και της μουσικής του πανκ-ροκ γκρουπ Einstürzende Neubauten… Μετά τους «Παίκτες» του Γκόγκολ, ο Γιώργος Κουτλής καταπιάνεται με έναν ακόμα Ρώσο συγγραφέα, τον Ντμίτρι Ντανίλοφ και το πρώτο έργο του. Μαύρη σάτιρα μιας ανάκρισης που μετατρέπεται σε καφκική θεραπευτική συνεδρία, το «Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ» σχολιάζει το πανταχού παρών πατριαρχικό κράτος που διεισδύει στο τελευταίο καταφύγιο ενός ατόμου και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει «αναμόρφωση».
Εθνικό Θέατρο - Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, κτίριο Τσίλλερ, πρεμιέρα 14 Οκτωβρίου
Tην παράσταση Βερολίνο Αλεξάντερπλατς από τον Στάθη Λιβαθινό
Στο μεσοπολεμικό Βερολίνο ο Φραντς Μπίμπερκοπφ βγαίνει από τη φυλακή αποφασισμένος να μην επιστρέψει ξανά εκεί. Σύντομα, όμως, βρίσκεται μπλεγμένος με τον υπόκοσμο, με μαστροπούς, τραμπούκους, μέθυσους και πόρνες. Το ευρέως γνωστό και από την τηλεοπτική μεταφορά του από τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ μυθιστόρημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν ανεβάζει στη σκηνή ο Στάθης Λιβαθινός, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού. Με τους Βασίλη Ανδρέου, Γιώργο Δάμπαση, Νίκο Καρδώνη, Στάθη Κόικα, Λίλλυ Μελεμέ, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Δημήτρη Παπανικολάου, Μαρία Σαββίδου, Θεόβη Στύλλου, Άρη Τρουπάκη και Δημήτρη Φιλιππίδη.
Θέατρο της οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, πρεμιέρα 11 Νοεμβρίου
Μια νύχτα στην Επίδαυρο με τον Νίκο Καραθάνο
Τι είναι κωμωδία και τι τραγωδία; Πού συναντά το θέατρο τη ζωή; Βράδυ μετά από μια παράσταση στο αρχαίο αργολικό θέατρο, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, κοινό και ντόπιοι συναντιούνται σε μια ταβέρνα της περιοχής. Μια τρελή κωμωδία για τα καλοκαίρια μας στην Επίδαυρο ετοιμάζει ο αγαπημένος ηθοποιός και σκηνοθέτης μαζί με ένα πολυμελή θίασο έκπληξη.
Εθνικό Θέατρο – Rex, έναρξη 16 Φεβρουαρίου 2023
Το σκηνικό ραντεβού με τη Λετίσια Καστά
«Ανάμεσα στους φίλους μου, μπόρεσα να συναναστραφώ με τρεις ιδιοφυίες: τον καθηγητή Αϊνστάιν, τον Ουίνστον Τσόρτσιλ και την Κλάρα Χασκίλ», έλεγε ο Τσάρλι Τσάπλιν. Την πολυκύμαντη ζωή αυτής της Ρουμανοεβραίας πιανίστα, η οποία παρότι παιδί-θαύμα γνώρισε την καλλιτεχνική αναγνώριση σε μεγάλη ηλικία, ξετυλίγει με ευαισθησία η Λετίσια Κάστα. Ξεκινώντας από τη στιγμή που η ηρωίδα σκοντάφτει σε μια κυλιόμενη σκάλα στον σταθμό των Βρυξελλών, παραμονή της συναυλίας της, το κείμενο του Σερζ Κριμπύς δίνει φωνή στην Χασκίλ ως παιδί και καταξιωμένη καλλιτέχνιδα αλλά και στον περίγυρό της. Στην παράσταση Clara Haskil, Prelude and Fugue, που σκηνοθετεί ο Σαφί Νεμπού, την διάσημη ηθοποιό συνοδεύει η σολίστ του πιάνου Ιζίλ Μπενγκί.
Θέατρο Παλλάς, Φεβρουάριος 2023
Μπρεχτ από τον Άρη Μπινιάρη σε καινούριο χώρο στην Κυψέλη
Τη μακάβρια φάρσα «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», στην οποία ο Μπέρτολτ Μπρεχτ στηλιτεύει τους μηχανισμούς που εκτρέφουν τον φασισμό, ανεβάζει ο Άρης Μπινιάρης, τον Ιανουάριο του 2023, σε καινούργιο θεατρικό χώρο στην Κυψέλη. Ένας παραλληλισμός για την ιστορία της ανόδου του ναζισμού στη Γερμανία, η δράση τοποθετείται στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου. Τον αποτρόπαιο χαρακτήρα του τίτλου, που δομήθηκε πάνω στο πρότυπο του σαιξπηρικού Ριχάρδου Γ΄, ερμηνεύει ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Μαζί του οι Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης κ.ά.
