Θεατρο - Οπερα

Βασίλισσα Αμαλία

Η Αμαλία Μουτούση λύνει το μυστήριο της παράστασης «Μετατόπιση προς το ερυθρό» του Γιάννη Μαυριτσάκη

A.V. Guest
ΤΕΥΧΟΣ 488
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σ’ ένα διάλειμμα της πρόβας μου συνάντησα στις τουαλέτες ένα κοριτσάκι 7-8 χρονών. Ήμουν ντυμένη με το κοστούμι του ρόλου μου και η μικρή με γράπωσε με το βλέμμα της. Τη χαιρέτησα...

-Τι ρόλο παίζεις; μου λέει.

-Παίζω τη βασίλισσα.

-Τι βασίλισσα είναι; Καλή ή κακή;

- Ό,τι της καπνίσει...

-Τι βασίλειο έχεις;

- Ένα τσίρκο.

- Έχεις υπηκόους;

- Έχω.

-Σ’ αγαπάνε;

-Με λατρεύουν.

-Ανθρώπους;

-Ανθρώπους και ζώα.

-Άγρια ζώα;

-Άγρια. Τίγρεις, λιοντάρια, πάνθηρες...

-Και δεν φοβάσαι;

- Όχι. Είμαι το πιο άγριο ζώο απ’ όλα.

-Και τι τους κάνεις;

-Τους ταΐζω.

-Άρα είσαι καλή.

-Ναι, αλλά το φαΐ μου τους σκοτώνει.

-Γιατί το τρώνε τότε;

-Τους αρέσει.

-Γιατί τους αρέσει αφού τους σκοτώνει;

-Γιατί είναι το φαΐ μου.

-Είναι άγριοι;

-Άγριοι.

-Και πεθαίνουν επειδή το τρώνε;

-Επειδή πονάνε.

-Γιατί πονάνε;

-Γιατί είναι άγριοι.

-Και μετά;

-Μετά δεν υπάρχουν πια.

Τελειώνουν.

-Οι άνθρωποι;

-Ναι, το ανθρώπινο είδος.

Τελειώνει.

-Και τι υπάρχει;

-Κάτι καινούργιο γεννιέται.

-Ποιος το γεννάει;

-Το κεφάλι τους.

-Γιατί;

-Γιατί αυτό πονάει πιο πολύ απ’ όλα.

-Γιατί;

-Γιατί έχει θυμώσει.

-Γιατί;

-Γιατί το γέμισαν με αηδίες.

-Γιατί;

Μόνο μέσα από τη φαντασία ενός παιδιού που μπορεί να κοιτάζει το μυστήριο του κόσμου κατάματα και να φαντάζεται έκθαμβο, πλημμυρισμένο από λαχτάρα, απορία και σοβαρότητα, μπορεί να φανερωθεί ο πυρήνας αυτού του έργου. Ένας πυρήνας εξαιρετικά σκοτεινός, άγριος και απόκοσμος, όπου ο άνθρωπος φωτισμένος με τον προβολέα του τσίρκου εμφανίζεται τραγικά γελοίος και απογυμνωμένος. Μια παραβολή πάνω στο τέλος του ανθρώπινου είδους, γεμάτη από εφιαλτικά γέλια. Τα γέλια του πόνου.


Info:  6&7/7, 21.00, Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260, 210 3272000

Σκηνικός Χώρος - Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου

Παίζουν (επίσης): Αλεξία Καλτσίκη, Αντώνης Μυριαγκός, Θάνος Παπακωνσταντίνου κ.ά.