- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Ζωή Χατζηαντωνίου: «Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων»
Η βασίλισσα Αμαλία σε μια δράση - ανατομία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους στο ΔΘΠ
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![Η Διαδικτυακή δράση της Ζωή Χατζηαντωνίου «Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» στο πλαίσιο του «Μετακίνηση 7» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Ζωή Χατζηαντωνίου](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/12/29/zoi_hatziantonioy2.jpg)
Η Διαδικτυακή δράση της Ζωή Χατζηαντωνίου «Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» στο πλαίσιο του «Μετακίνηση 7» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Οι ουασιγκτώνιες (washingtonia) είναι το μοναδικό είδος φοίνικα που δεν προσβάλλεται από ασθένεια. Πεθαίνει από βαθιά γεράματα αφού συμπληρώσει τα 200 χρόνια ζωής.
Η βασίλισσα Αμαλία, η πρώτη βασίλισσα της Ελλάδας τις λάτρευε. Της θύμιζαν ελληνικούς κίονες γι αυτό τις έφερε στην Ελλάδα, για να ομορφύνει το μοναδικό παιδί που έκανε, τον σημερινό εθνικό κήπο.
Η Αμαλία, αν δεν ήταν βασίλισσα, θα γινόταν ίσως αντικείμενο μελέτης σε μάθημα ανατομίας ή νούμερο σε τσίρκο. Θα θεωρείτο τέρας, ένα φρικιό κι ένας κακός οιωνός για τη λαμπρή επανεκκίνηση του ελληνισμού, αν γινόταν γνωστή η αφανής ανατομική δυσπλασία, στην οποία σύγχρονες ιατρικές μελέτες αποδίδουν την ατεκνία της. Αν ήταν φυτό, σίγουρα θα την ονόμαζαν "Αmalia melancholia". Η ίδια ευχήθηκε να της δώσει η ιστορία τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων.
![Η Διαδικτυακή δράση της Ζωή Χατζηαντωνίου «Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» στο πλαίσιο του «Μετακίνηση 7» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Ζωή Χατζηαντωνίου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/zoe_chatziantoniou3_web.jpg)
Στη δική της «Μετακίνηση 7», η Ζωή Χατζηαντωνίου περιπλανιέται σε μέρη της Αθήνας με τα οποία είχε συνδεθεί η Αμαλία. Στη νέα της δουλειά με τίτλο «Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» εξετάζει το φυσικό πρόσωπο Αμαλία και επιχειρεί μια ανατομία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους και συνθέτει ένα οπτικοακουστικό έκθεμα φυσικής και πολιτικής ιστορίας.
Αναζητά να δει την πόλη με τα δικά της μάτια. Σκέψεις της Αμαλίας, όπως τις έγραψε η ίδια σε επιστολές προς τον πατέρα της, αναδύονται συνειρμικά, ή και όχι. Η φύση στην καρδιά της πόλης, με τη μορφή φυτών και ζώων, είναι εκεί για να μνημονεύει την αρχή, την αφετηρία, το παν. Η Αμαλία των μαθητικών μας χρόνων, δεν είναι πια μια φτηνή γαλάζια φούστα από φόδρα κι ένα βυσσινί ζακετάκι με χρυσά σιρίτια. Αποκτά υπόσταση, γίνεται σώμα, παίρνει μορφή. Έχει πρόσωπο, και δυο βουρκωμένα μάτια.
(Στο βίντεο ακούγονται αποσπάσματα από τις Ανέκδοτες επιστολές της Βασίλισσας Αμαλίας στον πατέρα της, 1836-1853, Βάνα και Μίχαελ Μπουσέ, Εκδόσεις Εστία)
Ιnfo: Η «Μετακίνηση 7/ Κάνε τη διαδρομή που ονειρεύεσαι» είναι μία διαδικτυακή δράση του ΔΘΠ σε συνεργασία με τον Παντελή Μάκκα σε καλλιτεχνική επιμέλεια Ζωής Χατζηαντωνίου, στην οποία 7 καλλιτέχνες προτείνουν μία εναλλακτική διαδρομή με τελικό προορισμό τη θεατρική σκηνή. Με αυτή τη δράση οι καλλιτέχνες απαντούν με τον τρόπο τους στα ερωτήματα της εποχής της πανδημίας: Πώς αντιπαρέρχεται κανείς τα εμπόδια; Πώς συνεχίζει να δημιουργεί σε αυτήν την ιδιάζουσα συνθήκη που αποκλείει τα σύνολα, την ομαδική δουλειά και βασικά τη συνάθροιση για λόγους Τέχνης;
Ζωή Χατζηαντωνίου "Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων" από 29 Δεκεμβρίου στο dithepi.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.