Θέατρο Αθηνών: Το TERROR θα σας κόψει την ανάσα
Εξαιρετικό cast σε ένα δικαστικό θρίλερ στο οποίο οι θεατές παίρνουν το ρόλο των ενόρκων
![Terror, Θέατρο Αθηνών Terror, Θέατρο Αθηνών](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/11/10/terror-reloaded.jpg)
TERROR: Το δικαστικό θρίλερ επιστρέφει στο Θέατρο Αθηνών σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου
Το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ «TERROR», έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε 70 και πλέον σκηνές σε Ευρώπη και Αμερική, επιστρέφει ανανεωμένο στο Θέατρο Αθηνών, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, μετάφραση Ευαγγελίας A. Νάνου και διασκευή Μιρέλλας Παπαοικονόμου.
Στην παράσταση, το κοινό είναι αυτό που θα αποφασίσει με ψηφοφορία την έκβαση της δίκης, στην υπόθεση που ξεκινάει ως εξής: Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη στον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας - Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν ζωντανά 70.000 φίλαθλοι. Η γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και σηκώνει δύο μαχητικά αεροσκάφη για να παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής και να περιμένουν οδηγίες.
Η δίκη
Στην αίθουσα του δικαστηρίου, ο κατηγορούμενος εμφανίζεται φορώντας στολή της πολεμικής αεροπορίας. Κατηγορείται για τον θάνατο και των 164 επιβατών, μετά από εκτόξευση ρουκέτας η οποία είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη του υπό ομηρία αεροσκάφους και η οποία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με πρωτοβουλία του ίδιου και όχι κατόπιν εντολής ανωτέρου. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου εισέρχεται στην αίθουσα και απευθύνεται κατευθείαν στο κοινό. Ξεκινά η ακροαματική διαδικασία. Ξεκινά η παράσταση.
Ποιος έδωσε το δικαίωμα σε έναν απλό εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους να σκοτώσει λίγους για να σωθούν οι πολλοί; Ποιος κώδικας τιμής και ποια αίσθηση δικαιοσύνης τού όπλισε το χέρι; Τι είναι δίκαιο; Και τι άδικο; Εθνικός ήρωας ή δολοφονικός αλαζόνας; Η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώνεται. Ο λόγος τώρα στις ενόρκους για την τελική ετυμηγορία. Οι θεατές στις παράστασης έχουν τον λόγο. Αυτοί είναι οι ένορκοι της δίκης που μόλις παρακολούθησαν, αυτοί καλούνται και να απαντήσουν στα ηθικά διλήμματα. Άραγε, θα αποφασίσουν ως υποψήφιοι θύτες ή ως υποψήφια θύματα; Αυτό δεν μπορεί να το ξέρει κανείς.
Ερμηνεύουν: Μαρίνα Ασλάνογλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Μιχάλης Αλικάκος, Γιώργος Σπάνιας, Δημήτρης Λιόλιος, Βιργινία Ταμπαροπούλου.
Οι πρωταγωνιστές για το έργο
Γιώργος Οικονόμου (σκηνοθέτης)
Σύντομα οι ηθοποιοί θα πάρουν τις θέσεις τους στο δικαστήριο. Το ίδιο και οι ένορκοι-θεατές. Το δίλημμα που τίθεται είναι βασανιστικό. Terror: Μια πτήση, μια έκρηξη, μια δίκη.
Ηθοποιοί
Μαρίνα Ασλάνογλου
Η εισαγγελέας εκπροσωπεί το δημόσιο συμφέρον και φροντίζει για την εφαρμογή των νόμων. Εδώ, σε αυτήν την παράσταση, αυτό που την απασχολεί περισσότερο είναι οι αξίες και αν κάποιος έχει το δικαίωμα να ζυγίζει ζωές και να αποφασίζει για την τύχη τους.
Βασίλης Παλαιολόγος
Η δικαστική λειτουργία είναι μία από τις τρεις λειτουργίες κάθε δημοκρατικού κράτους και η αποστολή της είναι να εξασφαλίζει την ίδια την ύπαρξη του κράτους δικαίου με έναν αμερόληπτο, ακριβή, δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο. Η δικαστική ανεξαρτησία και αμεροληψία αποτελούν προαπαιτούμενα της λειτουργίας της δικαιοσύνης.
Μιχάλης Αλικάκος
Τα κελεύσματα των καιρών προσπερνούν μερικές φορές τους νόμους. Οι νόμοι δείχνουν ηθικά παράνομοι και βραδυκίνητοι στο να ακολουθήσουν και να εναρμονιστούν στη νέα τάξη πραγμάτων. Αυτό διεκδικούμε. Οι νόμοι να φτάσουν την πραγματικότητα.
Δημήτρης Λιόλιος
Δεν είναι δουλειά μου να αμφισβητώ διαταγές…
Γιώργος Σπάνιας
Θέλω μονάχα να αποκαταστήσω το όνομα και τη τιμή μου. Δεν θέλω να μεγαλώσει ο γιος μου θεωρώντας τον πατέρα του δολοφόνο. Γνωρίζω πολύ καλά πως οι νόμοι γράφονται στα γραφεία, αλλά η αληθινή ζωή είναι εκεί έξω.
Βιργινία Ταμπαροπούλου
Πώς να εξηγήσεις σε ένα μικρό παιδί κάτι που αδυνατείς να κατανοήσεις εσύ ο ίδιος; Με ποιο δικαίωμα σου αφήνει κάποιος τη ζωή σου μισή; Πού είναι το δίκιο; Πού χωράει τόσος πόνος;
Έναρξη 28 Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00 και κάθε Κυριακή στις 17.30. Θέατρο Αθηνών, Βουκουρεστίου 10, 2103312343.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.