Ο Κωνσταντίνος Καζάκος υποδύεται τον Κολοκοτρώνη στο ΠΣΚΗ
Η νέα θεατρική παραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου ανεβαίνει στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821
Κωνσταντίνος Καζάκος: Συνέντευξη με αφορμή το θεατρικό «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του» του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου
Ο Κωνσταντίνος Καζάκος έχει μια πολύ σημαντική πορεία στον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης. Έχοντας «βαριά» κληρονομιά από τους γονείς του Κώστα Καζάκου και της Τζένης Καρέζη, στέκεται επάξια στην υποκριτική καθώς μετρά άπειρες παραγωγές όπως τα τηλεοπτικά «Τμήμα Ηθών», «Κόκκινος Κύκλος», «Βέρα στο Δεξί», «Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα» με πρόσφατο ρόλο στη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Από την άλλη, στο θέατρο τον θαυμάσαμε στα «Ο θάνατος του Εμποράκου», «Μάκβεθ», «Επικίνδυνες Σχέσεις», «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» κ.ά.
Τώρα, ο καταξιωμένος ηθοποιός υποδύεται θα λέγαμε έναν ρόλο – πρόκληση που σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή. Αυτός είναι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ήρωας στη νέα θεατρική παραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου. Το έργο με τίτλο «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης "Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του"» είναι μία παράσταση που κατόπιν ιστορικής έρευνας ανεβαίνει στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, σε σκηνοθεσία Γιώτας Κουνδουράκη. Το κείμενο είναι του συγγραφέα Γεωργίου Α. Χριστοδούλου,η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Ραφαήλ Πυλαρινού και αποτελεί έναν διάλογο μεταξύ του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και της μητέρας του – Μάνας Ελλάδας την οποία υποδύεται η Ιωάννα Γκαβάκου.
Το έργο έχει ιστορικό και κοινωνικό ενδιαφέρον. Ιδωμένος ως ήρωας της αρχαίας τραγωδίας, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης (1770 – 1843) λαμβάνει ευλογία Θεού και γίνεται σύμβολο του απελευθερωτικού αγώνα για τους αγωνιζόμενους Έλληνες του 1821 και θρύλος για τις επόμενες γενιές των Ελλήνων. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την παράσταση από τις 24 έως τις 26 Ιουνίου 2021 στο κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις» στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Ο Κωνσταντίνος Καζάκος μιλάει για το «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης "Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του"»
Πώς προέκυψε η συμμετοχή σας στη θεατρική παραγωγή «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης "Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του"»;
Με κάλεσε η σκηνοθέτρια Γιώτα Κουνδουράκη, γνώριζα για τη συμμετοχή του συνθέτη πρωτότυπης μουσικής Ραφαήλ Πυλαρινού, να κάνουμε αυτό το έργο. Και είναι μεγάλη χαρά για εμένα γιατί είναι ένας ήρωας τον οποίο έχω μέσα στην καρδιά μου. Είναι μεγάλη πρόκληση και γενικά ένα ωραίο, δύσκολο εγχείρημα.
Πώς προσεγγίζετε τον ρόλο του Κολοκοτρώνη και ποια είναι τα συναισθήματα σας που ενσαρκώνετε την πιο εμβληματική μορφή της Επανάστασης του ’21;
Τον προσεγγίζω όπως μπορώ, διότι δεν προσεγγίζεται εύκολα. Είναι μια τεράστια προσωπικότητα. Όσο μπορώ να «πάω» κοντά του, το καταφέρνω. Δεν ενσαρκώνω τον Κολοκοτρώνη ακριβώς όπως ήταν. Είναι λίγο πιο μεταφυσικός ο Κολοκοτρώνης αυτής της θεατρικής παράστασης. Δηλαδή δεν θα τον δούμε με την κλασσική κόκκινη στολή του, είναι λίγο διαφορετικός. Συνομιλεί με τη μητέρα του την Ελλάδα και έχει αρκετά παράπονα από εκείνη διότι δεν του έχει φερθεί καθόλου καλά. Όπως δεν φέρθηκε καλά σε κανέναν αγωνιστή. Τους «έφαγαν λάχανο» μετά την Επανάσταση, τον Κολοκοτρώνη τον έβαλαν δυο φορές στη φυλακή.
