- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: 25 ραντεβού σε Πειραιώς 260 & Επίδαυρο
Τα must του φετινού καλοκαιριού στο Φεστιβάλ
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021: Οι 25 παραγωγές που θα δούμε στην Πειραιώς 260 και στην Επίδαυρο
▶ Μας κινεί το ενδιαφέρον η ιδέα του αφιερώματος Contemporary Ancients, που εστιάζει σε καινούργιες δραματουργικές προσεγγίσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος. Η ενότητα ανεβάζει αυλαία στην Πειραιώς 260 με τη σκηνική πρόταση «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο» του Κωνσταντίνου Χατζή. Επί σκηνής η Σοφία Χιλλ σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη (16-17/6).
▶ Για όσους γοητεύονται από τους αντιήρωες, στην παράσταση του Σίμου Κακάλα ο «Αίαντας» (21-25/6) παίζει τάβλι σε ένα παρακμιακό υπαίθριο αναψυκτήριο.
▶ Η σάτιρα του Αριστοφάνη για τη διαφθορά των λαοπλάνων πολιτικών είναι πάντα ικανή αφορμή για θεατρική εξόρμηση, πόσο μάλλον όταν οι «Ιππείς» (25-27/6) του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, ανοίγουν τη σεζόν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.
▶ Αν, πάλι, σας έχει βάλει σε σκέψεις το επετειακό κλίμα, τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση δίνουν την ευκαιρία για «Εθνικό ντεφιλέ» φουστανέλας διά χειρός Παντελή Φλατσούση (26-29/6) και σχόλια περί ελληνοτουρκικών σχέσεων από τον Ανέστη Αζά μέσα από τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» (26-29/7), στην Πειραιώς 260.
▶ Είναι η πρώτη τους σκηνοθετική απόπειρα στην Επίδαυρο και, μάλιστα, με δυναμική διανομή. Ο λόγος για τον Γιώργο Νανούρη που αναμετριέται με την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» (2-4/7) και την Αργυρώ Χιώτη που καταπιάνεται με τους αριστοφανικούς «Βατράχους» (9-11/7).
▶ Τέσσερις συγγραφείς δημιουργούν από ένα σύγχρονο έργο που συνομιλεί με μια αρχαία τραγωδία. Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης, με αφετηρία τις «Τραχίνιες» γράφει «Το σπίτι με τα φίδια» (9-10/7), που σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη· η Αλεξάνδρα Κ*, με αφετηρία τη «Μήδεια», προτείνει το «γάλα, αίμα» (16-17/7), που σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας· ο Γιάννης Μαυριτσάκης, συνομιλώντας με τις «Βάκχες», καταθέτει την «Κρεουργία» (23-24/7), που σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας και η Αμάντα Μιχαλοπούλου, με αφετηρία τον «Ιππόλυτο» το έργο «Η Φαίδρα καίγεται» (30-31/7), που σκηνοθετεί ο Γιάννης Καλαβριανός. Μας κεντρίζει, άλλωστε, και το υπέροχο «σκηνικό»: το μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.
▶ Οι λάτρεις του Φασμπίντερ θα έχουν σημειώσει ήδη ότι η εμβληματική «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» (14-16/7) μεταφέρεται στο θέατρο από τη νεαρή σκηνοθέτιδα Κατερίνα Γιαννοπούλου στην Πειραιώς 260.
▶ Ντεμπούτο για τον σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα στην αρχαία ελληνική τραγωδία και με τον Άρη Σερβετάλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Ορέστη» (16-18/7).
▶ Στην Πειραιώς 260, ο Έκτορας Λυγίζος ερευνά μια αρχετυπική ιστορία γυναικείας εξέγερσης στο «Σχολείο γυναικών» (17-20/7) του Μολιέρου και, μάλιστα, σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο με όχημα στη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη.
▶ Με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στη σκηνοθεσία και τους Χάρη Φραγκούλη, Σταμάτη Κραουνάκη και Αμαλία Μουτούση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, το σχεδόν άγνωστο σατυρικό δράμα «Ιχνευταί» (23-25/7) στην Επίδαυρο είναι υποψήφιο για soldout.
▶ Αντίστοιχων… προδιαγραφών και τα επόμενα τριήμερα εδώ περιλαμβάνουν: τις «Φοίνισσες» (30/7-1/8) του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου και ερμηνείες των Γιώργου Γλάστρα, Μαρίας Κατσιαδάκη, Λουκίας Μιχαλοπούλου, Κώστα Μπερικόπουλου, Αργύρη Ξάφη, Θάνου Τοκάκη. Την ευριπίδεια «Ελένη» (6-8/8) του ΚΘΒΕ από τον Βασίλη Παπαβασιλείου με τους Έμιλυ Κολιανδρή και Θέμη Πάνου. «Βάκχες» (13-15/8) σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με τους Άκη Σακελλαρίου και Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο.
▶ Ο Γιάννης Στάνκογλου ενσαρκώνει τον «Προμηθέα δεσμώτη» (20-22/8), ένα διαχρονικό σύμβολο αντίστασης απέναντι στην εξουσία, στη δεύτερη εμφάνιση του Άρη Μπινιάρη στην Επίδαυρο.
▶ Η σεζόν στο αργολικό θέατρο κλείνει με παγκόσμια πρεμιέρα, που δεν χάνεις: «ödipus / οιδίποδας» (3-5/9) από την βερολινέζικη Σαουμπύνε και τον Τόμας Οστερμάγιερ. Το κείμενο της Μάγιας Τσάντε αντλεί από τον «Οιδίποδα τύραννο» και η δράση ξεδιπλώνεται στην Ελλάδα σήμερα, όπου μια οικογένεια Γερμανών βιομηχάνων κάνει τις διακοπές της.
▶ Ηχηρών διεθνών συμμετοχών συνέχεια το φθινόπωρο και στην Πειραιώς 260 με τα «Κομμάτια μιας γυναίκας» (2-4/9) σε σκηνοθεσία Κορνέλ Μούντρουτσο, την «Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλλυγουντ» (17-19/9) του Κριστόφ Βαρλικόφσκι και την «Ιστορία της βίας» (5-6/10) από τον Τόμας Οστερμάγιερ.
▶ Με το δέλεαρ της πρώτης σκηνικής γνωριμίας οι συναντήσεις μας με τη «Βία» (24-25/9), μια υβριδική μίξη εικαστικών τεχνών και ήχου της Καναδής Μαρί Μπρασάρ, και τα «Τοπία χωρίς χρώμα» (3-4/10), ένα έργο για τη βία εναντίον των γυναικών από την ομάδα Teatro La Re-sentida.