- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Το «Πάρτυ Γενεθλίων» της Σαλίνας Γαβαλά στο Χειμερινό ΑΛΣΟΣ
«Η ηρωίδα ζυγίζει τις πληγές της και αποφασίζει να ξαναγράψει την ιστορία της. Ουσιαστικά ξαναγεννιέται. Αυτή η αναγέννηση είναι και το δικό της πάρτυ γενεθλίων».
Η Σαλίνα Γαβαλά μιλά στην ATHENS VOICE για το «Πάρτυ Γενεθλίων», το νέο της έργο που ανεβαίνει για τέσσερις παραστάσεις στο χειμερινό ΑΛΣΟΣ
Το θέατρο, την ποίηση, την μουσική καθώς και την τεχνολογία των ολογραμμάτων συνδέει η Σαλίνα Γαβαλά στο νέο της έργο, με σκοπό να παρασύρει τους θεατές που θα παρακολουθήσουν τις τέσσερις εμφανίσεις της στο χειμερινό ΑΛΣΟΣ σε ένα ταξίδι αυτοβελτίωσης και αυτογνωσίας. Στο «Πάρτυ Γενεθλίων», ο θεατρικός λόγος της εορτάζουσας ενώνεται με γνωστά τραγούδια ειδικά διασκευασμένα για πιάνο και κοντραμπάσο.
Η ηρωίδα περνά την ημέρα των γενεθλίων της απομονωμένη στο σπίτι. Διαβάζει, γράφει, τραγουδάει και «συνομιλεί» με γνωστά βιβλία και συγγραφείς, όταν εντελώς ξαφνικά αρχίζουν οι επισκέψεις… Πρόσωπα από τη ζωή της, αγαπημένα και μη, όπως ο πατέρας, ο πρώην της, καθώς και ρόλοι από θεατρικά έργα εμφανίζονται επί σκηνής ως ολογράμματα. Η πιο απροσδόκητη «επίσκεψη» όμως είναι αυτή του παιδικού της εαυτού.
Το «Πάρτυ γενεθλίων», το νέο σας έργο πρόκειται να παρουσιαστεί στο χειμερινόΆλσος για 4 παραστάσεις. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από το μιούζικαλ δωματίου με ολογράμματα και πως το εμπνευστήκατε;
Είχα κάνει την αρχή πριν 3 χρόνια με το έργο «Όνειρα γλυκά», ένα μουσικοθεατρικό έργο αυτοβελτίωσης, στο οποίο η ηρωίδα στη μέση μιας μετακόμισης και σε μια κρίση ηλικίας, δεχόταν την επίσκεψη του μελλοντικού εαυτού της, ο οποίος τη βοηθούσε να δει τα πράγματα πιο ώριμα, να συμφιλιωθεί με τα λάθη της και να αγαπήσει ξανά τον εαυτό της. Στο νέο έργο, που αποκαλώ χιουμοριστικά sequel, η ηρωίδα ξαναβρίσκεται σε μια κρίση στη ζωή της, αφού περνάει τη μέρα των γενεθλίων της απομονωμένη στο σπίτι… για ευνόητους λόγους.
Είχα ξεκινήσει να γράφω το κείμενο στο πρώτο lockdown, ψάχνοντας να βρω μια αισιόδοξη ματιά στην νέα μας καθημερινότητα, προσπαθώντας να εκτιμήσω τα απλά πράγματα, με τον τρόπο που μόνο τα παιδιά ξέρουν να κάνουν. Στην πορεία η ζωή αντέγραψε την τέχνη, αφού όπως η ηρωίδα περνά τα γενέθλιά της μόνη σε καραντίνα, έτσι κι εγώ στα δικά μου γενέθλια δέχτηκα την επίσκεψη του κορωνοϊού. Κι εκεί ξαναέζησα ουσιαστικά το κείμενο. Κι αυτό σαν ζωντανός οργανισμός ωρίμασε αυτά τα δυο χρόνια και είμαστε τώρα έτοιμοι να το μοιραστούμε με τον κόσμο.