Στην παράσταση, πρωταγωνιστείτε με την κα. Ιωάννα Γκαβάκου. Ποια ήταν η εμπειρία από τη συνεργασία σας που οδήγησε στην υλοποίηση του εγχειρήματος;
Πολύ ωραία η συνεργασία. Το αστείο είναι ότι είχαμε συνεργαστεί πάρα πολύ παλιά, όταν εγώ ήμουν 16 χρονών. Τότε έστηνα σκηνικά στη Μήδεια που είχε κάνει η μητέρα μου και η Ιωάννα ήταν στον χορό, κορυφαία. Οπότε βρεθήκαμε μετά από 30+ χρόνια. Τη θυμόμουν από τότε, κι εκείνη με θυμόταν. Δουλέψαμε πολύ στις πρόβες, είναι δύσκολο έργο. Ο θεατής θα πάρει πληροφορίες, θα μάθει πολλά γιατί περνάει όλη η Επανάσταση μέσα από το θεατρικό: η ιστορία από τις μάχες, τις ίντριγκες, τους πολιτικούς. Παίρνεις μια εικόνα του τι συνέβαινε τότε.
Θα χαρακτηρίζατε τον χαρακτήρα του Κολοκοτρώνη σαν μια από τις πιο δυνατές στιγμές της πορείας σας; Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερό σας επίτευγμα;
Πάντα (το μεγαλύτερό μου επίτευγμα) κοιτάω να είναι το επόμενο αλλά προς το παρόν, έχω κάνει 2-3 δουλειές που μου άρεσαν πολύ. Ελπίζω το καλύτερό μου (επίτευγμα) να είναι το «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης “Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του”» που ξεκινά. Ίσως μετά από αυτό να είναι το επόμενο έργο, το καλύτερό μου.
Υπάρχει ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και προσωπικής σας ζωής και πώς τη διαχειρίζεστε;
Αυτό πάντα φρόντιζα να υπάρχει. Έτσι έχω μάθει δηλαδή. Και οι δικοί μου αυτό έκαναν. Υπήρχε πάντα ισορροπία ανάμεσα στα επαγγελματικά και τα προσωπικο-οικογενειακά. Κι εγώ κοιτάζω να το ρυθμίζω αυτό, στο μέτρο του δυνατού. Τώρα με την πανδημία ήταν και πολύ εύκολο κιόλας Αν δεν είσαι στην τηλεόραση, δεν δουλεύεις ως ηθοποιός με πανδημία. Όταν μας βρήκε ο Covid-19, δεν είχα κλείσει τηλεόραση, είχα κλείσει 3 θεατρικά τα οποία δεν έγιναν ποτέ.
Ποια θα είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας βήματα;
Βρίσκομαι σε διάφορες συνεννοήσεις για κάποιο σήριαλ στην τηλεόραση. Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι σίγουρο ότι θα γίνει σε περίπτωση πανδημίας, γιατί τον χειμώνα δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει. Θα ανοίξουν τα θέατρα, δεν θα ανοίξουν; Θα ανοίξουν με το 30% πληρότητα και τι να το κάνουμε;
Μιας και μιλήσατε για τηλεόραση, πώς βλέπετε την έξαρση των ελληνικών παραγωγών μυθοπλασίας τα τελευταία χρόνια;
Η έξαρση της μυθοπλασίας στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια είναι ένα καλό γεγονός. Αν γίνονται και προσεγμένες δουλειές που σιγά σιγά βλέπουμε, αυτό είναι σίγουρα καλό για όλους. Γίνεται μια μικρή έξαρση αλλά από την άλλη γίνεται έξαρση των ριάλιτι. Δεν είναι μόνο η μυθοπλασία. Πάλι είναι λιγότερη η μυθοπλασία από τα ριάλιτι.
Ο θεατρικός συγγραφέας Γιώργος Α. Χριστοδούλου
Σημείωμα συγγραφέα Γιώργου Α. Χριστοδούλου
Ομολογώ, πως ήταν μια δύσκολη προσπάθεια, διότι προσπάθησα να αναστήσω ένα σύμβολο. Τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Με τιμά ιδιαίτερα, καθώς το έργο μου το αγκαλιάζει η μαγική μουσική του μαέστρου Ραφαήλ Πυλαρινού. Ευχαριστώ την σκηνοθέτιδα κα. Γιώτα Κουνδουράκη, την σκηνογράφο κα. Πολυτίμη Μαχαίρα, τους δυο πρωταγωνιστές του έργου, αλλά και όλους τους υπόλοιπους συνεργάτες της παράστασης.
