- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
H Περιφέρεια Αττικής φιλοξενεί τους «Πέρσες» στο Αττικό Άλσος
Είσοδος ελεύθερη για την εμβληματική παράσταση του Εθνικού Θεάτρου
Οι «Πέρσες» του Αισχύλου για 8 παραστάσεις με είσοδο ελεύθερη για το κοινό, στο ανοιχτό θέατρο του Αττικού Άλσους, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αθηνών
Η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο του προγράμματος πολιτιστικών εκδηλώσεων που υλοποιεί φέτος το καλοκαίρι, φιλοξενεί στο υπαίθριο Θέατρο του Αττικού Άλσους το Εθνικό Θέατρο με την εμβληματική παράσταση «Πέρσες» του Αισχύλου που παρουσιάστηκε με εξαιρετική επιτυχία πριν λίγες μέρες στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν: Τετάρτη 5, Πέμπτη 6, Παρασκευή 7, Σάββατο 8, Κυριακή 9, Τρίτη 11, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020 στις 21:00 στο υπαίθριο θέατρο στο Αττικό Άλσος, είσοδος από την οδό Καρπενησιώτη.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό και πραγματοποιείται μόνο με την προμήθεια δωρεάν δελτίων εισόδου αποκλειστικά από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ticketservices.gr, προς αποφυγή συνωστισμού. Ημερομηνία έναρξη διάθεσης των δελτίων εισόδου 29/07/2020.
Λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την προστασία από τον Covid 19
Η Περιφέρεια Αττικής δίνει υψηλή προτεραιότητα στην προάσπιση της δημόσιας υγείας, μέσα από την εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων που έχουν οριστεί από τους αρμόδιους φορείς για τον αποκλεισμό της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.
Με αφορμή τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Εθνικού Θεάτρου ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης δήλωσε: «Η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί ένα σημαντικό και ποιοτικό πρόγραμμα, άνω των 150 καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων οι οποίες ενισχύουν την πολιτιστική ταυτότητα της Αττικής και ταυτόχρονα συμβάλλουν στη στήριξη των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στο χώρο του πολιτισμού, που δοκιμάζονται από τη σημερινή συγκυρία. Εξέχουσα θέση στις εκδηλώσεις αυτές έχει η συνεργασία μας με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος. Το θέατρο του Αττικού άλσους ανοίγει τις πύλες του, παίρνοντας κάθε υγειονομική προφύλαξη, για οκτώ παραστάσεις του εμβληματικού αριστουργήματος του Αισχύλου «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Πρόκειται για το παλαιότερο σωζόμενο πλήρες δράμα. Ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη καθοριστικότερη μάχη της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Με τη συνεργασία μας με το Εθνικό θέατρο έχουμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στην ενίσχυση της ιστορικής και πολιτιστικής συνείδησης των πολιτών, τιμώντας παράλληλα και τα 2.500 χρόνια από την ναυμαχία της Σαλαμίνας. Είμαι βέβαιος ότι η συγκεκριμένη συνεργασία μας, με το Εθνικό Θέατρο, αποτελεί την αρχή μια γόνιμης περιόδου στην οποία θα συνεργαστούμε στενά».
Για την συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με το Εθνικό θέατρο ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης δήλωσε: «Λίγους μήνες μετά την πανδημία που άλλαξε τον τρόπο της ζωής μας, Πολιτεία και Φορείς οφείλουμε να κάνουμε από κοινού μία μεγάλη προσπάθεια για να επαναφέρουμε την καλλιτεχνική δραστηριότητα στους φυσικούς της χώρους και να δώσουμε το μήνυμα του πολιτισμού, της συνέχειας και της ελπίδας. Η Περιφέρεια Αττικής στηρίζοντας τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, αυτό το δύσκολο για τη χώρα μας καλοκαίρι, στηρίζει τον πολιτισμό και συμβάλλει στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση που έρχεται από το αττικό παρελθόν. Ας μη ξεχνάμε πως η Αττική είναι ο τόπος γέννησης του θεάτρου».
Σχετικά με την παράσταση:
Υπόθεση
Οι Πέρσες (472 π.Χ) είναι το παλαιότερο πλήρες δράμα που σώζεται στις μέρες μας και ταυτόχρονα ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη σημαντικότερη σύγκρουση της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Μία από τις πιο καθοριστικές μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας, αποτελεί το θέμα της τραγωδίας του Αισχύλου, ο οποίος πήρε μέρος σ’ αυτήν.
Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.
Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό. Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.
Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.
Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.
Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση-Μετρική διδασκαλία: Θεόδωρος Κ. Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Διανομή (αλφαβητικά)
Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Μιχάλης Θεοφάνους, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.