- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Έλληνες Ηθοποιοί: Στο καράβι δεν κολλάει, στο θέατρο κολλάει;
Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Σωματείου
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/06/02/epidayros.jpg)
Άμεση ήταν η αντίδραση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών στην ακύρωση εκδηλώσεων με ανακοίνωση που εξέδωσαν απευθυνόμενοι στο υπουργείο Υγείας.
Την δυσαρέσκειά τους για την ακύρωση των εκδηλώσεων εξέφρασαν οι Έλληνες ηθοποιοί με ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
Στην ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρος του Σωματείου, Σπύρος Μπιμπίλας, εκφράζεται η απορία των ηθοποιών αναφορικά με τη διάκριση που γίνεται αναφορικά με τον συγχρωτισμό του κόσμου ανάμεσα στα πλοία και τα θέατρα.
Μάλιστα, αναφέρονται και οι συνέπειες της απόφασης αυτής, που θα οδηγήσει «στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους».
Η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών αναφέρει τα εξής:
«Ενώ αρμόδιοι για την εισήγηση και εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊου ειναι το Υπουργείο Υγείας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και κυρίως ο ΕΟΔΥ και ενώ, μάλιστα, από τα έκτακτα μέτρα που ανακοινώθηκαν και τέθηκαν σε ισχύ, σήμερα, Δευτέρα 17/8, ρητά εξαιρέθηκαν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Όπως αποφασίστηκε:
-Όριο 50 ατόμων στις κοινωνικές εκδηλώσεις σε επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, ως τις 24 Αυγούστου. Εξαιρούνται εστιατόρια, θέατρα, σινεμά όπου λαμβάνονται ήδη ειδικά μέτρα."), η Περιφέρεια Αττικής αλλοπρόσαλλα και καταπατώντας κάθε έννοια συνέχειας της Διοίκησης, αποφάσισε αυτόνομα την ματαίωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στις οποίες ήταν παραγωγός.
Η απόφαση αυτή πέρα από άδικη και αναίτια, καθώς ειδικά στα θέατρα η τήρηση των μέτρων είναι απόλυτη και άμεσα ελεγχόμενη (μάσκες, αντισηπτικό, αποστάσεις και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ στοιχεία πελάτη, άρα άμεση ιχνηλάτηση), δημιουργεί τεράστια αναστάτωση και στο κοινό και σε λοιπούς παραγωγούς. Εύλογα η εμπιστοσύνη του κοινού κλονίζεται, επηρεάζοντας την προσέλευση στις υπόλοιπες παραγωγές, αλλά και λοιποί μικρότεροι παραγωγοί θα υπαναχωρήσουν, όταν ένας κρατικός φορέας ευθαρσώς δηλώνει ότι δεν εγγυάται την ασφάλεια των παραγωγών.
Κυρίως όμως, η απόφαση αυτή οδηγεί στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους.
Σε μια εποχή που πανθομολογουμενα οι καλλιτέχνες εξαιρέθηκαν ως επί το πλείστον από τα όποια μέσα στήριξης, τέτοιες αποφάσεις, που παρακάμπτουν, μάλιστα, προϋπάρχουσες εγκυκλίους του ίδιου του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι ανεπίτρεπτες και βαθιά αντικοινωνικές, αφού προσβάλλουν το δικαίωμα στην εργασία, την πρόσβαση στον πολιτισμό, αλλά και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αφού προκαλούν πανικό με αβέβαια κιόλας αποτελέσματα.
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση αυτής της απόφασης και την κανονική διεξαγωγή των εκδηλώσεων, με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών μέτρων και βαθύ αίσθημα ευθύνης, που άλλωστε από την αρχή επιδείχθηκε.Ζητούμε από το Υπουργείο Πολιτισμού να μην συνηγορήσει στην υλοποίηση αυτής της απόφασης και να περιφρουρήσει τον Πολιτισμό.
Ως ΣΕΗ, είμαστε επίσης κάθετα αντίθετοι στην πρόταση αντικατάστασης της διεξαγωγής των εκδηλώσεων με live streaming, καθώς κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει την μη μαγνητοσκόπηση και συνεπώς περαιτέρω εκμετάλλευση του καλλιτεχνικού έργου. Δεδομένου ότι ο νόμος για εξασφάλιση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων είναι ελλιπής και δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναλογικά στο ταχέως εξελισσόμενο τεχνολογικό πλαίσιο, κάθε τετοια πρόταση είναι κενή περιεχομένου και ως εκ τούτου απορριπτέα.
Καλούμε την πολιτεία να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Την στιγμή που τα αεροπλάνα λειτουργούν με πληρότητα 100%, τα πλοία με 85%, στα εστιατόρια δεν ειναι απαραίτητη η χρήση μάσκας, ενω ο κανόνας των 6 ατόμων καταργήθηκε για την εστίαση, αναρωτιόμαστε γιατί οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις είναι και πάλι στο στόχαστρο.
Εν τέλει, στο καράβι δεν κολλάει, αλλά στο θέατρο κολλάει;
Ας μας απαντήσει ο ΕΟΔΥ σε συνεννόηση πρώτα με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Οι εργαζόμενοι δεν οφείλουν να βρίσκονται ανάμεσα στην επίδειξη δύναμης των εκάστοτε αρμοδίων.
Ο Πρόεδρος Σπύρος Μπιμπιλας
Ο Γενικός Γραμματέας Άρης Λασκος»
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.