- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Ιόλη Ανδρεάδη, τι είναι η Acting Yoga;
Σεμινάρια για όσους ενδιαφέρονται για την έμπρακτη σχέση της yoga με το θέατρο σε ερευνητικό επίπεδο.
Η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη διοργανώνει ερευνητικό σεμινάριο Acting Yoga σε δέκα δίωρες διαδικτυακές συναντήσεις.
Η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη («Οικογένεια Τσένσι», «Περηφάνεια και Προκατάληψη», «Στη Μνήμη Ενός Μικρού Παιδιού») διοργανώνει ερευνητικό σεμινάριο Acting Yoga, σε δέκα δίωρες διαδικτυακές συναντήσεις, από τις 21 Νοεμβρίου 2020 έως τις 6 Φεβρουαρίου 2021.
Η yoga χρησιμοποιείται συχνά από τους ανθρώπους του θεάτρου, με στόχο την αύξηση της συγκέντρωσης, της ενέργειας και εκείνου που ο ειδήμονας του σύγχρονου πρωτοποριακού θεάτρου Eugenio Barba αποκαλεί παρουσία του ηθοποιού. Τι είναι όμως η Acting Yoga; Πρόκειται για yoga που αφορά ηθοποιούς και όσους ενδιαφέρονται για την έμπρακτη σχέση της yoga με το θέατρο σε επίπεδο ερευνητικό, εκφραστικό και δημιουργικό. Η μέθοδος βασίζεται στα δημοφιλή είδη yoga «Hatha» και «Vinyasa Yoga», αντλεί από τις μεθόδους Viewpoints και Laban και την πολεμική τέχνη Κάλαρι, ενώ χρησιμοποιεί θεατρικές, φιλοσοφικές και επιστημονικές αφηγήσεις.
Οι δέκα συναντήσεις της Acting Yoga επικεντρώνονται στο θέμα «Το θέατρο της σκληρότητας του Αρτώ και η οπτική γωνία (Viewpoint) της νευροεπιστήμης» και βρίσκονται σε διάλογο με την ομότιτλη μεταδιδακτορική έρευνα που πραγματοποιεί η σκηνοθέτις από το 2015 (King’s College London 2015-2016, Ιατρική Σχολή Αθηνών 2018-σήμερα) καθώς και με τη θεατρική ενασχόλησή της με το έργο του Αντονέν Αρτώ (Αρτώ/Βαν Γκογκ, avec un pistolet & Οικογένεια Τσέντσι).
Τα σεμινάρια εστιάζουν σε συγκεκριμένους θεματικούς άξονες – αναπνοή, συγκέντρωση, βάρος, ισορροπία, μίμηση, νευρώνες-καθρέφτες, κέντρο, αντίσταση, αφήγηση, νευροαισθητική – και θα κλείσουν με μια διαδικτυακή παρουσίαση την οποία θα προλογίσει και θα παρακολουθήσει η αναπληρώτρια καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής Αθηνών Κορνηλία Πουλοπούλου. Στη συνέχεια, θα υπάρχει δυνατότητα συζήτησης μαζί της.
Πληροφορίες
Πότε πραγματοποιείται: 10 δίωρες συναντήσεις (σύνολο 20 ώρες διδασκαλίας) τα Σάββατα 21/11, 28/11, 05/12, 12/12, 19/12, 09/01, 16/01, 23/01, 30/01 και 06/02
και ώρα 16.00 έως 18.00.
Πώς λειτουργεί: Κάθε μέρα θα αποστέλλεται στους συμμετέχοντες μέσω email, link για την πλατφόρμα Zoom
Πόσο κοστίζει: 250 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ)
Το σεμινάριο διοργανώνεται από την εταιρεία «Ρέον».
Η Ιόλη Ανδρεάδη γεννήθηκε στην Κυψέλη. Σπούδασε σκηνοθεσία στη RADA και στο King’s College London, στο οποίο ολοκλήρωσε το 2014 τη διδακτορική της διατριβή γύρω από το Θέατρο, την Performance και την Τελετουργία, ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση. Έζησε και εργάστηκε 7 χρόνια στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη πάνω στο θέατρο ως υπότροφος των ιδρυμάτων FULBRIGHT FOUNDATION GREECE, Ίδρυμα Ωνάση / Onassis Foundation, Stavros Niarchos Foundation και J. F. COSTOPOULOS FOUNDATION. Είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Πολιτιστική Πολιτική στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ διετέλεσε Visiting Research Fellow στο King's College London το 2015 και το 2016, στο πλαίσιο της μεταδιδακτορικής της έρευνας για τον Αντονέν Αρτώ και τη Νευροεπιστήμη.
Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 30 θεατρικές παραγωγές σε Αθήνα, Λονδίνο, Εδιμβούργο, Βερολίνο, Ρώμη και Νέα Υόρκη. Έχει υπάρξει ιδρυτικό μέλος της διεθνούς πλατφόρμας σκηνοθετών «World Wide Lab», η οποία δημιουργήθηκε στο Watermill Center του Bob Wilson το 2011 και της οποίας διετέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια το 2013 και το 2015. Έκτοτε, η Ιόλη εργάζεται εντατικά με έδρα την Ελλάδα, με τις παραστάσεις που δημιουργεί να ταξιδεύουν σταθερά σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη.
Στη χώρα μας, τα τελευταία 5 χρόνια, έχει παρουσιάσει τις εξής 14 παραστάσεις: «Αρτώ – Βαν Γκογκ / avec un pistolet» στο Θέατρο Σημείο το 2015, «Οικογένεια Τσέντσι» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τη σεζόν 2015-2016, «Διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο» στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς το 2016, «Young Lear» στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, «Φονικό στην Εκκλησιά» στο Φεστιβάλ Φιλίππων το 2016, «Το βασίλειο της γης» στο Olvio τη σεζόν 2016 - 2017, «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο Bob Festival (Φεστιβάλ Αθηνών) το 2017, «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τη σεζόν 2017 – 2018, «Ο Μισάνθρωπος» στο Σύγχρονο Θέατρο την άνοιξη του 2018, «Ίων» στο Φεστιβάλ Φιλίππων, στο θέατρο Άλφα, σε περιοδεία στην Ελλάδα, στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης και στο θέατρο ΤΗΕ ΤΑΝΚ στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης τη διετία 2017-2019, «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» στον προαύλιο χώρο του Ασύλου Ανιάτων και στο Jubilee Theatre του University of Roehampton στο Λονδίνο το 2019, «Πόλεμος και Ειρήνη» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τη σεζόν 2019-2020, «Περηφάνια και Προκατάληψη» την άνοιξη του 2020 στο Θέατρο Αλκυονίς και «Ελένη» του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Φιλίππων το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς.
Έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πρόγραμμα E-learning του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Δήλος. Είναι, επίσης, πιστοποιημένη Yoga Teacher από την Yoga Alliance (Hot Yoga Athens) και διδάσκει Acting Yoga.
Το 2020 κυκλοφόρησαν από την Κάπα Εκδοτική οι επιστημονικές της μελέτες «PERFORMANCE ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ: Σκηνοθεσία - Φιλοσοφία - Πολιτισμός» και «ANASTENARIA: Ritual, Theatre, Performance; An Experiential Study».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.