- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Βέρθερος του Ζυλ Μασνέ στην ΕΛΣ
Ένας απελπισμένος έρωτας και η πάλη ιδεαλισμού- κοινωνικών συμβάσεων
Πίσω από το λιμπρέτο κρύβονται «τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» του Γκαίτε. Το έργο, το οποίο γράφτηκε περίπου έναν αιώνα μετά το επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε, περιγράφει την ιστορία του αδιέξοδου έρωτα ανάμεσα στον νεαρό Βέρθερο και την Σαρλότ. Όταν αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει καμία ελπίδα, ο Βέρθερος αυτοκτονεί. Η Σαρλότ, που έχει αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης, σπεύδει κοντά του και τον προλαβαίνει λίγο πριν εκείνος ξεψυχήσει.
Όπως και ο Φάουστ του Γκαίτε (που ως λυρικό έργο έγινε κυρίως γνωστός από την εκδοχή του Γκουνό) έτσι και ο Βέρθερος κατέκτησε το χώρο της όπερας έχοντας μελοποιηθεί από Γάλλο συνθέτη, τον σπουδαίο Ζυλ Μασνέ. Η όπερα του Μασνέ, η οποία σκιαγραφεί με δεξιοτεχνικό τρόπο τον ποιητικό χαρακτήρα του ιδεαλιστή Βέρθερου και της παγιδευμένης στις κοινωνικές επιταγές Σαρλότ, γνώρισε τεράστια επιτυχία τον καιρό που γράφτηκε, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και επηρέασε από τα ήθη ως τη μόδα της εποχής. Ο οπερατικόςΒέρθερος ακολουθεί τους δικούς του κανόνες, παίρνοντας ουσιαστικές αποστάσεις από το πρωτότυπο. Διατηρεί τη σύγκρουση με τον περίγυρο και τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά αφήνει κατά μέρος τις φιλοσοφικές αναζητήσεις. Η ιστορία του ήρωα του Γκαίτε, ενέπνευσε στον Γάλλο συνθέτη μουσική μεγάλου λυρισμού και σπάνιας τρυφερότητας από την οποία δεν λείπουν έντονα δραματικά ξεσπάσματα.
Η μελωδική έμπνευση του Μασνέ στον Βέρθερο είναι ιδιαίτερα πλούσια. Μέσα από αυτήν διεισδύει στην ψυχολογία των βασικών του χαρακτήρων, πλάθοντας ανάγλυφες προσωπικότητες. Όσο προχωρά η όπερα, όσο από την αθωότητα και τις απλές χαρές της οικογενειακής και κοινωνικής ζωής το έργο εστιάζει στη συναισθηματική ζωή των δύο βασικών χαρακτήρων, τόσο η μουσική περνά από την περιγραφή της εξωτερικής, δημόσιας εικόνας τους στην απόδοση του περίπλοκου, σκοτεινού εσωτερικού τους κόσμου.
Μουσική διεύθυνση: Ηλίας Βουδούρης
Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Βέρθερος:
Ζαν-Φρανσουά Μπορράς (11, 13, 27/4 - 3/5)
Γιάννης Χριστόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5)
Αλμπέρ:
Διονύσης Σούρμπης (11, 13, 27/4 - 3/5) Κύρος Πατσαλίδης (12, 26, 30/4 - 2/5)
Διοικητής:
Δημήτρης Κασιούμης (11, 13, 27, 30/4 - 3/5) Τάσος Αποστόλου (12, 26/4 - 2/5)
Σμιτ:
Σταύρος Σαλαμπασόπουλος (11, 13, 27/4 - 3/5) Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5)
Γιόχαν:
Πέτρος Σαλάτας (11, 13, 27/4 - 3/5) Κωστής Ρασιδάκης (12, 26, 30/4 - 2/5)
Mπρύλμαν:
Παναγιώτης Αθανασόπουλος (11, 13, 27/4 - 3/5) Βασίλης Κωστόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5)
Σαρλότ:
Ειρήνη Καράγιαννη (11, 13, 27/4 - 3/5) Μαίρη-Έλεν Νέζη (12, 26, 30/4 - 2/5)
Σοφί:
Βασιλική Καραγιάννη (11, 13, 27/4 - 3/5) Μίνα Πολυχρόνου (12, 26, 30/4 - 2/5)
Καίτχεν:
Κατερίνα Κρασσά (11, 13, 27/4 - 3/5) Μιράντα Μακρυνιώτη (12, 26, 30/4 - 2/5)
11, 12, 13, 26, 27, 30 Απριλίου 2014
2, 3 Μαΐου 2014
Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 20:00