- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Χορευτική πανούκλα: Η επιδημία που γίνεται παράσταση στο ΔΘΠ
Μια επιδημία μανίας για χορό από το μεσαιωνικό Στρασβούργο αφετηρία έμπνευσης για το νέο έργο που παρουσιάζεται στην Σκηνή Ωμέγα
Η «Χορευτική πανούκλα» του Κωνσταντίνου Μάρκελλου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Τι συνέβη στο Στρασβούργο στις 14 Ιουλίου του 1518 και για διάστημα μερικών εβδομάδων χιλιάδες πολίτες, μέλη της Τρίτης Τάξης, ξεχύθηκαν στους δρόμους της πόλης χορεύοντας ασταμάτητα μέχρις εξαντλήσεως και θανάτου; Τι έχει να μας πει σήμερα αυτή η ιδιότυπη «Χορευτική πανούκλα» και πώς θα μεταφερθεί στο θεατρικό σανίδι;
«Πρόκειται για μια αλληγορία πάνω στα όρια και τις ανεπάρκειες της ανθρώπινης φύσης, τον φόβο του θανάτου, την αναπόφευκτη φθορά (σωμάτων και ιδεολογιών), την ενστικτώδη αντίδραση του ανθρώπου στην καταπίεση, στην χειραγώγηση και στην ανέχεια, αλλά και μια σπουδή, ταυτόχρονα, πάνω την σύγκρουση ανάμεσα στην επιθυμία της ελευθερίας και στην αναγκαιότητα του “συνανήκειν”» δηλώνει ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος για το νέο του θεατρικό έργο που ανεβαίνει από τις 9 Μαΐου και για δέκα παραστάσεις στη Σκηνή Ωμέγα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Πατώντας ξανά σε μια αληθινή ιστορία –όπως και στην «Απαγωγή της Τασούλας» που είχε παρουσιάσει το 2019 στο θέατρο Σταθμός, μια παράσταση που βρέθηκε και στις υποψηφιότητες του βραβείου «Μελίνα Μερκούρη 2020» για την ερμηνεία της Ελένης Στεργίου–, ο σκηνοθέτης εμπνέεται αυτή τη φορά από ένα πραγματικό γεγονός που έλαβε χώρα στο μεσαιωνικό Στρασβούργο και παραμένει ένα από τα άλυτα μυστήρια της Ιστορίας. Τότε που η ακατανίκητη παρόρμηση για χορό οδήγησε εκατοντάδες ανθρώπους στην κεντροευρωπαϊκή πόλη στο να χάσουν τη ζωή τους από εξάντληση, αφυδάτωση, εγκεφαλικά επεισόδια ή εμφράγματα. Οι θρησκευτικές και πολιτικές αρχές, θορυβημένες, θέλησαν να εντοπίσουν την προέλευση της ακατανόητης χορεομανίας επιχειρώντας να την αποδώσουν σε αστρολογικά, υπερφυσικά, βιολογικά, ιατρικά και άλλα αίτια. Μα πάνω απ’ όλα έσπευσαν να περιορίσουν την εξάπλωσή της προκειμένου να διατηρήσουν έναν επιθυμητό βαθμό ευταξίας στους δρόμους.
Τη δική τους σκηνική ματιά πάνω σ' αυτή την παράξενη ιστορία έδωσαν το 2014 στο θέατρο Άλμα ο Βύρωνας Κατρίτσης και ο Γρηγόρης Χατζάκης. Για το έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου πάντως κύρια πηγή έμπνευσης στάθηκε η ιστορική μελέτη του John Waller «A Time to Dance, A Time to Die: The Extraordinary Story of the Dancing Plague of 1518». Ωστόσο, όπως στην περίπτωση της «Απαγωγής της Τασούλας», το ιστορικό γεγονός λειτουργεί ως αφορμή με στόχο τη σύνθεση ενός έργου μυθοπλασίας που θα αναδεικνύει τις κοινωνικές, πολιτικές και οντολογικές του προεκτάσεις.
«Η φόρμα του έργου παραπέμπει -χωρίς να μιμείται- στην αισθητική του μπρεχτικού θεάτρου» επισημαίνει ο Μάρκελλος. «Το νοηματικό υπόστρωμα της δραματουργίας, οι υπαινιγμοί και οι συνδηλώσεις σχετικά με την σύγχρονη πραγματικότητα, αναδύονται μέσα από την συνύπαρξη καυστικής, σατιρικής πρόζας, μουσικής και τραγουδιού, αλλά και μέσω της εναλλαγής αφήγησης και δράσης με όχημα την δυναμική του ensemble».
Με την «Χορευτική Πανούκλα» ολοκληρώνεται ο κύκλος νέων έργων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων στη Σκηνή Ωμέγα του ΔΘΠ, μετά το Λάμινγκτον του Βαγγέλη Δουκουτσέλη και τους Αριστερόχειρες της Νεφέλης Μαϊστράλη.
Χορευτική πανδημία: Η ταυτότητα της παράστασης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Συγγραφή-Σκηνοθεσία: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ
Σύμβουλος στη Δραματουργία: ΕΛΕΝΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Πρωτότυπες Συνθέσεις-Ενορχηστρώσεις: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΕΝΙΑΔΗΣ
Χορογραφίες-Επιμέλεια Κίνησης: ΗΡΩ ΚΟΝΤΗ
Σκηνικά-Κοστούμια: ΝΙΚΗ ΨΥΧΟΓΙΟΥ
Σχεδιασμός Φωτισμών: ΣΑΚΗΣ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη: ΒΙΒΙΑΝ ΚΡΑΒBΑΡΙΤΗ
Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου: ΣΟΦΙΑ ΜΠΑΜΠΑΝΙΩΤΗ
Βίντεο-Trailer: ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΟΥ &ΧΑΡΙΣ ΚΑΡΑΚΟΥΛΙΔΟΥ (ArtlaborProductions)
Ηχοληψία-Μουσική Παραγωγή: ΜΙΚΕΣ ΓΛΥΚΑΣ(Studio ΜΕΤΕΡΙΖΙ)
Φωτογραφίες: ΑΛΕΞ ΚΑΤ
Γραφιστικά-Αφίσα-Banner: POLKADOT
Παίζουν: Ελένη Στεργίου, Γιάννης Μαστρογιάννης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Ilya Algaer, Μυρτώ Παπά, Σταύρος Ζαφείρης, Λευτέρης Βενιάδης, Κωνσταντίνος Μάρκελλος.
INFO
Χορευτική πανούκλα
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σκηνή Ωμέγα
Διάρκεια παραστάσεων: 9 Μαΐου ως 30 Μαΐου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα, Τετάρτη στις 21.00 & Σάββατο στις 18.00
Διάρκεια: 105΄
Τιμές εισιτηρίων:
Προσφορά Προπώλησης (έως 8/5) 12 €
Γεν. είσοδος: €15, Φοιτητές, ΑΜΕΑ/Συνοδοί,Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Ομαδικά €10, Ατέλειες €8
Ταμείο ΔΘΠ: Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 2104143310
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.