- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Ο Μάκης Μηλάτος γράφει για τη φιλία του με τον Ζώρζ Πιλαλί.
Μια παλιά γνωριμία που κρατιέται ζωντανή εδώ και πολλά χρόνια. Mε τον Ζωρζ πηγαίναμε στο ίδιο γυμνάσιο και από τότε συναντιόμαστε σε συναυλίες, στη Σόλωνος, σε reunion του σχολείου, σε ταξί ή χοροεσπερίδες. Εσχάτως μου έστειλε κι ένα πολύ ωραίο μουσικό κομμάτι κι άκουσα, από ένα καινούργιο project που έχει στα σκαριά. Άλλωστε ο Ζωρζ όλο κάτι έχει στα σκαριά. Ομολογώ πως αυτή η «γεια σου» παραληρηματική τρέλα του με έχει κάνει πολλές φορές να γελάσω μέχρι δακρύων και η διαρκώς ανατρεπτική του διάθεση δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Μια μούρη της πόλης που κάνει το γενικό κάδρο να φαίνεται πιο ωραίο.
Μετά από κάμποσο καιρό ετοιμάζεται να ανέβει πάλι στη σκηνή με το καλλιτεχνικόν έργον «Οι Θεήλατοι» για το οποίο ο ίδιος σημειώνει: «Έργον αναρχοφωτόμυστον, υπό του ακαδημαϊκού Ζωρζ Πιλαλί και της λογιωτάτης Soufra Band. Εις την φιλολογική χοροεσπερίδα μας, θα αναγνωσθούν κείμενα της ημετέρας σκηνής, ιατροδικαστικά δοκίμια των επιφανεστέρων Ιατροφιλοσόφων, καθώς και θαυμασταί Historias, που δύνανται να εξάψουν την φαντασία και το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού». Με αφορμή αυτή τη συναυλία που θα γίνει στο Stage Vol.1 στις 30/5, σκέφτηκα να του ζητήσω να γράψει κάτι ειδικά για την Athens Voice ,που θα μπορούσε να είναι μέρος της παράστασης. Κι έτσι προέκυψε η περίπτωση του Κούλη... Ο Ζωρζ επί σκηνής –με την ηλεκτρική κιθάρα του Muddy Waters να κρέμεται μπροστά από το πουκάμισο με τους φραμπαλάδες– αφηγείται…
Κούλης ο Εστιγμένος
«Μετά των βασάνων της ζωής, συντροφευόμεθα μετά της τέχνης, εξού και το “τι επαγγέλλεσθε” με τα συναφή σχόλια.
Ο εν λόγω Κούλης επαγγέλετο αεριτζής, είχε όμως μιαν κλίσην έμφυτον εις την τέχνην του μπράβου, όπου και εβράβευε, από καιρού εις καιρόν, κανένα χωριατόμαγκα, όστις ενόμιζε ότι εβρίσκετο εις το καφενείον του χωρίου του και πως με το λάχανο το παραγεμισμένο με τας στερήσεις δύο και τριών εβδομάδων, θα μπορούσε να εξαγοράσει ψυχή τε και σώματι, την καλλιτέχνιδα του χαμαιτυπείου, με τας ανεπιτρέπτους οικειότητάς του. Όστις επαραφέρετο, αναλάμβανε ο Κούλης ο εστιγμένος ίνα τον σωφρονίσει, με την ίδια μέθοδον, καθώ και ο ίδιος εσωφρονίζετο από τα υποκείμενα των ασύλων του νόμου.
Ελέγετο δε εστιγμένος διότι εις την καυλίδα του δέρατός του, μελανόχρων είχε δερματοκέντητο, της αστυνομίας το στέμμα.
Τα εγκλήματά του ήτο ιδιαιτέρως ειδεχθή, πλην όμως τα εκ των περισσοτέρων θα επροκάλλουν κι αυτόν τον πρωτόγονον φαιδρόν και αδιόρατον γέλωτα των ζώων, όπως η αρπαγή των ιερών σκευών του οσίου Λουκά και η απρόσμενος κατάληξις αυτής, διότι εις τα τσίλιας ήτο ο Σάββας, ο επονομαζόμενος τραυλός, που άμα τη εμφανίσει του αποσπασματάρχου, εσσύριξεν πανικόβλητος “Σσσύρμα…” Η κοντόκανος καραμβίνα με σφυρηλατημένον εις την κάνην της το εύλογον αλλά και αναπάντητον ερώτημα διά μέσου των αιώνων, αλλά και υπό του ιδίου του συγγραφέως, Σακεσπήρου “to be or not to be” όπου ο Κούλης, παρερμηνεύοντάς το, το εψέλλιζεν, ως λέξιν μαγικήν, απόκρυφον…“να μπει ή να μη μπει”.
Κατά περιόδους, εξασκούσε κρυφίως την τέχνην του πραματευτή, κάτι σαν πλασιέ να πούμε. Επώλει ιοσκίαμον, κάνναβιν την γελασίνην, το περίφημο και πασίγνωστον διά τας ευεργετικάς του ιδιότητας, ψυχότροπον ή ψυχεδελικόν κατ’ εκείνον δισκίον εις ταμπλέτας, του ενός, με την ονομασίαν Χάπι Εντ ή Αρντάνα η ζωοδόχος.
Παρόλη την εμπορικήν του ενασχόλησιν, δεν κατάφερε να ζαμπλουτίσει και έτσι ο εν λόγω βιοπαλαιστής οικοκυρεύετο εις εν δώμα, ευρισκόμενον εις μιαν μικράν πάροδον της οδού Λιοσίων, όπου του το εδώρισεν ένας ψυχόπονος τραγουδιστής, όχι από ελεημοσύνη, αλλά από ευγνωμοσύνη, μιας και ποτέ δεν τον είχε ενοχλήσει το στομάχι του, ή τίποτις άλλο, από τον καιρό που τον σενιάριζε ο Κούλης ο Εστιγμένος».
* Ο Ζωρζ Πιλαλί και οι Sufra Band θα παρουσιάσουν το έργο «Οι Θεήλατοι» στο Stage Volume 1 την Παρασκευή 30 Μαΐου.
Κεντρική φωτό: Γιώργος Φραγκίσκος
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.