Ποια είναι τα συναισθήματά σας με αφορμή την πρεμιέρα;
Ανάμεικτα. Ανυπομονησία παιδιού, λαχτάρα αλλά και αγωνία να πάνε όλα καλά. Είναι ουσιαστικά ένα one woman show, όπου το τραγούδι και η πρόζα διαδέχονται και μπαινοβγαίνουν η μια μέσα στην άλλη, όπου οι συμπρωταγωνιστές μου είναι άυλοι - ολογράμματα και έχω επί σκηνής ζωντανά μόνο το πιάνο και το κοντραμπάσο. Όλα τα άλλα θέλουν φοβερό συντονισμό και είναι αρκετά περίπλοκο να τα διαχειριστώ ταυτόχρονα. Είναι όλο μια πρόκληση. Τόσο μαγικό που δεν μπορούσα ούτε εγώ να το φανταστώ μέχρι να το ζήσω...
Γιατί επιλέξατε να εκτυλίσσεται η παράσταση κατά τη διάρκεια των γενεθλίων; Τι αντικατοπτρίζει αυτό το συγκεκριμένο γεγονός; Θέλετε να αποδώσετε κάποιον συμβολισμό;
Τα γενέθλια είναι, όπως λέω και σε ένα σημείο του κειμένου, «η προσωπική μας πρωτοχρονιά. Σαν μια ζυγαριά που ισορροπεί από τη μια στη γιορτή κι από την άλλη στον απολογισμό. Κι ο χρόνος που περνά όλο τη γέρνει προς το δεύτερο».
Αυτή τη μέρα ευχόμαστε, αναλογιζόμαστε, θυμόμαστε, αναπολούμε, αναζητάμε ανθρώπους που μας λείπουν..
Έτσι και η ηρωίδα ζυγίζει τις πληγές της και αποφασίζει να «ξαναγράψει» την ιστορία και τις σχέσεις της, για να συμφιλιωθεί με όσα την πλήγωσαν στο παρελθόν κι όσα την φοβίζουν στο μέλλον. Μ’ αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά ξαναγεννιέται, ξαναρχίζει απ’ την αρχή. Αυτή η αναγέννηση είναι και το δικό της «πάρτυ γενεθλίων».
Υπάρχει κάποια αγαπημένη σας σκηνή που μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας;
Μια από τις αγαπημένες μου σκηνές είναι όταν το κοριτσάκι - ολόγραμμα μιλά με τον πατέρα της στο τηλέφωνο. Τον περιμένει να έρθει να την δει αλλά αυτός έχει ξεχάσει ότι είναι το προγραμματισμένο τους ραντεβού… Είναι μια πολύ συγκινητική στιγμή όπου το τηλεφώνημα του κοριτσιού μπλέκεται με ένα τραγούδι που ερμηνεύω εγώ παράλληλα, ως μεγάλη πια, έχοντας αποδεχτεί το παράλογο, του να πρέπει να διεκδικείς τα αυτονόητα και να προσπαθείς να ρίξεις φως στη σκιά με την ελπίδα να γίνει παρουσία.
Πώς είναι η συνεργασία σας με τον Γιώργο Καραδήμο, τον Θανάση Χειμωνά και την μικρή Ειρήνη καθώς και με τον σκηνοθέτη της παράστασης Φίλιππο Σοφιανό;
Με τον Γιώργο Καραδήμο έχουμε μοιραστεί στο παρελθόν ένα υπέροχο ντουέτο το «Θα ‘ρθει ξανά» και τώρα κυκλοφορώ ένα νέο τραγούδι σε δική του μουσική, το οποίο ερμηνεύω και στην παράσταση για πρώτη φορά.
Με τον Φίλιππο Σοφιανό γνωριζόμαστε εδώ και κάποια χρόνια και είναι μια από τις πιο όμορφες συνεργασίες που είχα ως τώρα. Είναι δοτικός, έχει κατανόηση, καταλαβαίνει τις αγωνίες και του συγγραφέα και του καλλιτέχνη και με στηρίζει απόλυτα και στους δυο αυτούς ρόλους. Ο Θανάσης Χειμωνάς σημειολογικά ήταν ο ιδανικός Άμλετ. Αφού η ηρωίδα συνομιλεί με ρόλους και συγγραφείς δεν μπορούσα να φανταστώ κάποιον πιο ιδανικό από τον Θανάση για Άμλετ. Και λόγω της ιδιότητάς του (συγγραφέας) αλλά και λόγω ονόματος (πατέρας του, ο Γιώργος Χειμωνάς, ο πιο σημαντικός μεταφραστής του Σαίξπηρ).
