Έλληνες Ηθοποιοί: Στο καράβι δεν κολλάει, στο θέατρο κολλάει;
Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Σωματείου
Άμεση ήταν η αντίδραση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών στην ακύρωση εκδηλώσεων με ανακοίνωση που εξέδωσαν απευθυνόμενοι στο υπουργείο Υγείας.
Την δυσαρέσκειά τους για την ακύρωση των εκδηλώσεων εξέφρασαν οι Έλληνες ηθοποιοί με ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
Στην ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρος του Σωματείου, Σπύρος Μπιμπίλας, εκφράζεται η απορία των ηθοποιών αναφορικά με τη διάκριση που γίνεται αναφορικά με τον συγχρωτισμό του κόσμου ανάμεσα στα πλοία και τα θέατρα.
Μάλιστα, αναφέρονται και οι συνέπειες της απόφασης αυτής, που θα οδηγήσει «στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους».
Η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών αναφέρει τα εξής:
«Ενώ αρμόδιοι για την εισήγηση και εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊου ειναι το Υπουργείο Υγείας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και κυρίως ο ΕΟΔΥ και ενώ, μάλιστα, από τα έκτακτα μέτρα που ανακοινώθηκαν και τέθηκαν σε ισχύ, σήμερα, Δευτέρα 17/8, ρητά εξαιρέθηκαν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Όπως αποφασίστηκε:
-Όριο 50 ατόμων στις κοινωνικές εκδηλώσεις σε επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, ως τις 24 Αυγούστου. Εξαιρούνται εστιατόρια, θέατρα, σινεμά όπου λαμβάνονται ήδη ειδικά μέτρα."), η Περιφέρεια Αττικής αλλοπρόσαλλα και καταπατώντας κάθε έννοια συνέχειας της Διοίκησης, αποφάσισε αυτόνομα την ματαίωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στις οποίες ήταν παραγωγός.
Η απόφαση αυτή πέρα από άδικη και αναίτια, καθώς ειδικά στα θέατρα η τήρηση των μέτρων είναι απόλυτη και άμεσα ελεγχόμενη (μάσκες, αντισηπτικό, αποστάσεις και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ στοιχεία πελάτη, άρα άμεση ιχνηλάτηση), δημιουργεί τεράστια αναστάτωση και στο κοινό και σε λοιπούς παραγωγούς. Εύλογα η εμπιστοσύνη του κοινού κλονίζεται, επηρεάζοντας την προσέλευση στις υπόλοιπες παραγωγές, αλλά και λοιποί μικρότεροι παραγωγοί θα υπαναχωρήσουν, όταν ένας κρατικός φορέας ευθαρσώς δηλώνει ότι δεν εγγυάται την ασφάλεια των παραγωγών.
Κυρίως όμως, η απόφαση αυτή οδηγεί στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους.
Σε μια εποχή που πανθομολογουμενα οι καλλιτέχνες εξαιρέθηκαν ως επί το πλείστον από τα όποια μέσα στήριξης, τέτοιες αποφάσεις, που παρακάμπτουν, μάλιστα, προϋπάρχουσες εγκυκλίους του ίδιου του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι ανεπίτρεπτες και βαθιά αντικοινωνικές, αφού προσβάλλουν το δικαίωμα στην εργασία, την πρόσβαση στον πολιτισμό, αλλά και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αφού προκαλούν πανικό με αβέβαια κιόλας αποτελέσματα.
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση αυτής της απόφασης και την κανονική διεξαγωγή των εκδηλώσεων, με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών μέτρων και βαθύ αίσθημα ευθύνης, που άλλωστε από την αρχή επιδείχθηκε.Ζητούμε από το Υπουργείο Πολιτισμού να μην συνηγορήσει στην υλοποίηση αυτής της απόφασης και να περιφρουρήσει τον Πολιτισμό.
Ως ΣΕΗ, είμαστε επίσης κάθετα αντίθετοι στην πρόταση αντικατάστασης της διεξαγωγής των εκδηλώσεων με live streaming, καθώς κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει την μη μαγνητοσκόπηση και συνεπώς περαιτέρω εκμετάλλευση του καλλιτεχνικού έργου. Δεδομένου ότι ο νόμος για εξασφάλιση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων είναι ελλιπής και δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναλογικά στο ταχέως εξελισσόμενο τεχνολογικό πλαίσιο, κάθε τετοια πρόταση είναι κενή περιεχομένου και ως εκ τούτου απορριπτέα.
Καλούμε την πολιτεία να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Την στιγμή που τα αεροπλάνα λειτουργούν με πληρότητα 100%, τα πλοία με 85%, στα εστιατόρια δεν ειναι απαραίτητη η χρήση μάσκας, ενω ο κανόνας των 6 ατόμων καταργήθηκε για την εστίαση, αναρωτιόμαστε γιατί οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις είναι και πάλι στο στόχαστρο.
Εν τέλει, στο καράβι δεν κολλάει, αλλά στο θέατρο κολλάει;
Ας μας απαντήσει ο ΕΟΔΥ σε συνεννόηση πρώτα με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Οι εργαζόμενοι δεν οφείλουν να βρίσκονται ανάμεσα στην επίδειξη δύναμης των εκάστοτε αρμοδίων.
Ο Πρόεδρος Σπύρος Μπιμπιλας
Ο Γενικός Γραμματέας Άρης Λασκος»
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.