Να δω τον Μισάνθρωπο, 400 χρόνια από τη γέννηση του Μολιέρου
Έχει την τιμητική του το έργο του εμβληματικού Γάλλου δραματουργού που γνωρίζει δύο νέα ανεβάσματα. Στο θέατρο Εμπορικόν ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον ρόλο του αηδιασμένου με την υποκρισία των ανθρώπων Αλσέστ, ο οποίος ερωτεύεται παθιασμένα την όμορφη Σελιμέν και παγιδεύεται (πρεμιέρα: 25 Νοεμβρίου). Από τον προσεχή Απρίλιο θα είναι η σειρά του Βασίλη Χαραλαμπόπολου να αναμετρηθεί με τον εμβληματικό μολιερικό ήρωα υπό την καθοδήγηση του διάσημου σκηνοθέτη Πέτερ Στάιν, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Την Έλλη Τρίγγου ως Γκρέις στο Dogville
Έργο-γροθιά που ξεγυμνώνει τα κατώτερα ένστικτα της ανθρώπινης φύσης, τους προσωπικούς υπολογισμούς, την εκμετάλλευση, τον ρατσισμό και την υποκρισία, το Dogville αποτελεί μιαν αλληγορία για την αγάπη, τη σύγχρονη κοινωνία, τη φοβία, τη δειλία, τη συγχώρεση. Τη διάσημη φιλμική ηρωίδα που καταφθάνει κυνηγημένη από εγκληματίες σε μια απομονωμένη κωμόπολη ερμηνεύει φέτος στο σανίδι η Έλλη Τρίγγου, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ.
Θέατρο Νέος Ακάδημος, από μέσα Οκτωβρίου
Τη Λένα Παπαληγούρα ως Νόρα στο Κουκλόσπιτο του Ίψεν
Καλόβολη και υπάκουη σύζυγος και μητέρα η Νόρα Χέλμερ κάνει την προσωπική της επανάσταση και αλλάζει ριζικά τρόπο σκέψης και πορεία. «Η στιγμή που αφήνει το σπίτι της είναι η στιγμή που αρχίζει η ζωή της» έγραφε ο συγγραφέας Χένρικ Ίψεν για την ηρωίδα και το έργο του που προκάλεσε, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, διεθνή σάλο. Φέτος ανεβαίνει σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, με την Λένα Παπαληγούρα και τον Γιώργο Χριστοδούλου.
Θέατρο Πορεία, πρεμιέρα 9 Νοεμβρίου
Την άλλη Θήβα του Σέρχιο Μπλάνκο
Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία, με σκοπό να γράψει ένα σχετικό έργο. Το θεατρικό του Γαλλο-ουρουγουανού Σέρχιο Μπλάνκο, που μας προτείνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, παρακολουθεί τις συναντήσεις του με τον νεαρό ισοβίτη αλλά και με τον ηθοποιό που θα τον ερμηνεύσει το ρόλο του. Ένα κείμενο για το έγκλημα και την τιμωρία, την αγάπη και τα όρια της δικαιοσύνης, με το οποίο αναμετρώνται στη σκηνή οι Θάνος Λέκκας και Δημήτρης Καπουράνης.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, 20 Οκτωβρίου 2022-15 Ιανουαρίου 2023
Την ελληνική πρεμιέρα του Παιχνιδοποιού
Σε μονοπάτια ψυχολογικού θρίλερ μας βάζει φέτος ο Αλέξανδρος Κοέν σκηνοθετώντας τον «Παιχνιδοποιό» του Χολιγουντιανού ηθοποιού και συγγραφέα Γκάρντνερ ΜακΚέυ. Η Ραφίκα Σαουίς ντύνεται το κοστούμι της νευροψυχολόγου της αστυνομίας Μωντ Κρίστοφερ, η οποία ασχολείται με την υπόθεση ενός παρανοϊκού άνδρα, ο οποίος μετατρέπει με λοβοτομή ανυποψίαστες γυναίκες σε άβουλα παιχνίδια του. Ώσπου ένα βράδυ, ένας νεαρός της ζητά βοήθεια, καθώς ξέμεινε στα μέρη της επειδή χάλασε το ποδήλατό του… Συμπρωταγωνιστεί ο Γιώργης Παρταλίδης.
Μικρό Γκλόρια, πρεμιέρα 14 Οκτωβρίου
Την Ιφιγένεια εν Ταύροις του Γκλουκ με τη ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Βασισμένη στην ομότιτλη τραγωδία του Ευριπίδη, η όπερα σε τέσσερις πράξεις του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ αφηγείται το σημείο τομής και την κατάληξη των μύθων της Ιφιγένειας και του Ορέστη. Τη νέα χρονιά θα «μιλήσει» με τον Γιώργο Πέτρου στο πόντιουμ και τους Σούλα Παρασίδη, Philippe-Nicolas Martin και Juan Francisco Gatell στην σκηνή, σε μια νέα παραγωγή με τη φρέσκια σκηνοθετική ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου και τα σκηνικά και κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού.
Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας, 17, 19, 21, 23 Μαρτίου 2023
Το φθινόπωρο θέλει χορό στο Ρουφ
Το Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού «Compartments Dance Project», σε καλλιτεχνική διεύθυνση της Τατιάνας Λύγαρη, μας δίνει για πέμπτη χρονιά ραντεβού με δωρεάν παραστάσεις. Στο υπαίθριο stage της αποβάθρας, 14 νέες χορευτικές ομάδες και καλλιτέχνες καταθέτουν σύντομες περφόρμανς, κάθε βράδυ για 15 ημέρες, εστιάζοντας στο ζήτημα του χρόνου, την αναζήτηση της ταυτότητας, τη θέση της γυναίκας απέναντι στα πατριαρχικά και κοινωνικά στερεότυπα, τη θέση του ατόμου απέναντι στις ρίζες, την κοινωνία και το παρελθόν, την αποδόμηση της δυαδικότητας, την αναζήτηση της επικοινωνίας αλλά και την επίδραση της τεχνολογίας στη δημιουργία ψευδαισθήσεων.
Αμαξοστοιχία-Θέατρο Το Τρένο στο Ρουφ, 18 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου