Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια
Επτά εικαστικοί καλλιτέχνες που επέλεξε η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά εμπνεύστηκαν από την όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» και δημιούργησαν σε πραγματικό χρόνο μια πρωτοποριακή πρόταση.
Η πολιορκία της Κορίνθου: Είδαμε τη συλλειτουργία λυρικής και εικαστικής τέχνης από τους Γιώργο Πέτρου, Ροδούλα Γαϊτάνου και Κατερίνα Κοσκινά στο Ολύμπια
Μια πρωτότυπη και διαφορετική από τα συνηθισμένα όπερα παρακολούθησαν την Τρίτη οι θεατές που γέμισαν το Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Το ιστορικό μουσικό θέατρο της πόλης των Αθηνών, κλειστό εδώ και περίπου 2 χρόνια, υποδέχτηκε στους Covid Free χώρους του ξανά κοινό που παρακολούθησε την σε τρεις πράξεις όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Τζοακίνο Ροσίνι.
Η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά μετέτρεψε αυτή την παράσταση σε μια ζωντανή art performance αναδεικνύοντας ότι η συλλειτουργία της λυρικής και της εικαστικής τέχνης μπορεί να δώσει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα επτά καταξιωμένοι εικαστικοί, τους οποίους επέλεξε και συνεργάστηκε μαζί τους, και καθοδήγησε η σκηνοθέτρια, Ροδούλα Γαϊτάνου, «κρυμμένοι» στα παρασκήνια ζωντάνεψαν τη σκηνή του ιστορικού θεάτρου.
Οι καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την πλοκή και τη μουσική του έργου που τους είχε δοθεί και μετέτρεψαν σε εργαστήριο για λίγες ημέρες τα παρασκήνια και το υπόγειο του θεάτρου, για να υλοποιήσουν ή να ολοκληρώσουν τα έργα τους. Έτσι, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να τους παρακολουθούν στη διάρκεια της παράστασης να δουλεύουν ζωντανά στα παρασκήνια, δίπλα στους μουσικούς με τη δράση τους να προβάλλεται την ίδια στιγμή σε μια μεγάλη οθόνη που κατελάμβανε το background της σκηνής.
Οι καλλιτέχνες με τη σειρά εμφάνισή τους ήταν οι Λυδία Βενιέρη με το έργο «Χωρίς τις τέχνες, στη δόξα αδελφοί μου, δεν υπάρχει αθανασία», η Κλειώ Γκιζελή με το έργο «Το ένοχο σου πάθος αν δεν αρνηθείς, επάνω σου η πατρική οργή θα πέσει», ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος με το έργο, «Πάει καιρός που ο πορθητής του Βυζαντίου από παντού τα τείχη μας πολιορκεί», ο Νικόλας Παπαδόπουλος με το έργο «Με μαύρα κυπαρίσσια το κεφάλι μου πρέπει να καλύψω», ο Χρήστος Αθανασιάδης με το έργο «Στα βάθη ετούτα της παλλόμενης καρδιάς», η Χαρά Πιπερίδου με το έργο «Στων νεκρών τον κόσμο», η Μανταλίνα Ψωμά με το έργο «Στην ακατάλυτη εξουσία πώς να αντισταθώ; Ενός εραστή, ενός νικητή;».
Η συμμετοχή τους έδωσε ένα διαφορετικό, πολύ πρωτότυπο χρώμα στην όπερα που, σε συνδυασμό με την υψηλή απόδοση όλων των μουσικών υπό την μπαγκέτα του μαέστρου Γιώργου Πέτρου και του λαμπερού καστ εξαιρετικών Ελλήνων και ξένων σολίστ, χάρισαν στο κοινό μια μοναδική παράσταση. Τη σκηνή κατέλαβαν εξ ολοκλήρου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων και το θέατρο γέμισε με τις μελωδίες και τις γεμάτες συναίσθημα φωνές των Nahuel di Pierro, Χριστίνα Πουλίτση, Sergey Romanovsky, John Irvin, Χριστόφορου Σταμπόγλη, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Νίκου Κοτενίδη και Χρήστου Κεχρή.
Η απαιτητική όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Ιταλού συνθέτη Τζοακίνο Ροσσίνι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη γαλλική εκδοχή της. Το έργο που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Όπερα των Παρισίων το 1826, γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την πρεμιέρα κιόλας, ξεσήκωσε τον κόσμο και συνέβαλε στην ενίσχυση του φιλελληνικού κλίματος. Επιπλέον, με πρωτοβουλία του φιλέλληνα Ιταλού συνθέτη, τα έσοδα από τις παραστάσεις διατέθηκαν εξ ολοκλήρου για την ενίσχυση των επαναστατημένων Ελλήνων.
Info: Για όσους την έχασαν η παράσταση μαγνητοσκοπήθηκε και θα προβληθεί από την ΕΡΤ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.