- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Βασίλισσα Αμαλία
Η Αμαλία Μουτούση λύνει το μυστήριο της παράστασης «Μετατόπιση προς το ερυθρό» του Γιάννη Μαυριτσάκη
![71294-158447.jpg 71294-158447.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/06/25/71294-158447.jpg)
Σ’ ένα διάλειμμα της πρόβας μου συνάντησα στις τουαλέτες ένα κοριτσάκι 7-8 χρονών. Ήμουν ντυμένη με το κοστούμι του ρόλου μου και η μικρή με γράπωσε με το βλέμμα της. Τη χαιρέτησα...
-Τι ρόλο παίζεις; μου λέει.
-Παίζω τη βασίλισσα.
-Τι βασίλισσα είναι; Καλή ή κακή;
- Ό,τι της καπνίσει...
-Τι βασίλειο έχεις;
- Ένα τσίρκο.
- Έχεις υπηκόους;
- Έχω.
-Σ’ αγαπάνε;
-Με λατρεύουν.
-Ανθρώπους;
-Ανθρώπους και ζώα.
-Άγρια ζώα;
-Άγρια. Τίγρεις, λιοντάρια, πάνθηρες...
-Και δεν φοβάσαι;
- Όχι. Είμαι το πιο άγριο ζώο απ’ όλα.
-Και τι τους κάνεις;
-Τους ταΐζω.
-Άρα είσαι καλή.
-Ναι, αλλά το φαΐ μου τους σκοτώνει.
-Γιατί το τρώνε τότε;
-Τους αρέσει.
-Γιατί τους αρέσει αφού τους σκοτώνει;
-Γιατί είναι το φαΐ μου.
-Είναι άγριοι;
-Άγριοι.
-Και πεθαίνουν επειδή το τρώνε;
-Επειδή πονάνε.
-Γιατί πονάνε;
-Γιατί είναι άγριοι.
-Και μετά;
-Μετά δεν υπάρχουν πια.
Τελειώνουν.
-Οι άνθρωποι;
-Ναι, το ανθρώπινο είδος.
Τελειώνει.
-Και τι υπάρχει;
-Κάτι καινούργιο γεννιέται.
-Ποιος το γεννάει;
-Το κεφάλι τους.
-Γιατί;
-Γιατί αυτό πονάει πιο πολύ απ’ όλα.
-Γιατί;
-Γιατί έχει θυμώσει.
-Γιατί;
-Γιατί το γέμισαν με αηδίες.
-Γιατί;
Μόνο μέσα από τη φαντασία ενός παιδιού που μπορεί να κοιτάζει το μυστήριο του κόσμου κατάματα και να φαντάζεται έκθαμβο, πλημμυρισμένο από λαχτάρα, απορία και σοβαρότητα, μπορεί να φανερωθεί ο πυρήνας αυτού του έργου. Ένας πυρήνας εξαιρετικά σκοτεινός, άγριος και απόκοσμος, όπου ο άνθρωπος φωτισμένος με τον προβολέα του τσίρκου εμφανίζεται τραγικά γελοίος και απογυμνωμένος. Μια παραβολή πάνω στο τέλος του ανθρώπινου είδους, γεμάτη από εφιαλτικά γέλια. Τα γέλια του πόνου.
Info: 6&7/7, 21.00, Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260, 210 3272000
Σκηνικός Χώρος - Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Παίζουν (επίσης): Αλεξία Καλτσίκη, Αντώνης Μυριαγκός, Θάνος Παπακωνσταντίνου κ.ά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.