Θεατρο - Οπερα

Στέγη: Open Call για το διαδικτυακό workshop της Έντιντ Κάλντορ

Τρείς συναντήσεις από τις 9 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2020 - Open Call μέχρι τις 26 Νοεμβρίου 2020.

alexandra_skaraki.jpg
Αλεξάνδρα Σκαράκη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Έντιντ Κάλντορ

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει το workshop της Έντιντ Κάλντορ, «Το φάντασμα στη μηχανή» που έρχεται τον Δεκέμβριο.

Στη δύσκολη εποχή που βιώνουμε, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση συνεργάζεται με σημαντικούς οργανισμούς του εξωτερικού ώστε να υποστηρίξει το έργο των νέων καλλιτεχνών και να τους προσφέρει τη δυνατότητα να διευρύνουν την επαγγελματική τους πορεία και να ενταχθούν στη διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η Στέγη συνδιοργανώνει το πρότζεκτ Virtual Workspaces με το STUDIO teatrgaleria στην Πολωνία. 

Τον Δεκέμβριο ξεκινά μια νέα σειρά από Virtual Workspaces με τη θεατρική δημιουργό και συγγραφέα με ρίζες από τη Βουδαπέστη και την Αμερική, Έντιντ Κάλντορ. Πρόκειται για μια ξεχωριστή προσωπικότητα στο χώρο του σύγχρονου θεάτρου με σημαντικό έργο. Το workshop της με τίτλο «Το φάντασμα στη μηχανή» πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας Zoom σε 3 συναντήσεις από τις 9 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2020 με δωρεάν συμμετοχή. Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στην αγγλική γλώσσα. Η υποβολή των αιτήσεων διαρκεί μέχρι τις 26 Νοεμβρίου 2020.

Η καλλιτέχνις παρουσίασε δουλειά της πριν από μερικά χρόνια κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Fast Forward 3 στη Στέγη με την περφόρμανς «Web of Trust», καθώς και της θεατρικής/ακτιβιστικής δράσης «Απογραφή της Ανισχυρότητας» στο Transitions Central Europe.

Έντιντ Κάλντορ
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Τι αναφέρει η Κάλντορ για το workshop του Δεκεμβρίου: «Οι παρατηρήσεις του McLuhan για την τεχνολογία που γίνεται προέκταση του εαυτού μας, μας έρχονται στον νου όταν παρατηρούμε τον τρόπο που σχετιζόμαστε με τις φορητές συσκευές μας σήμερα. Αυτές οι συσκευές, τα τηλέφωνα και τα laptop μας, έχουν γίνει πιστοί μας σύντροφοι και ως έναν βαθμό κομμάτι της ταυτότητάς μας. Με βάση μια πρόσφατη έρευνα, οι Ευρωπαίοι ενήλικες περνούν κατά μέσο όρο 3 ώρες στα κινητά τους τηλέφωνα και τσεκάρουν τις συσκευές τους 58 φορές τη μέρα. Από την αρχή της πανδημίας αυτό έχει αυξηθεί, και μάλιστα σημαντικά. Όπως και στις άλλες πλευρές της ζωής μας, η πανδημία έχει εντείνει κάτι που υπήρχε ήδη: σε αυτή την περίπτωση, το γεγονός ότι περνάμε πολλές από τις ώρες που είμαστε ξύπνιοι μπροστά σε οθόνες. Μερικές από αυτές τις ώρες επικοινωνούμε με άλλα άτομα, αλλά είναι και πολλές ώρες που είμαστε απλώς μόνα μας με τη συσκευή, χωρίς να υπάρχει κάποιο άτομο “στην άλλη άκρη της γραμμής”».

Συνεργάζεται κυρίως με ερασιτέχνες περφόρμερ για μεγάλα χρονικά διαστήματα και σε διαφορετικά πρότζεκτ. Στη δουλειά της συναντούμε στοιχεία ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η ίδια προσεγγίζει εμπειρίες που θεωρούνται ανείπωτες, όπως για παράδειγμα το να είσαι άπατρις, κακοποιημένος ή να πεθαίνεις. Η τεχνολογία και τα νέα ψηφιακά μέσα είναι μέρος της δουλειάς της, τα χρησιμοποιεί με επίκεντρο τις θεατρικές δυνατότητες της καθημερινής χρήσης της τεχνολογίας. Ζει στο Άμστερνταμ και εργάζεται σε όλο τον κόσμο. Οι περφόρμανς της, έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και βόρεια Αφρική. Αυτό το χρονικό διάστημα, δημιουργεί ένα νέο έργο, στο οποίο «ασχολείται με την επαύξηση της πραγματικότητας μέσα από τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και συγκαλυμμένων στοιχείων περφόρμανς στον δημόσιο χώρο».

Διδάσκει και δίνει διαλέξεις σε ακαδημίες και πανεπιστήμια (παραστατικών) τεχνών σε όλη την Ευρώπη. Έχει διοργανώσει σεμινάρια σε φεστιβάλ και από το 2017 είναι ερευνήτρια στη Νορβηγική Ακαδημία Θεάτρου. Εκεί παρουσίασε το καλλιτεχνικό/ερευνητικό πρότζεκτ «The Many and the Form». Αυτή η δουλειά πραγματεύεται τις αισθητικές και κοινωνικές πρακτικές στη σύγχρονη περφόρμανς. Αυτή τη χρονική περίοδο, συν-επιμελείται το βιβλίο «Theatres of Powerlessness» που θα κυκλοφορήσει το 2022.

Άλλοι καλλιτέχνες που έχουν πραγματοποιήσει workshops στο πλαίσιο των Virtual Workspaces είναι οι Rabih Mroue, Medea Electronique, Toshiki Okada, Wojtek Ziemilski. 

Virtual Workspaces της Έντιντ Κάλντορ

9, 11, 14 Δεκεμβρίου 2020
Υποβολή Αιτήσεων έως 26.11.2020 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.