- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Λάκη Λαζόπουλε, γιατί έκανες δραματική σχολή;
«Μετά την πανδημία το θέατρο θα τρέξει με ταχύτητες περισσότερο νεανικές. Για την επόμενη τριετία οι ηθοποιοί θα εργάζονται κυρίως στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο»
![woman_guest.jpg woman_guest.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/woman_guest_2.jpg)
![Λάκης Λαζόπουλος Λάκης Λαζόπουλος](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/01/31/lakis-lazopoulos.jpg)
Ο Λάκης Λαζόπουλος μιλάει στην ATHENS VOICE για τη σχολή υποκριτικής «Τεχνών Εκατό», το θέατρο σήμερα και τη νέα τηλεοπτική σειρά που ετοιμάζει.
Είχα είκοσι χρόνια να μπω στο Μέγαρο Έβδομης Τέχνης στο 100 της Ακαδημίας, από την εποχή που οι δημοσιογράφοι ερχόμασταν στα γραφεία των εταιρειών διανομής που στεγάζονταν εδώ για να προμηθευτούμε το ενημερωτικό υλικό (και τυπωμένες τις φωτογραφίες) για τις νέες ταινίες που έβγαιναν στους κινηματογράφους. Σήμερα, στο κτιριακό συγκρότημα της πλατείας Κάνιγγος, που οι παλιότεροι αποκαλούσαν «μικρό Χολυγουντ», τη μαρμάρινη σκάλα για τον τρίτο όροφο ανηφορίζουν επίδοξοι ηθοποιοί, οι σπουδαστές της καινούργιας σχολής Τεχνών Εκατό που λειτουργεί ο εκπαιδευτικός Όμιλος D group και στηρίχθηκε σε μια ιδέα και τη διεύθυνση του Λάκη Λαζόπουλου.
![Ο Λάκης Λαζόπουλος στη δραματική σχολή "Τεχνών 100" Λάκης Λαζόπουλος](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/lakis-lazopoulos_1.jpg)
Κόντρα ρόλος για τον δημοφιλή ηθοποιό, που δεν έχει αποφοιτήσει ο ίδιος από κάποια σχολή υποκριτικής; «Είχα περάσει στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης, παράλληλα με τη Νομική, αλλά προτίμησα τη δεύτερη γιατί οι συνσπουδαστές μου με έκαναν να νιώσω τότε πάρα πολύ άσχημα που ήμουν από την επαρχία. Αυτό, λοιπόν, που θα ήθελα προσωπικά να βιώσω στη σχολή ελπίζω να το ζήσουν οι δικοί μας μαθητές σήμερα και να τους βοηθήσω όσο μπορώ να έχουν μια καλύτερη επαφή με το περιβάλλον του θεάτρου και τους δημιουργούς», αναφέρει.
Το δυναμικό που έχει συσπειρώσει γύρω του σ’ αυτή την προσπάθεια, αν μη τι άλλο, ενεργοποιεί θετικά αντανακλαστικά. Μια ματιά στη λίστα των καθηγητών και συνεργατών σε φέρνει μπροστά σε καταξιωμένα ονόματα του θεάτρου (όπως οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Αντώνης Γαλέος, Στεφανία Γουλιώτη, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Ακύλλας Καραζήσης, Γιώργος Καραμίχος, Δημήτρης Καταλειφός, Μαρία Κεχαγιόγλου, Άννα Μάσχα, Έλενα Μαυρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Βασίλης Μπισμπίκης, Εύη Σαουλίδου, Μιχάλης Σαράντης, Σοφία Φιλιππίδου, Χάρης Φραγκούλης κ.ά.) και καλλιτέχνες με διακριτή πορεία μπροστά και πίσω από την κάμερα (Αλέξανδρος Βούλγαρης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου).
