Θεατρο - Οπερα

Πέθανε η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου

Έφυγε από τη ζωή το μεσημέρι της Πέμπτης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πέθανε η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου
Πέθανε η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου © NDP

Μάγια Λυμπεροπούλου: Πέθανε σε ηλικία 81 ετών η ηθοποιός - Η πορεία της στο θέατρο.

Πέθανε η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου σε ηλικία 81 ετών μετά από έμφραγμα που υπέστη, αφήνοντας πίσω της σπουδαία πορεία στο ελληνικό θέατρο. Η Μάγια Λυμπεροπούλου γεννήθηκε το 1940 στην Αθήνα και φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παράλληλα σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Μετά την αποφοίτησή της παρέμεινε στο πλευρό του Κουν ως καλλιτεχνική συνεργάτιδά του μέχρι το 1970. Από το 1971 και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα διέμεινε στη Γαλλία, όπου σπούδασε κινηματογράφο και εργάστηκε ως ηθοποιός.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνέχισε την καλλιτεχνική της πορεία συνεργαζόμενη με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης και άλλους θιάσου, ενώ αναλαμβάνοντας μεγάλους και απαιτητικούς θεατρικούς ρόλους, τους οποίους ενσάρκωσε με αξιοθαύμαστο τρόπο.

Η Μάγια Λυμπεροπούλου «μιλούσε» μέσα από τους ρόλους της, γι' αυτό και απέφευγε να δίνει συνεντεύξεις. Μπορείτε να την ακούσετε να μιλά για το θέατρο σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της στην εκπομπή «Εστίν Ουν», αρκετά χρόνια πριν. 

Η ΜΑΓΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ στο ΕΣΤΙΝ ΟΥΝ

Λίνα Μενδώνη για Μάγια Λυμπεροπούλου: Οι αρετές της θα λείψουν από το ελληνικό θέατρο

«Η ευαίσθητη φιγούρα, η εύθραυστη παρουσία, το έντονο βλέμμα, η εκφραστική φωνή. Είναι τα στοιχεία που έκαναν τη Μάγια Λυμπεροπούλου να ξεχωρίζει, από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στη σκηνή. Σε έναν εμβληματικό ρόλο, σε ένα σπουδαίο έργο, στο "Ξαφνικά πέρσι το Καλοκαίρι",  του Τενεσί Ουίλιαμς, η Μάγια Λυμπεροπούλου, έγινε μέσα σε μία στιγμή, από μαθήτρια πρωταγωνίστρια» τονίζει στο συλλυπητήριο μήνυμά της η Λίνα Μενδώνη.

Και προσθέτει: «Γνήσιο παιδί του Καρόλου Κουν, συνέχισε για τις επόμενες, πολλές, δεκαετίες, να δημιουργεί χαρακτήρες, να ποιεί ήθος, να συγκινεί με τις ερμηνείες της. Πρωταγωνίστριες με την ποιότητα και τη δεινότητα της Μάγιας Λυμπεροπούλου είναι εξαιρετικά δύσκολο να δημιουργηθούν. Οι αρετές της θα λείψουν από το ελληνικό θέατρο. Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στους οικείους και στους φίλους της».

Νικόλας Γιατρομανωλάκης για Μάγια Λυμπεροπούλου: Βαθιά καλλιεργημένος άνθρωπος

«Μία τεράστια απώλεια σήμερα για το θέατρο, ο θάνατος της Μάγιας Λυμπεροπούλου. Από τις πρώτες, αγαπημένες μαθήτριες του Κουν καθιερώθηκε πολύ σύντομα ως μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου Τέχνης. Έπαιξε σε δεκάδες παραστάσεις  σε όλα τα είδη ρεπερτορίου και σφράγισε με τις ερμηνείες της τους κώδικες της θεατρικής υποκριτικής» αναφέρει σε συλλυπητήριο μήνυμά του ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Και προσθέτει: «Η Μάγια Λυμπεροπούλου δεν ήταν μόνο μία μοναδική ηθοποιός. Ήταν και σκηνοθέτης, και μεταφράστρια, ένας βαθιά καλλιεργημένος άνθρωπος, μια  διανοούμενη που ζούσε και ανέπνεε μέσα στο θέατρο. Η προσφορά της τεράστια, το κενό που αφήνει δυσαναπλήρωτο και η παρακαταθήκη της στο θέατρο μοναδική. Θα τη θυμόμαστε πάντα με θαυμασμό και σεβασμό. Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους της».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.