Θεατρο - Οπερα

«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» στο Μπάγκειον (εικόνες)

Η νέα παράσταση της θεατρικής ομάδας Loxodox

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» παρουσιάζεται στο Μπάγκειον
«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» παρουσιάζεται στο Μπάγκειον © Δημήτρης Ταμπάκης

Η παράσταση «Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Μπάγκειον από τη θεατρική ομάδα Loxodox.

Η θεατρική παράσταση «Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» ηχεί δυνατά από το Μπάγκειον Ξενοδοχείο, καλώντας τους θεατές να ζήσουν μία μοναδική εμπειρία, όπου ο γυναικείος λόγος πρωτοστατεί, σπαθίζοντας τις κοινωνικές επιταγές της πατριαρχίας.

Τρεις κυρίαρχες αφηγήσεις, τρεις γυναίκες ηθοποιοί, η Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, η Κατερίνα Ρουσιάκη και η Δήμητρα Σπανούλη αφηγούνται τις ιστορίες μιας ανερχόμενης ηθοποιού και μιας γυναίκας εθισμένης στο αλκοόλ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αλκίνοου Δωρή. Κάθε φορά που μέσα στην ιστορία μιλά ένας άνδρας, το ομιλούν υποκείμενο ανατρέπεται με μία καινούρια γυναικεία φωνή.

Το θέμα της νέας παράστασης της θεατρικής ομάδας Loxodox αφορά εξ ολοκλήρου τη βία, με την οποία υποδέχεται η πατριαρχία το γυναίκειο ζήτημα, την απελευθέρωση του γυναικείου λόγου, την καταπίεση, την ανισότητα και την άρνηση να δεχθείς τον άλλον. Η περίοδος της ενασχόλησης της ομάδας με την δραματουργία της παράστασης, συνέπεσε συγκυριακά με το ηφαίστειο του κινήματος #metoo.

Οι καταστάσεις που βιώνουν τα πρόσωπα, διέπονται μέσα από ένα ευρύ πεδίο εθισμού, πρόβλημα που βασανίζει την ανθρωπότητα σε τρομακτικό βαθμό. Στο καθημερινό τραγούδι του απείρου παρουσιάζονται δύο είδη εθισμού:

  • Ο εθισμός στο αλκοόλ και
  • ο εθισμός σε ένα μοτίβο συμπεριφοράς χωρίς περιεχόμενο, σε μια πνευματική αγκύλωση που καλεί το πρόσωπο να παριστάνει το πληροφορημένο και ευδιάθετο, χωρίς να είναι πραγματικά τίποτα από τα δύο.

Ζητήματα που πλήττουν με σφοδρότητα το παρόν. Το νόημα και το συγκινησιακό φορτίο των λέξεων των προσώπων, επικοινωνούν με την απλότητα που έχει η εικόνα ενός ανθρώπου που τραγουδά σε μια θάλασσα ή σε ένα βουνό.

Με μοναδικό τους όπλο την αφήγηση και τις τρεις υπέροχες γυναικείες φωνές σε τραγούδια a cappella, οι Loxodox τραγουδούν το δικό τους καθημερινό τραγούδι και αγγίζουν τα μύχια της ψυχής κάθε ανθρώπου.

bagheion-kathimerino-tragoudi-3.jpg

kathimerino-tragoudi-2-bagkeion.jpg

Καλησπέρα σας από το ιστορικό Μπάγκειον Ξενοδοχείο και την καρδιά της Αθήνας. Ακούτε «Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» από τους Loxodox. Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 έως 1 Μαρτίου 2022.

Σκηνοθετικό σημείωμα:

«Ο κόσμος του κινηματογράφου για μια ηθοποιό που ψάχνει εναγωνίως μια δεύτερη ευκαιρία και το ασφυκτικά αποστειρωμένο περιβάλλον της προτεσταντικής εκκλησίας για την γυναίκα ενός εφημέριου, είναι οι δυο ιστορίες που συνυφαίνονται και αποτελούν το σώμα της παράστασης που φτιάξαμε, εμπνεόμενοι από δυο ραδιοφωνικούς μονόλογους του Alan Bennet.

