Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Η σαιξπηρική κωμωδία ανεβαίνει ως μιούζικαλ σε μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη, με τους Γ. Γλάστρα, Ε. Κοκκίδου, Α. Ξάφη, Ά. Παπαδημητρίου, Ε. Παπούλια κ.ά.
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ Λευτέρης Γιοβανίδης Λευτέρης Γιοβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/06/20/lefteris_yiovanidis.jpg)
Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη από τον Νοέμβριο 2022
Με τις «Εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ», μια από τις πιο παραγνωρισμένες και τρυφερές κωμωδίες του Σαίξπηρ που δεν βλέπουμε συχνά στα μέρη μας –το Εθνικό Θέατρο καταπιάστηκε μαζί της για τελευταία φορά το 1955– θα σημάνει το τρίτο κουδούνι για τις πρεμιέρες της νέας θεατρικής σεζόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Έχοντας στη διάθεσή του έναν θίασο γνωστών και καταξιωμένων ηθοποιών, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΘΠ Λευτέρης Γιοβανίδης ξαναφέρνει από τις 16 Νοεμβρίου 2022 μετά από καιρό την κωμωδία στην κεντρική σκηνή του ιστορικού θεάτρου μέσα από μια μουσική παράσταση που θα φλερτάρει με την ξέφρενη δεκαετία του ’80, με όλες τις αισθητικές και κοινωνικές αναφορές της.
Τη μεταγραφή του έργου καθώς και τους στίχους των τραγουδιών γι’ αυτό το μιούζικαλ έχει αναλάβει ο συγγραφέας και στιχουργός Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ενώ τη μουσική υπογράφει ο Θέμης Καραμουρατίδης. Τα σκηνικά θα είναι του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, ενώ την κίνηση επιμελείται η Ζωή Χατζηαντωνίου.
Τους σαιξπηρικούς ήρωες έχουν αναλάβει να ενσαρκώσουν οι Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Ζερόμ Καλούτα, Ελένη Κοκκίδου, Άννα Κουτσαφτίκη, Αργύρης Ξάφης, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Εβελίνα Παπούλια, Αλμπέρτο Φάις, Μάρια Χάνου.
Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνσδορ: το έργο του Σαίξπηρ
Ο ξεπεσμένος ιππότης σερ Τζων Φάλσταφ σκαρφίζεται έναν τρόπο για να αποκτήσει μια περιουσία από λίρες. Θέλοντας να εκμεταλλευτεί την παλιά του αίγλη και τη γοητεία του, γράφει το ίδιο ερωτικό γράμμα στις δυο πιο πλούσιες κυράδες της πόλης. Το σχέδιο που θα του εξασφάλιζε την άνεση για τις ασωτίες του, όμως, γυρνά εναντίον του και τον παγιδεύει σε κωμικοτραγικές καταστάσεις, αφού οι Κυράδες του Ουίνδσορ, εκτός από χαρούμενες είναι και τίμιες και τον βάζουν στη θέση του με σκληρό και χαριτωμένο τρόπο.
Το έργο ανήκει στην εποχή πριν από τη λεγόμενη «τραγική κρίση» του Σαίξπηρ, στην εποχή δηλαδή κατά την οποία το ύφος του ποιητή είναι ακόμα γεμάτο κέφι και αισιοδοξία. Η δράση τοποθετείται στους κόλπους μιας επαρχιακής κοινωνίας, που δροσίζεται αδιάκοπα από την άμεση, τη στενή επαφή της με τον κόσμο του υπαίθρου, αστούς χωρατατζήδες και απλοϊκούς τύπους σε μια μικρή πολιτεία που τρέφεται με τοπικούς θρύλους, αμοιβαία πειράγματα, τοπικά σκάνδαλα, βεγγέρες, ταπεινά ειδύλλια και φάρσες. Κανένα έργο του Σαίξπηρ δεν αντικαθρεφτίζει τόσο ρεαλιστικά, με τόση ηθογραφική πιστότητα, την αγροτική κοινωνία της εποχής του, αυτήν ακριβώς που γνώρισε στην ιδιαίτερη πατρίδα του και στα πρώτα νεανικά του χρόνια. Μάλιστα, όπως παρατηρεί ο Τζόνσον σε σχέση με το κέφι και τον ρυθμό του έργου: «ποτέ δεν φαίνεται να είχε θεατή ή αναγνώστη που να μην τη βρήκε πολύ σύντομη».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.