- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Η Κική Μαυρίδου μας συστήνει τη «Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή»
Ένας μονόλογος για τη μάνα του συγγραφέα Κώστα Ταχτσή
![villycalliga.jpg villycalliga.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/villycalliga_1.jpg)
![«Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα «Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/04/05/cover_10_1.jpg)
Η θεατρική συγγραφέας Κική Μαυρίδου μιλάει για την παράσταση «Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή», τον μονόλογο στο Vault με τη Ράνια Σχίζα.
«Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» είναι μία από τις τρεις παραστάσεις με τις οποίες επανήλθε τη φετινή σεζόν στον Πολυχώρο Vault το Θεατρικό Φεστιβάλ Μονολόγων «Ο γιος μου... » με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά. Για τις ανάγκες του φεστιβάλ γίνεται ανάθεση σε θεατρικούς συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και άλλους καλλιτέχνες, οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν ένα θεατρικό project με πρωταγωνίστρια τη μάνα ενός σημαντικού, για την ιστορία της Ελλάδας, άνδρα. Μονόλογοι που ξεδιπλώνουν την ζωή αυτών των σπουδαίων ανθρώπων και αποτελούν φόρο τιμής στις γυναίκες που τους ανέθρεψαν. Της Κικής Μαυρίδου της «έλαχε» η μάνα του Κώστα Ταχτσή.
«Εγώ τον Ταχτσή αγαπώ», μου είπε, «αλλά μου “έλαχε” η μάνα του… Έλα όμως, που λατρεύω τις μάνες… Κατάλοιπο της αγάπης που είχα στη μάνα μου, ίσως. Σκέψου τώρα συνδυασμό. Η μάνα του Κώστα και η μάνα του Ταχτσή. Η μάνα ενός συγγραφέα αλλά και η μάνα ενός παρενδυτικού. Εκρηκτική σχέση. Δύο κόσμοι που παλεύουν με την πληγή της εγκατάλειψης και του ανικανοποίητου. Δύο ελεύθερες ψυχές, ανυπόταχτες, που προσπαθούν να επιβληθούν στη ζωή τους και να υπερασπιστούν τα θέλω τους. Ή αλλιώς, δύο άνθρωποι που ήξεραν πως δεν αγαπήθηκαν, όπως η αγάπη ορίζεται από τα “λεξικά” και από την ανάγκη που έχει το εγώ να χαθεί με το μαζί στην ανιδιοτέλεια και στην απεραντοσύνη…»
![«Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα «Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/01_2_1.jpg)
Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βαγγέλη Λάσκαρη, ξεδιπλώνεται συγκλονιστικά επί σκηνής από τη Ράνια Σχίζα που μεταμορφώνεται σε Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μια ανυπόταχτη γυναίκα που το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί, αλλά ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν.
«Η μάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσμο ό,τι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
![«Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα «Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» στο Vault με τη Ράνια Σχίζα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/02_1_1.jpg)
«Η μάνα αυτουνού». Το λιγότερο φωτισμένο πρόσωπο στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του, το «Τρίτο Στεφάνι», που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή, κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Εάν όμως το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice.
![Η Κική Μαυρίδου Η Κική Μαυρίδου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/03_kiki_mayridoy.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.