Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια
Επτά εικαστικοί καλλιτέχνες που επέλεξε η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά εμπνεύστηκαν από την όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» και δημιούργησαν σε πραγματικό χρόνο μια πρωτοποριακή πρόταση.
![114824-667199.jpg 114824-667199.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/114824-667199.jpg)
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/10/22/poliorkia-olympia-eikastikoi-opera.jpg)
Η πολιορκία της Κορίνθου: Είδαμε τη συλλειτουργία λυρικής και εικαστικής τέχνης από τους Γιώργο Πέτρου, Ροδούλα Γαϊτάνου και Κατερίνα Κοσκινά στο Ολύμπια
Μια πρωτότυπη και διαφορετική από τα συνηθισμένα όπερα παρακολούθησαν την Τρίτη οι θεατές που γέμισαν το Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Το ιστορικό μουσικό θέατρο της πόλης των Αθηνών, κλειστό εδώ και περίπου 2 χρόνια, υποδέχτηκε στους Covid Free χώρους του ξανά κοινό που παρακολούθησε την σε τρεις πράξεις όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Τζοακίνο Ροσίνι.
Η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά μετέτρεψε αυτή την παράσταση σε μια ζωντανή art performance αναδεικνύοντας ότι η συλλειτουργία της λυρικής και της εικαστικής τέχνης μπορεί να δώσει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα επτά καταξιωμένοι εικαστικοί, τους οποίους επέλεξε και συνεργάστηκε μαζί τους, και καθοδήγησε η σκηνοθέτρια, Ροδούλα Γαϊτάνου, «κρυμμένοι» στα παρασκήνια ζωντάνεψαν τη σκηνή του ιστορικού θεάτρου.
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img-20211022-wa0006.jpg)
Οι καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την πλοκή και τη μουσική του έργου που τους είχε δοθεί και μετέτρεψαν σε εργαστήριο για λίγες ημέρες τα παρασκήνια και το υπόγειο του θεάτρου, για να υλοποιήσουν ή να ολοκληρώσουν τα έργα τους. Έτσι, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να τους παρακολουθούν στη διάρκεια της παράστασης να δουλεύουν ζωντανά στα παρασκήνια, δίπλα στους μουσικούς με τη δράση τους να προβάλλεται την ίδια στιγμή σε μια μεγάλη οθόνη που κατελάμβανε το background της σκηνής.
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img_0780_0.jpg)
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img_0776.jpg)
Οι καλλιτέχνες με τη σειρά εμφάνισή τους ήταν οι Λυδία Βενιέρη με το έργο «Χωρίς τις τέχνες, στη δόξα αδελφοί μου, δεν υπάρχει αθανασία», η Κλειώ Γκιζελή με το έργο «Το ένοχο σου πάθος αν δεν αρνηθείς, επάνω σου η πατρική οργή θα πέσει», ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος με το έργο, «Πάει καιρός που ο πορθητής του Βυζαντίου από παντού τα τείχη μας πολιορκεί», ο Νικόλας Παπαδόπουλος με το έργο «Με μαύρα κυπαρίσσια το κεφάλι μου πρέπει να καλύψω», ο Χρήστος Αθανασιάδης με το έργο «Στα βάθη ετούτα της παλλόμενης καρδιάς», η Χαρά Πιπερίδου με το έργο «Στων νεκρών τον κόσμο», η Μανταλίνα Ψωμά με το έργο «Στην ακατάλυτη εξουσία πώς να αντισταθώ; Ενός εραστή, ενός νικητή;».
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img-20211022-wa0004.jpg)
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img-20211022-wa0002.jpg)
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img-20211022-wa0005.jpg)
Η συμμετοχή τους έδωσε ένα διαφορετικό, πολύ πρωτότυπο χρώμα στην όπερα που, σε συνδυασμό με την υψηλή απόδοση όλων των μουσικών υπό την μπαγκέτα του μαέστρου Γιώργου Πέτρου και του λαμπερού καστ εξαιρετικών Ελλήνων και ξένων σολίστ, χάρισαν στο κοινό μια μοναδική παράσταση. Τη σκηνή κατέλαβαν εξ ολοκλήρου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων και το θέατρο γέμισε με τις μελωδίες και τις γεμάτες συναίσθημα φωνές των Nahuel di Pierro, Χριστίνα Πουλίτση, Sergey Romanovsky, John Irvin, Χριστόφορου Σταμπόγλη, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Νίκου Κοτενίδη και Χρήστου Κεχρή.
![Η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων στην «Πολιορκία της Κορίνθου» στο Ολύμπια Η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων στην «Πολιορκία της Κορίνθου» στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/le_siege_de_corinthe_horodia_dimoy_athinaion_1.jpg)
Η απαιτητική όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Ιταλού συνθέτη Τζοακίνο Ροσσίνι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη γαλλική εκδοχή της. Το έργο που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Όπερα των Παρισίων το 1826, γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την πρεμιέρα κιόλας, ξεσήκωσε τον κόσμο και συνέβαλε στην ενίσχυση του φιλελληνικού κλίματος. Επιπλέον, με πρωτοβουλία του φιλέλληνα Ιταλού συνθέτη, τα έσοδα από τις παραστάσεις διατέθηκαν εξ ολοκλήρου για την ενίσχυση των επαναστατημένων Ελλήνων.
![Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια Η πολιορκία της Κορίνθου: Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/img-20211022-wa0000.jpg)
Info: Για όσους την έχασαν η παράσταση μαγνητοσκοπήθηκε και θα προβληθεί από την ΕΡΤ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.