- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Η παράσταση του Σαίξπηρ που ίσως χρειαστείς ψυχολογική υποστήριξη
Το θέατρο Globe του Λονδίνου προειδοποιεί ότι η παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» μπορεί να βλάψει σοβαρά την ψυχική υγεία των θεατών
Ο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Γούλιαμ Σαίξπηρ, στο θέατρο Globe, σε σκηνοθεσία της Ola Ince και η αμφιλεγόμενη προειδοποιήση για ψυχολογική αναστάτωση.
«Αυτό είναι εντελώς γελοίο. Μα πώς καταλήξαμε σε αυτό το σημείο μετά από τόσα χρόνια Σαίξπηρ;»–
Με αυτά και παρόμοια λόγια υποδέχτηκαν κοινό, καλλιτέχνες, ακόμη και βουλευτές την απόφαση του περίφημου θεάτρου Globe να εκδώσει προειδοποίηση κινδύνου για την «αναστάτωση» που πιθανόν μπορεί να προκαλέσουν στους θεατές κάποιες σκηνές της τραγωδίας του Γουίλιαμ Σαίξπηρ που παίζεται αυτόν καιρό στο Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι του θεάτρου που βρίσκεται στις όχθες του Τάμεση από το 1590, θεώρησαν σκόπιμο να αναρτήσουν μετά το τέλος της παράστασης μια «σκανδαλώδη» για πολλούς προειδοποίηση σχετικά με την αναστάτωση και τα ψυχολογικά τραύματα που μπορεί να προξενήσει η αυτοκτονία του Ρωμαίου, οι σκηνές βίας και το fake φαρμάκι της Ιουλιέτας. Μάλιστα παρέχεται κι ο σχετικός τηλεφωνικός αριθμός ψυχολογικής υποστήριξης μιας εταιρείας ειδικής σε θέματα ψυχικής υγείας. Ιδού πώς έχει η αμφιλεγόμενη ανακοίνωση του θεάτρου Globe: «Αυτή η παραγωγή περιέχει απεικονίσεις αυτοκτονίας, στιγμές βίας και αναφορές στη χρήση ναρκωτικών. Περιέχει ηχητικά εφέ πυροβολισμών και ίχνη ψεύτικου αίματος στη σκηνή. Αν έχετε επηρεαστεί από κάποιο από τα ζητήματα που τέθηκαν στην παράσταση "Ρωμαίος και της Ιουλιέτα", βρείτε λεπτομέρειες παρακάτω για τους οργανισμούς που προσφέρουν συμβουλές και υποστήριξη».
Η αλήθεια είναι ότι το πάντα φιλόξενο θέατρο Globe σε νέες, πειραματικές, συχνά ανορθόδοξες προσεγγίσεις έκανε και αυτή τη φορά πράξη την γνωστή ρήση του Μπεν Τζόνσον, όπως αυτή αποτυπώθηκε στον πρόλογο του πρώτου Folio: «Ο Σαίξπηρ δεν έχει ηλικία, είναι για όλες τις ηλικίες».
Έτσι, σύμφωνα με αυτήν την μοντέρνα εκδοχή της σκηνοθεσίας υπό την καθοδήγηση της Ola Ince, η παράσταση διαδραματίζεται στους σκοτεινούς δρόμους της Βερόνα όπου οι έφηβοι, στην καλύτερη περίπτωση κάνουν βόλτες με ποδήλατα ΒΜΧ, τρώνε Doritos και πατατάκια φλυαρώντας ασταμάτητα ενώ στην χειρότερη κουβαλάνε μαχαίρι και πλακώνονται για ασήμαντη αφορμή με άλλες συμμορίες κάτω από το τυφλό βλέμμα των καμερών ασφαλείας. Σε αυτούς τους γλιστερούς και επικίνδυνους δρόμους είναι που θα ανθίσει η πιο γνωστή ιστορία αγάπης σε όλο τον κόσμο ανάμεσα στον νεαρό Ρωμαίο και την εύθραυστη Ιουλιέτα, ενώ τα σύγχρονα σκηνικά και η ζωντανή πανκ-ροκ μουσική ντύνουν αυτήν την νεανική και ευφάνταστη προσέγγιση ενός έργου που ήδη μετράει πάνω από 400 χρόνια από την πρώτη φορά που παίχτηκε σε αυτό το ίδιο θέατρο και ίσως το μοναδικό του Σαίξπηρ που ο ρόλος της πανώλης και η καραντίνα - αποφασιστικός παράγοντας στην τραγική εξέλιξη της ιστορίας- κάνει το έργο τόσο επίκαιρο στην εποχή μας, αυτήν της πανδημίας και της Covid-19.
Η καραντίνα και η πανώλη καθόρισε την τραγική εξέλιξη στην ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας
Το διάσημο έργο, που γράφτηκε από τον Γουίλιαμ Σαίξπηρ στα 1597 αφηγείται την ιστορία δύο νεαρών παιδιών που ο έρωτάς τους προσκρούει στην παλιά έχθρα των οικογενειών τους, τους Καπουλέτους και τους Μοντέγους. Μετά την αιματηρή σύγκρουση και το θάνατο του Τυβάλδου και του Μερκούτιου, ο Ρωμαίος εξορίζεται και η Ιουλιέτα, απελπισμένη επειδή ο πατέρας της θέλει να την παντρέψει χωρίς την θέλησή της, προστρέχει για βοήθεια στον ιερέα Λαυρέντιο. Εκείνος καταστρώνει ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο συμβουλεύει την Ιουλιέτα να πάρει ένα δηλητήριο που θα την κάνει να φαίνεται νεκρή για 42 ώρες, ενώ ταυτόχρονα θα στείλει ένα γράμμα στον εξόριστο Ρωμαίο να του εξηγεί το σχέδιο ώστε να έρθει να πάρει μακριά την αγαπημένη του όταν αυτή ξυπνήσει και ενώ όλοι θα τη νομίζουν νεκρή. Ωστόσο, ο ρόλος της επιδημίας πανώλης που έχει ξεσπάσει εντωμεταξύ στην περιοχή είναι καταλυτικός στην τραγική εξέλιξη της ιστορίας. Ο νεαρός ερωτευμένος δεν θα πάρει ποτέ στα χέρια του αυτό γράμμα, γιατί ο απεσταλμένος του Λαυρέντιου, μοναχός Ιωάννης, δεν θα καταφέρει τελικά να το παραδώσει στην ώρα του γιατί οι αρχές της Μάντουα τον θέτουν σε 40ήμερη καραντίνα (Quarantine). Έτσι, ο Ρωμαίος νομίζοντας ότι η αγαπημένη του είναι πραγματικά νεκρή αυτοκτονεί με δηλητήριο, κι εκείνη, όταν ξυπνά βρίσκοντας τον Ρωμαίο νεκρό, δίνει τέλος στη ζωή της με το μαχαίρι του.
Info:
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα», μέχρι τις 17 Οκτωβρίου 2021
Shakespearesglobe
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.