Η παράσταση του Σαίξπηρ που ίσως χρειαστείς ψυχολογική υποστήριξη
Το θέατρο Globe του Λονδίνου προειδοποιεί ότι η παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» μπορεί να βλάψει σοβαρά την ψυχική υγεία των θεατών
Ο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Γούλιαμ Σαίξπηρ, στο θέατρο Globe, σε σκηνοθεσία της Ola Ince και η αμφιλεγόμενη προειδοποιήση για ψυχολογική αναστάτωση.
«Αυτό είναι εντελώς γελοίο. Μα πώς καταλήξαμε σε αυτό το σημείο μετά από τόσα χρόνια Σαίξπηρ;»–
Με αυτά και παρόμοια λόγια υποδέχτηκαν κοινό, καλλιτέχνες, ακόμη και βουλευτές την απόφαση του περίφημου θεάτρου Globe να εκδώσει προειδοποίηση κινδύνου για την «αναστάτωση» που πιθανόν μπορεί να προκαλέσουν στους θεατές κάποιες σκηνές της τραγωδίας του Γουίλιαμ Σαίξπηρ που παίζεται αυτόν καιρό στο Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι του θεάτρου που βρίσκεται στις όχθες του Τάμεση από το 1590, θεώρησαν σκόπιμο να αναρτήσουν μετά το τέλος της παράστασης μια «σκανδαλώδη» για πολλούς προειδοποίηση σχετικά με την αναστάτωση και τα ψυχολογικά τραύματα που μπορεί να προξενήσει η αυτοκτονία του Ρωμαίου, οι σκηνές βίας και το fake φαρμάκι της Ιουλιέτας. Μάλιστα παρέχεται κι ο σχετικός τηλεφωνικός αριθμός ψυχολογικής υποστήριξης μιας εταιρείας ειδικής σε θέματα ψυχικής υγείας. Ιδού πώς έχει η αμφιλεγόμενη ανακοίνωση του θεάτρου Globe: «Αυτή η παραγωγή περιέχει απεικονίσεις αυτοκτονίας, στιγμές βίας και αναφορές στη χρήση ναρκωτικών. Περιέχει ηχητικά εφέ πυροβολισμών και ίχνη ψεύτικου αίματος στη σκηνή. Αν έχετε επηρεαστεί από κάποιο από τα ζητήματα που τέθηκαν στην παράσταση "Ρωμαίος και της Ιουλιέτα", βρείτε λεπτομέρειες παρακάτω για τους οργανισμούς που προσφέρουν συμβουλές και υποστήριξη».
Η αλήθεια είναι ότι το πάντα φιλόξενο θέατρο Globe σε νέες, πειραματικές, συχνά ανορθόδοξες προσεγγίσεις έκανε και αυτή τη φορά πράξη την γνωστή ρήση του Μπεν Τζόνσον, όπως αυτή αποτυπώθηκε στον πρόλογο του πρώτου Folio: «Ο Σαίξπηρ δεν έχει ηλικία, είναι για όλες τις ηλικίες».
Έτσι, σύμφωνα με αυτήν την μοντέρνα εκδοχή της σκηνοθεσίας υπό την καθοδήγηση της Ola Ince, η παράσταση διαδραματίζεται στους σκοτεινούς δρόμους της Βερόνα όπου οι έφηβοι, στην καλύτερη περίπτωση κάνουν βόλτες με ποδήλατα ΒΜΧ, τρώνε Doritos και πατατάκια φλυαρώντας ασταμάτητα ενώ στην χειρότερη κουβαλάνε μαχαίρι και πλακώνονται για ασήμαντη αφορμή με άλλες συμμορίες κάτω από το τυφλό βλέμμα των καμερών ασφαλείας. Σε αυτούς τους γλιστερούς και επικίνδυνους δρόμους είναι που θα ανθίσει η πιο γνωστή ιστορία αγάπης σε όλο τον κόσμο ανάμεσα στον νεαρό Ρωμαίο και την εύθραυστη Ιουλιέτα, ενώ τα σύγχρονα σκηνικά και η ζωντανή πανκ-ροκ μουσική ντύνουν αυτήν την νεανική και ευφάνταστη προσέγγιση ενός έργου που ήδη μετράει πάνω από 400 χρόνια από την πρώτη φορά που παίχτηκε σε αυτό το ίδιο θέατρο και ίσως το μοναδικό του Σαίξπηρ που ο ρόλος της πανώλης και η καραντίνα - αποφασιστικός παράγοντας στην τραγική εξέλιξη της ιστορίας- κάνει το έργο τόσο επίκαιρο στην εποχή μας, αυτήν της πανδημίας και της Covid-19.
Η καραντίνα και η πανώλη καθόρισε την τραγική εξέλιξη στην ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας
Το διάσημο έργο, που γράφτηκε από τον Γουίλιαμ Σαίξπηρ στα 1597 αφηγείται την ιστορία δύο νεαρών παιδιών που ο έρωτάς τους προσκρούει στην παλιά έχθρα των οικογενειών τους, τους Καπουλέτους και τους Μοντέγους. Μετά την αιματηρή σύγκρουση και το θάνατο του Τυβάλδου και του Μερκούτιου, ο Ρωμαίος εξορίζεται και η Ιουλιέτα, απελπισμένη επειδή ο πατέρας της θέλει να την παντρέψει χωρίς την θέλησή της, προστρέχει για βοήθεια στον ιερέα Λαυρέντιο. Εκείνος καταστρώνει ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο συμβουλεύει την Ιουλιέτα να πάρει ένα δηλητήριο που θα την κάνει να φαίνεται νεκρή για 42 ώρες, ενώ ταυτόχρονα θα στείλει ένα γράμμα στον εξόριστο Ρωμαίο να του εξηγεί το σχέδιο ώστε να έρθει να πάρει μακριά την αγαπημένη του όταν αυτή ξυπνήσει και ενώ όλοι θα τη νομίζουν νεκρή. Ωστόσο, ο ρόλος της επιδημίας πανώλης που έχει ξεσπάσει εντωμεταξύ στην περιοχή είναι καταλυτικός στην τραγική εξέλιξη της ιστορίας. Ο νεαρός ερωτευμένος δεν θα πάρει ποτέ στα χέρια του αυτό γράμμα, γιατί ο απεσταλμένος του Λαυρέντιου, μοναχός Ιωάννης, δεν θα καταφέρει τελικά να το παραδώσει στην ώρα του γιατί οι αρχές της Μάντουα τον θέτουν σε 40ήμερη καραντίνα (Quarantine). Έτσι, ο Ρωμαίος νομίζοντας ότι η αγαπημένη του είναι πραγματικά νεκρή αυτοκτονεί με δηλητήριο, κι εκείνη, όταν ξυπνά βρίσκοντας τον Ρωμαίο νεκρό, δίνει τέλος στη ζωή της με το μαχαίρι του.
Info:
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μέχρι τις 17 Οκτωβρίου 2021
Shakespearesglobe
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.