Θεατρο - Οπερα

Martha Graham Dance Company: Για την Ελλάδα με αγάπη

Τι μας είπαν οι συντελεστές για την μεγάλη βραδιά στις 12/7

62199-137574.jpg
Μαρία Αυγέα
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
72448-145754.jpg

Όταν λες «σύγχρονος χορός» εννοείς Μάρθα Γκράχαμ. Θεωρείται τόσο σημαντική στην ιστορία του Σύγχρονου όσο ο Πικάσο στη ζωγραφική ή ο Στραβίνσκι στη μουσική. Το Martha Graham Dance Company συνεχίζει την κληρονομιά της, και φέτος γιορτάζει με μία παράσταση αφιερωμένη στην ελληνική μυθολογία, καθώς η ίδια ήταν λάτρης του ελληνικού πολιτισμού και είχε μία μακρόχρονη και δυναμική σχέση με την Ελλάδα (Graham/Greek connection). Στην παράσταση συμμετέχουν χορευτές από την ομάδα «Hellenic Dance Company» της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, καθώς και ο διεθνούς φήμης Έλληνας χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης.

n 

Ταντέι Μπρίντνικ, πρωτοχορευτής του Martha Graham dance company

«Οι χορευτές του Hellenic Dance Group με γέμισαν ελπίδες και αισιοδοξία για τη χώρα»

n

Σλοβένος στην καταγωγή, έχει συνεργαστεί με τον Μπαρίσνικοφ και τον Μωρίς Μπεζάρ και διδάσκει διεθνώς την τεχνική της Γκράχαμ. «Είναι η τέταρτη φορά που έρχομαι στην Αθήνα. Η πιο αγαπημένη μου στιγμή ήταν όταν ήρθαμε για πρώτη φορά να χορέψουμε και ήμασταν στο Ηρώδειο για πρόβες. Κάποια στιγμή σήκωσα τα μάτια και αντίκρισα την Ακρόπολη… απίστευτη εμπειρία! Ανυπομονώ να την ξαναζήσω. Πέρυσι, περπατώντας στους δρόμους της πόλης παρατήρησα μία τρομερή αλλαγή στην διάθεση των ανθρώπων σχετικά με άλλες φορές. Είναι τελείως άλλο πράγμα να ακούς για μία κατάσταση απ’ έξω και άλλο να τη βλέπεις από κοντά. Ωστόσο, φέτος, βρήκα την Αθήνα πιο “αισιόδοξη”. Είναι ασφαλώς δική μου εκτίμηση, αλλά νομίζω ότι υπάρχει μια άλλη αύρα».

Η συνεργασία του με τους έλληνες χορευτές από την Κρατική Σχολή Χορού τον άφησε εντυπωσιασμένο. «Οι Έλληνες χορευτές θα ερμηνεύσουν το “Panorama”. Έχουν μείνει πίσω στην Αθήνα και συνεχίζουν τις πρόβες. Η συνεργασία μας ήδη από τον Μάρτιο, όταν χορέψαμε όλοι μαζί στο New York City Center, ήταν εξαιρετική και με γέμισε ελπίδες. Είναι τόσο όμορφο να βλέπεις ότι η Ελλάδα δεν βασίζεται μόνο στους μύθους και τις τραγωδίες, δηλαδή στο παρελθόν της, αλλά ότι υπάρχει μία δυναμική νέα γενιά ταλαντούχων ανθρώπων». Και ποιοι είναι οι ρόλοι που του αρέσουν περισσότερο να ερμηνεύει; «Οι ρόλοι που είναι βασισμένοι σε ελληνικούς μύθους και αρχαίες τραγωδίες είναι οι αγαπημένοι μου, όχι μόνο κινησιολογικά, αλλά και ιστορικά. Με γοητεύει πολύ να μελετώ την ψυχοσύνθεση του ήρωα αλλά και την εποχή που έζησε και έδρασε. Άλλωστε, αυτή είναι και η βασική ευθύνη του χορευτή. Να μαθαίνει τα πάντα για τον χαρακτήρα και την εποχή του».