» Ίσως αυτό που καθιστά σύγχρονο το θέμα και υπό μία έννοια «τωρινό», είναι ο αμιγής γυναικείος λόγος που ψάχνει χώρο να αναπνεύσει, εντός ενός προκαθορισμένου πατριαρχικού ορίου, ενός κλοιού απαξίωσης, χειραγώγησης και στερεοτύπων. 
Θα μπορούσαμε να σταματήσουμε εδώ, γράφοντας πως αυτό είναι το θέμα και η υπόθεση.

» Όμως, υπάρχει και η καθημερινή τραγωδία της ζωής, που γίνεται τραγούδι εσώτερο, τραγούδι διαφυγής των ηρωίδων με ένα αισιόδοξο πέταγμα προς το άπειρο. Εκεί όπου κανείς δεν δεσμεύεται από κανέναν και τίποτα» (Αλκίνοος Δωρής)

Ο Αλκίνοος Δωρής γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος απόφοιτος της θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Παρακολούθησε μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην θεατροπαιδαγωγική και την δραματουργία στην σχολή Ernst Busch στο Βερολίνο. Στην Γερμανία συνεργάστηκε καλλιτεχνικά με τον Falk Richter στην παράσταση Fear στο θέατρο της Schaubühne το 2016, καθώς και με τους σκηνοθέτες Vinge και Müller στην παράσταση Vildanden στο θέατρο Reinickedorf Nationaltheater.

Έχει εργαστεί ως δραματουργός στις παραστάσεις «Ο Παπαγάλος μου», «R.E.M κήπος», «Μίμοι του Ηρώνδα», σκηνοθεσία Άννα Κοκκίνου, θέατρο Σφενδόνη, καθώς και στην παράσταση «Κάζιμιρ και Καρολίνα», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (Θέατρο Bios). Μέλος του διετούς studio δραματουργίας του Εθνικού Θεάτρου υπό την καθοδήγηση της Σύλβιας Λιούλιου.

kathimerino-tragoudi-bagkeion.jpg

Το πρώτο του θεατρικό έργο «Η κατακλείδα της γυναίκας» παρουσιάστηκε το 2017 σε μορφή αναλογίου στο Εθνικό Θέατρο με την Αμαλία Μουτούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο ίδιο θέατρο, το 2018 παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, το έργο του «O Aστικός μύθος του Γ.Ψ», το οποίο στη συνέχεια ανέβηκε στο Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία του ιδίου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας LOXODOX.

Ταυτότητα Παράστασης:

«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου»
Είδος: Κοινωνικό/Κωμωδία
Διάρκεια: 85 λεπτά

Σκηνοθεσία - δραματουργία: Αλκίνοος Δωρής
Φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος
Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης
Κοστούμια: Loxodox
Make-up - Styling: Σίσσυ Πετροπούλου

Ηθοποιοί: Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Ρουσιάκη, Δήμητρα Σπανούλη

Φωτογραφίες - Τρέιλερ: Δημήτρης Ταμπάκης - Loxodox
Ζωγραφιά αφίσας: Ισμήνη Ασημάκη
Λογότυπο Loxodox: Padre Bio
Επικοινωνία - Δημόσιες σχέσεις: Δέσποινα Ερρίκου - Ράνια Παπαδοπούλου
Παραγωγή: Θεατρική Ομάδα Loxodox

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Ώρα προσέλευσης: 20.30

Διάρκεια παραστάσεων: έως την 1η Μαρτίου 2022

kathimerino-tragoudi-bagkeion-2.jpg

Τιμές εισιτηρίων:

  • Κανονικό: 12 ευρώ
  • Μειωμένο: 10 ευρώ (φοιτητικό),
  • Ατέλεια, ανέργων, ΑΜΕΑ: 5 ευρώ

Αγορά εισιτηρίων:

- Μέσω viva.gr

Τηλ. κρατήσεων με απαραίτητη προαγορά εισιτηρίων (Δευτ. - Παρ. 10.00 - 15.00 & 18.00 - 20.00): 6948199103

Μπάγκειον Ξενοδοχείο
Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα

Το Μπάγκειον τηρεί όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και αποστάσεων για την διεξαγωγή των παραστάσεων σε κατάλληλες και ελεγχόμενες συνθήκες ασφαλείας σε σχέση με τον COVID-19. Οι θεατές κατά την είσοδό τους στο χώρο οφείλουν να επιδείξουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, καθώς και την αστυνομική ταυτότητά τους ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό ταυτότητας για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας.

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο και την έξοδο από τον χώρο, όπως και κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.