![Οι Σπύρος Μπιμπίλας, Λάκης Λαζόπουλος και Σμαράγδα Καρύδη στα εγκαίνια της δραματικής σχολής "Τεχνών 100" Οι Σπύρος Μπιμπίλας, Λάκης Λαζόπουλος και Σμαράγδα Καρύδη στη δραματική σχολή "Τεχνών 100"](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/tehnon-ekato-spyros-mpimpilas-lakis-lazopoulos-smaragda-karydi-photo-ndp-andreas-nikolareas.jpg)
«Δεν θέλω να υπάρχει απολυτότητα σε σχέση με τον τρόπο που φθάνει κανείς σε έναν ρόλο, δηλαδή να διδάξουμε μια μέθοδο. Με ενδιαφέρει ο σπουδαστής να αφεθεί να βρει τον δικό του τρόπο έκφρασης, γιατί ό,τι φανταστούν αυτά τα παιδιά θα αποτελέσει το επόμενο βήμα, το μέλλον του θεάτρου. Οραματίζομαι μια ελεύθερη σχολή, με νεώτερους ανθρώπους. Όταν τελειώσει η πανδημία, το θέατρο θα τρέξει με ταχύτητες περισσότερο νεανικές».
Ο Λάκης Λαζόπουλος για τις αλλαγές στο θέατρο και τις «αυθεντίες»
Φέρνει ως παράδειγμα τους «Παίχτες», τη sold out παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής, και στέκεται στη νεότερη γενιά «που δείχνει τα προσόντα της, είναι πιο άφοβη και κερδίζει δρόμο αυτή τη στιγμή, καλώς ή κακώς». Βλέπει το θέατρο να αλλάζει, να «συρρικνώνεται» και να καλείται να συνομιλήσει με ένα νεανικό, άγουρο κοινό που δεν θα διστάσει να αποχωρήσει από μια παράσταση αν δεν του κρατά το ενδιαφέρον. «Θέλω τα παιδιά που θα βγουν από τη σχολή να βρουν τον τρόπο να επικοινωνήσουν με αυτούς τους θεατές. Είναι πολύ πιο δύσκολο κοινό αλλά, όταν αποκτηθεί, θα είναι το δικό τους κοινό» συμπληρώνει.
Στις προτεραιότητές του ιεραρχεί ψηλά το πνεύμα ελευθερίας. «Η εποχή μας δεν σηκώνει αυθεντίες που να θέλουν να λέγονται αυθεντίες. Οι νέοι σε σέβονται απόλυτα όταν νιώσουν ότι έχεις πραγματική αξία και αποδεικνύεις αυτά που λες. Η ανυπακοή είναι μέρος της μάθησης γιατί δημιουργεί το ενδιαφέρον να προκύψει μια συζήτηση και, αν είσαι ικανός, να τα βγάλεις πέρα». Και στους στόχους του; «Να συναντήσει η φαντασία των καθηγητών εκείνη των σπουδαστών και να οδηγήσει στο θέαμα. Να “φτιάξει” αυτή η σχολή ηθοποιούς, αλλά και γενικότερα, ανθρώπους του Πολιτισμού (γιατί μπορεί να έρθεις θέλοντας να ασχοληθείς με την υποκριτική αλλά να διαπιστώσεις ότι γράφεις καλά, ότι θα ήσουν πιο χρήσιμος ως σκηνοθέτης ή πως σε ενδιαφέρει παράλληλα και η σκηνογραφία) που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση του “καινούργιου” στον χώρο της τέχνης».
Η κουβέντα μοιραία έρχεται στην πληθώρα σχολών, θεάτρων και ηθοποιών για την οποία συχνά γίνεται λόγος. «Ποιος είναι αυτός που μπορεί να σου απαγορεύσει το όνειρο να εκφραστείς; Πεντακόσια θέατρα να γίνουν, μακάρι να είχα πεντακόσιες μέρες να τα δω όλα και να διαλέξω. Κανενός το όνειρο δεν είναι για πέταμα. Άλλωστε τα μεγάλα ρεύματα δημιουργήθηκαν από μικρές ομάδες. Σκέψου τον Λευτέρη Βογιατζή και όλα αυτά τα θέατρα που έδωσαν πνοή στην Αθήνα».