Παυλίνα Βερέμη, διευθύντρια της σχολής Hellenic Dance Company

«Μία χορογραφία-κραυγή διαμαρτυρίας για την κατάσταση που βιώνουμε»

n

Η Hellenic Dance Company της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης είναι η μοναδική σχολή χορού που διδάσκει την τεχνική της Γκράχαμ όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. «Τον Μάρτιο που μας πέρασε, μία ομάδα 25 χορευτών μας ταξίδεψε στη Ν. Υόρκη και χόρεψε μαζί με δέκα χορευτές του “company” στη μεγάλη γιορτή “Martha Graham/greek connection”. Στην εδώ χορογραφία θα συμμετέχουν 37 χορεύτριες αποκλειστικά από το Hellenic Dance Company. Επιλέξαμε να χορέψουμε στο συγκεκριμένο έργο λόγω της διαχρονικότητάς του. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό έργο της “γκραχαμικής γραφής”. Το δημιούργησε το 1935, μία σκοτεινή περίοδο καταπίεσης και ανόδου του φασισμού. Φανταστείτε πόσο πρωτοποριακό ήταν το έργο. Ανέβασε επί σκηνής γυναίκες χορεύτριες (σε μια εποχή που οι γυναίκες ήταν κλεισμένες στο σπίτι) σε μία χορογραφία-κραυγή διαμαρτυρίας και αντίστασης στον απολυταρχισμό. Ζώντας μία αντίστοιχη κατάσταση στην Ελλάδα του σήμερα, ζητήσαμε να χορέψουμε στο συγκεκριμένο έργο σαν μία μορφή διαμαρτυρίας…

Η συνεργασία μας με το M. G. D. C. ήταν εξαιρετική. Μάλιστα, από τις οντισιόν που έγιναν πρόσφατα επέλεξαν από 150 χορευτές τη «δική μας» Ναντίν Ξυνταρά. Η Ναντίν ήταν από 8 χρονών στην Hellenic dance company. Ξεκίνησε από το «φυτώριό» μας και τώρα είναι πλέον χορεύτρια στο M. G. D. C.». Και δεν είναι διόλου περίεργο. Το επίπεδο της ΚΣΟΤ είναι πολύ υψηλό. Κάθε χρόνο γίνονται εισαγωγικές εξετάσεις και επιλέγονται άτομα όχι απαραίτητα με πτυχία, αλλά παιδιά με ταλέντο και δυνατότητες. «Αλλά και «γερό μυαλό» όπως επισημαίνει η κ. Βερέμη «για να μπορούν να αντεπεξέλθουν και στα θεωρητικά μαθήματα. Διδάσκονται ιστορία της τέχνης, ιστορία του χορού…».

Βασίλης Γρηγορόπουλος, παραγωγός

«Το καλό ελληνικό πολιτιστικό αγαθό μπορεί να πάει παντού»

n

Ανάμεσα στις χορογραφίες που θα απολαύσουμε είναι και η χορογραφία «Echo» του Αντώνη Φωνιαδάκη που δημιούργησε αποκλειστικά για την παράσταση. Είναι βασισμένη στο μύθο της Ηχούς (την καταδίκασε κι’ αυτή την καημένη η Ήρα να μην μπορεί να μιλήσει παρά να επαναλαμβάνει μόνο τα τελευταία λόγια των άλλων) με τον Νάρκισσο. Ο παραγωγός Βασιλης Γρηγορόπουλος που συνεργάζεται από το 2008 με το M.G.D.C. μας μίλησε για το πολυσχιδές έργο του κ. Φωνιαδάκη: «Φέραμε σε επαφή τον Αντώνη με την «company» και τον επέλεξαν χωρίς δεύτερη σκέψη ως guest choreographer. Είναι εξαιρετικός καλλιτέχνης και η δουλειά του είναι αναγνωρισμένη διεθνώς. Συνεργάστηκε με τον Αρονόφσκι στην τελευταία του ταινία, «Νώε». Ανέλαβε όλη την κινησιολογία των χαρακτήρων. Είναι τρανή απόδειξη ότι το καλό ελληνικό πολιτιστικό αγαθό μπορεί να πάει παντού, κάτι που ξεχνάμε συχνά εδώ στην Ελλάδα».

n

Η περιοδεία της αμερικανικής ομάδας στο Ναύπλιο, τη Θεσσαλονίκη και την Ιθάκη (10/7), θα κορυφωθεί στην Αθήνα (12/7) με μια μοναδική παράσταση στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.


Φωτό: Gregory Batardon, Rugero Mengoni


Info: 12 Ιουλίου, 21:00, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, 210 32 41 807,

€20, 30, 40, 50 (κάτω διάζωμα), €15 (άνω), 5 (μειωμένο)

Προπώληση από τα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.