Όσο για την μικρή Ειρήνη, ήταν απόλαυση η συνεργασία μας αφού τα παιδιά πάντα δίνουν φρεσκάδα στα πράγματα. Η Ειρήνη όμως έχει μια ωριμότητα συγκλονιστική για την ηλικία της και σε συνδυασμό με την αθωότητα και την ευαισθησία που κουβαλάει ένα παιδί, έδωσε νότες συγκίνησης και μια μάτια αισιοδοξίας στην ηρωίδα αλλά και στην παράσταση!
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Ετοιμάζω ένα νέο άλμπουμ με τραγούδια που έχουν ήδη κυκλοφορήσει ως singles και έχουν αγαπηθεί όπως «Ο άνθρωπος», σε μουσική και στίχους της Μάρως Μαρκέλλου αλλά και τραγούδια που έχω γράψει εγώ όπως «Μόνο οι γενναίοι» και «Οι μάγισσες». Καθυστέρησε λίγο γιατί υπάρχουν και κάποια καινούργια τραγούδια που γεννήθηκαν αυτό το διάστημα. Είναι και το άλμπουμ ένας ζωντανός οργανισμός.
Παράλληλα θα κυκλοφορήσει και το cd από την «Όμορφη πόλη». Την παράσταση αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη (σε σκηνοθεσία Γιώργου Βαλαρη) όπως είχε παρουσιαστεί στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο Μουσικής και είχα την χαρά να παίζω και να τραγουδάω.
Όσο για το «Πάρτυ γενεθλίων» ελπίζω ότι θα έχει μέλλον!
ΙΝΦΟ
«Πάρτυ Γενεθλίων»
Πρωταγωνιστεί η Σαλίνα Γαβαλά
Φίλιππος Σοφιανος, Γιώργος Καραδήμος, Θανάσης Χειμωνάς και η μικρή Ειρήνη.
Ζωντανά στο πιάνο ο Γιώργος Παπαχριστούδης που έκανε και τις ενορχηστρώσεις
Σκηνοθεσία- φωτισμοί: Φίλιππος Σοφιανός
Φωτογράφιση: Νίκος Γώγος
Πότε: Σάββατο 09 Απριλίου, Κυριακή 10 Απριλίου, Σάββατο 16 Απριλίου και Κυριακή 17 Απριλίου στις 20:30
Χειμερινό ΑΛΣΟΣ
Εισιτήρια: viva.gr
Ποιά είναι η Σαλίνα Γαβαλά
Η Σαλίνα Γαβαλά είναι τραγουδοποιός, ηθοποιός και συγγραφέας. Έχει κυκλοφορήσει δυο άλμπουμ: «Πονάει η Αγάπη» και «Το Καινούριο Σου Όπλο». To 2014 κυκλοφορεί την ποιητική συλλογή «Ηδονές οδύνες» από τις εκδόσεις ΠΑΡΟΥΣΙΑ. Έχει συνεργαστεί επί σκηνής αλλά και δισκογραφικά με μερικούς από τους σημαντικότερους ερμηνευτές. Έχει γράψει το θεατρικό κείμενο για την πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση αυτοβελτίωσης «ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ» που ανέβηκε για τρεις σεζόν στο Σύγχρονο θέατρο και στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Τα τελευταία δυο χρόνια συμμετείχε ως τραγουδίστρια και ηθοποιός στην μουσική παράσταση «Όμορφη πόλη» σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη, που ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και στο Ηρώδειο. Ετοιμάζει ένα νεο άλμπουμ με τραγούδια που έχουν ήδη κυκλοφορήσει ως σινγκλς και έχουν αγαπηθεί όπως «Ο άνθρωπος», σε μουσική και στίχους της Μάρως Μαρκέλου αλλά και τραγούδια που έχει γράψει η ίδια όπως «Μόνο οι γενναίοι» και «Οι μάγισσες». Παράλληλα με το νέο της έργο «Πάρτυ γενεθλίων» που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία Φίλιππου Σοφιανού στο θέατρο Άλσος, κυκλοφορεί το νέο της τραγούδι «Το επόμενο μου δάκρυ» σε στίχους Σταύρου Σταύρου και μουσική Γιώργου Καραδήμου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Άσπρούλης υπογράφουν ένα νέο πρωτότυπο θεατρικό έργο για τον Μανώλη Χιώτη που θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ σε πανελλήνια πρώτη στη Μονή Λαζαριστών
Η Θεοδώρα Τζήμου οδηγεί και οδηγείται από μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών σε σκηνοθεσία της Ζωής Χατζηαντωνίου
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.