Λάκης Λαζόπουλος: Από το θεατρικό σανίδι στην (όλο και πιο) μικρή οθόνη
Μου μιλά για τις συνθήκες που διαμορφώνουν στο επάγγελμα του ηθοποιού, πέρα από την πανδημία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια εποχή που «ο καθένας μπορεί να είναι πρωταγωνιστής στο κινητό σου», για τις πρεμιέρες με τις οποίες συντονιζόμαστε πλέον κατά βάση στο Netflix πέρα από το θεατρικό σανίδι ή την κινηματογραφική αίθουσα, για τις αλλαγές που φέρνουν στον τρόπο έκφρασης τα κανάλια στο διαδίκτυο. «Είμαι σίγουρος πως οι ηθοποιοί για τα επόμενα τρία χρόνια θα εργάζονται κυρίως στον κινηματογράφο και σε τηλεοπτικές σειρές γιατί το θέατρο δεν μπορεί να δώσει χρήματα, κλείνει πιο εύκολα και οι επιχειρηματίες δεν τολμάνε. Η κατάσταση με τον κορωνοϊό δεν πρόκειται να τελειώσει του χρόνου». Στα πλάνα του είναι, λοιπόν, να ενισχύσει το κομμάτι των σχετικών μαθημάτων στη σχολή, υπογραμμίζοντας και την αξία της αγγλικής γλώσσας, που έχουν επιλέξει να διδάσκεται στο πρόγραμμά τους.
Και ο ίδιος, πάντως, προς τα τηλεοπτικά πλατό κοιτά για τα επόμενα καλλιτεχνικά του βήματα. Αυτή την περίοδο γράφει μια νέα σειρά, έχοντας ως πλάνο να ξεκινήσει γυρίσματα σε κάποιο ελληνικό νησί μέσα στο 2022. Λεπτομέρειες δεν αποκάλυψε προς το παρόν, μόνο τον τίτλο, χαμογελώντας: «The Greek father».
![Στιγμιότυπο από τα εγκαίνια στη δραματική σχολή "Τεχνών 100" "Τεχνών 100", στιγμιότυπο από τα εγκαίνια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/tehnon-ekato-egkainia-photo-ndp-thomas-daskalakis.jpg)
Η σχολή δραματικής τέχνης «Τεχνών 100» του Λάκη Λαζόπουλου
Αποτέλεσμα της συνεργασίας του Λάκη Λαζόπουλου με τον Όμιλο DGroup του Δημήτρη Δερπάνη, η ανώτερη ιδιωτική σχολή δραματικής τέχνης «Τεχνών 100» ξεκίνησε τη λειτουργία της την περσινή ακαδημαϊκή χρονιά – με τηλεδιδασκαλία λόγω της υγειονομικής συνθήκης. Τον περασμένο Νοέμβριο εγκαινιάστηκαν οι εγκαταστάσεις της στο Μέγαρο Τεχνών στην πλατεία Κάνιγγος, σε ένα αναδιαμορφωμένο χώρο 800 τ.μ. στον τρίτο όροφο. Παράλληλα, οργανώνονται σεμινάρια υποκριτικής (έχουν ήδη «τρέξει» προγράμματα με την Ελένη Γερασιμίδου, τον Μιχάλη Σαράντη και τον Ευριπίδη Λασκαρίδη), υπάρχουν παιδικά και εφηβικά τμήματα, ενώ προβλέπεται και θεατρικό εργαστήρι για ενήλικες. Στην στοά της οδού Ακαδημίας 98-100 λειτουργεί το καφέ της σχολής και το διαδικτυακό ραδιόφωνο των σπουδαστών ενώ διαμορφώνονται και χώροι βιβλιοθήκης και για εκδηλώσεις.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, το Yamammoto Noh Theatre στο Σχολέιον της Αθήνας - Ειρήνη Παπά, 3 θεατρικά έργα των bijoux de kant , «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο Θέατρο Παλλας
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.