Θεατρο - Οπερα

Με την Άλκηστη του Ευριπίδη ξεκινά η νέα σεζόν για την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο

Μετά την παρουσίασή της τον Απρίλιο στις «Παραβάσεις» του ΚΠΙΣΝ, η παράσταση μεταφέρεται από την 1η Οκτωβρίου στο θέατρο Χώρος

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Έλενα Μαυρίδου και ο Δημήτρης Λάλος στην "Άλκηστη" του Ευριπίδη από τον Οκτώβριο 2022 στο θέατρο Χώρος
Η Έλενα Μαυρίδου και ο Δημήτρης Λάλος στην "Άλκηστη" του Ευριπίδη από τον Οκτώβριο 2022 στο θέατρο Χώρος

Άλκηστις του Ευριπίδη στο θέατρο Χώρος με την Έλενα Μαυρίδου και τον Γιώργο Λάλο για τη σεζόν 2022-23

Αποφασίσει να προσφέρει τη ζωή της για να σώσει τον άνδρα της, τον Άδμητο, από τον πρόωρο θάνατο. Μια θυσία που ούτε οι ίδιοι οι ηλικιωμένοι γονείς του δεν δέχτηκαν να κάνουν γι’ αυτόν. Το νεκρό της σώμα είναι ακόμα άταφο, όταν στο σπίτι καταφθάνει αναπάντεχα ως επισκέπτης ο Ηρακλής. Ο Άδμητος κρύβει το πένθος από τον φίλο του και τον φιλοξενεί στο παλάτι κι εκείνος, αγνοώντας τη συμφορά του οικοδεσπότη του, πίνει και γλεντά, εξοργίζοντας με την προκλητική συμπεριφορά του τον υπηρέτη που του αποκαλύπτει τον θάνατο της Άλκηστης. Ντροπιασμένος ο ήρωας αποφασίζει να φέρει πίσω τη νεκρή από το σκοτεινό βασίλειο του Άδη.

Έργο αμφίσημο και διαποτισμένο από μια πικρή ειρωνία, η Άλκηστις του Ευριπίδη θέτει μέσα στους αιώνες ζητήματα ηθικής και διαπροσωπικών σχέσεων ενώ έχει προκαλέσει ατελεύτητες συζητήσεις ως προς το είδος στο οποίο ανήκει. Ακροβατώντας ανάμεσα στην τραγωδία και το σατυρικό δράμα θα το προσεγγίσει σκηνοθετικά η Έλενα Μαυρίδου από τον Οκτώβριο στο θέατρο Χώρος έχοντας ως συνοδοιπόρους στην σκηνή τον Δημήτρη Λάλο, τον Σωτήρη Τσακομίδη, τη Δήμητρα Κούζα, τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη και τον Στέργιο Κοντακιώτη.

Ποιος αξίζει περισσότερο να ζήσει, ποιος να πεθάνει και για ποιο λόγο; Μπορεί η πραγματικότητα του θανάτου να ανατραπεί χωρίς συνέπειες; Ο λόγος του νεότερου από τους τρεις μεγάλους τραγικούς ποιητές της αρχαιότητας θα ηχήσει για ακόμα μια φορά φέτος, μετά την παρουσίαση του έργου από τη σκηνοθέτιδα στο πλαίσιο της σειράς «Παραβάσεων» του κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον περασμένο Απρίλιο αλλά και τις δύο προσεγγίσεις στην Άρτεμη που προσέφερε στο πρόγραμμά του το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, μέσα από τη ματιά του Ολλανδού διάσημου σκηνοθέτη Γιόχαν Σίμονς στο κείμενο του Ευριπίδη και το νέο έργο, με τίτλο Φάκελος Βανκάου που εμπνεύστηκε από αυτό ο Ηλίας Μαγκλίνης και σκηνοθετεί στις 5 και 6 Αυγούστου στη Μικρή Επίδαυρο ο Σύλλας Τζουμέρκας.

Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Χρηστομάνος
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Έλενα Μαυρίδου
Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής – Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Μαυρίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Περικλής Μαθιέλλης
Σχεδιασμός φιγούρων: Έλενα Μαυρίδου
Βοηθός σκηνοθέτιδος: Ιωάννα Πιταούλη
Οργάνωση παραγωγής: Γιάννα Αλ Νακά
Φωτογραφίες: Σπύρος Χατζηαγγελάκη
Ερμηνεύουν: Έλενα Μαυρίδου, Δημήτρης Λάλος, Σωτήρης Τσακομίδη, Δήμητρα Κούζα, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Στέργιος Κοντακιώτης

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.