Θα ήμουν όμως αγνώμων, αν δεν πω άλλο ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου, κο. Μύρωνα Μιχαηλίδη, και στην Πρόεδρο της ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε, κα. Ευαγγελία Σχοιναράκη-Ηλιάκη, για την τιμή αυτή.
Προσωπικά, μέσα από τα ιστορικά κυρίως θεατρικά μου έργα, δεν κάνω τίποτα άλλο, παρά να προσπαθώ να σηκώσω τη χώρα μου, έστω… δύο πόντους ψηλότερα! Το αν τα καταφέρνω θα το κρίνετε εσείς, όπως εσείς άλλωστε, κρίνετε και κάθε θεατρική μου γραφή.
Και μη ξεχνάτε…Όλα είναι μνήμη. Μνήμη και Ιστορία.
Και η Ιστορία πάντα έχει τους πρωταγωνιστές της. Σας ευχαριστώ.
Η σκηνοθέτις Γιώτα Κουνδουράκη
Σημείωμα σκηνοθέτιδας Γιώτας Κουνδουράκη
«Μια φορά εβαπτίστημεν με το λάδι, βαπτιζόμεθα και μία με το αίμα δια την ελευθερίαν της πατρίδος μας».
Σαν Ήρωας αρχαίας Τραγωδίας ο Κολοκοτρώνης παίρνει την ευλογία του Θεού, γίνεται ένας θρύλος για τους σκλαβωμένους Έλληνες. Στόχος μας με αυτήν την παράσταση δεν ήταν να υμνήσουμε έναν ήρωα ούτε να του δώσουμε μια θέση στο βάθρο που έτσι κι αλλιώς την έχει.
Η παράσταση χωρίς να βάζει σε δεύτερη μοίρα τα ιστορικά γεγονότα κάνει βαθιά τομή στον ψυχοϊδεολογικό κόσμο του ήρωα ακριβώς όπως στην αρχαία τραγωδία και στέκεται στην «μοίρα» ...στο Πεπρωμένο.
Πριν αφήσει την τελευταία του πνοή περνάει από την «Δίκη». Στο πρόσωπο της Μάνας Ελλάδα η Νέμεσις είναι σκληρή. Ο ήρωας μέσα σε ίλιγγο του νου φέρνει όλες τις μνήμες και τις σφαγές μπροστά του. Το ταξίδι περνά μέσα από αιματοβαμμένους χρόνους. Ο Κολοκοτρώνης συνδιαλέγεται μαζί της και ζητά την Δικαίωση για όλα όσα έγιναν για όλα όσα έπραξε και για όλα όσα του έκαναν οι προδότες. Η ψυχή του στριφογυρίζει στον τελευταίο χορό και φωνάζει «Όχι εγώ... Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του...».
Η επαφή μας με τον Τραγικό αυτό ήρωα μάς συγκλόνισε.
Με σεβασμό, καταθέτουμε αυτή την παράσταση στο κοινό.
Info : «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης "Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του"». Συγγραφέας Γιώργος Α. Χριστοδούλου, Σκηνοθεσία/Φωτιστικός σχεδιασμός Γιώτα Κουνδουράκη, Σκηνικά/Κοστούμια Πολυτίμη Μαχαίρα, Πρωτότυπη μουσική σύνθεση Ραφαήλ Πυλαρινός, Χορογραφία/κίνηση Άρτεμις Ιγνατίου, Βοηθός Σκηνοθέτη Μαρία Χελιδώνη, Γραφιστικός σχεδιασμός/επιμέλεια Χρυσόστομος Σπετσίδης. Πρωταγωνιστούν ο Κωνσταντίνος Καζάκος στο ρόλο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και η Ιωάννα Γκαβάκου ως Μάνα Κολοκοτρώνη/Μάνα Ελλάδα.
Μπορείτε να προμηθευτείτε το εισιτήριό σας, αξίας 20€ (γενική είσοδος) ή 10€ (άνεργοι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ανήλικοι) από:
Το Κηποθέατρο "Νίκος Καζαντζάκης", Τετάρτη έως Κυριακή, από τις 11:00 - 19:00. Και ΕΔΩ.
24-26/6/2021 στις 21:30
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου