Ορφέας: Η πρώτη όπερα της μουσικής ιστορίας στο Megaron Online
Το λυρικό έργο επιβιώνει στις μεγάλες διεθνείς σκηνές για περισσότερους από τέσσερις αιώνες


Η όπερα «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι στο Megaron Online από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κάθε εβδομάδα το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καταφέρνει να μάς φέρνει όλο και πιο «συλλεκτικές» παραγωγές του. Την προηγούμενη η ιστορική «Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι ήρθε στις οθόνες. Τώρα στο Megaron Online τη διαδέχεται ο «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι. Γιατί ξεχωρίζει αυτή η παραγωγή του Μεγάρου; Πρόκειται για την πρώτη όπερα στην ιστορία της μουσικής, η οποία μάλιστα έχει καταφέρει να επιβιώσει στις διεθνείς σκηνές και να εγκωμιάζεται από τους λάτρεις του είδους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες.
Το λυρικό έργο βασίζεται στον μύθο του Ορφέα, όπως τον έχουμε γνωρίσει από τους λατίνους ποιητές Οβίδιο και Βιργίλιο. Το 1607, ο Μοντεβέρντι παρουσίασε το λιμπρέτο του «Ορφέα» στην Αυλή του Δούκα της Μάντοβας. Όσοι βρίσκονταν εκεί γνώρισαν μέσα από ένα νέο πρίσμα την ιστορία του ήρωα που, για να σώσει την αγαπημένη του Ευρυδίκη, γοήτευσε τα θηρία και τιθάσευσε τους φύλακες του Κάτω Κόσμου με μόνο του όπλο τη μαγεία της μουσικής. Ποιο ήταν αυτό το νέο πρίσμα; Μία επαναστατική για την Αναγέννηση μουσική, η οποία συνδύαζε τον λόγο και την κληρονομιά των μαδριγαλίων με την πολυφωνική και οργανική παράδοση. Όπως είπαμε, επρόκειτο για την πρώτη όπερα που παρουσιάστηκε ποτέ και κατάφερε να μαγέψει το κοινό του 17ου αιώνα και να μάς συγκινεί μέχρι σήμερα.
Η παρουσίαση του «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» που θα δούμε στο Megaron Online στις 31 Μαΐου μάς έρχεται από το 1997. Στο τιμόνι της τότε παραγωγής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών βρισκόταν ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του λυρικού δράματος. Αυτό δεν σκηνοθέτησε απλά τον «Ορφέα», αλλά ανέλαβε και τον σχεδιασμό των κοστουμιών και των σκηνικών της παράστασης. Το αποτέλεσμα ήταν συγκινητικό, γεγονός που αποδίδεται όχι μόνο στον Πίτσι, αλλά και στους Γκρέγκορι Κούντε και Τσετσίλια Γκαντζία, που άφησαν άφωνο το κοινό που βρέθηκε τότε στο Μέγαρο, με τις ερμηνείες του Ορφέα και Ευρυδίκης.
Φυσικά, οι δύο πρωταγωνιστές δεν ήταν μόνοι τους στην σκηνή. Έλληνες και ξένοι μονωδοί συμπλήρωναν τη διανομή και συγκεκριμένα οι Γκρεγκ Ρύερσον, Άννα Μαρία Ντι Μίκκο, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Αντονίνο Σιραγκούζα, Αντώνης Κορωναίος, Μίνα Πολυχρόνου, Μαρίνα Φιδέλη και Κωνσταντίνος Παλιατσάρας. Μουσικά ο «Ορφέας» πλαισιώθηκε από την ορχήστρα Solisti Veneti, την οποία διηύθυνε ο διεθνούς φήμης μαέστρος Κλαούντιο Σιμόνε, ενώ ο Αντώνης Κοντογεωργίου είχε αναλάβει τη διεύθυνση του χορωδιακού σχήματος που πλαισίωνε τους λυρικούς ερμηνευτές.

Παρακολουθήστε τον «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» την Κυριακή 31 Μαΐου στις 21:00 εδώ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
5 θεατρικά που σας προτείνουμε για την εβδομάδα
Ο ηθοποιός εξέφρασε δημόσια την αντίθεσή του στο καθεστώς Ερντογάν
Ο σπαρταριστός κόσμος των προβληματισμένων νέων του σήμερα ξεδιπλώνεται στη σκηνή
Το νέο θεατρικό έργο του Γιώργου Χριστοδούλου, βασισμένο στο «Ψυχοσσάβατο» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, έρχεται να αφηγηθεί μια ιστορία γεμάτη ένταση, μυστήριο και ανατροπές
Στην πρώτη του σκηνοθετική συμμετοχή στον θεσμό
Μιλήσαμε με τη σκηνοθέτρια με αφορμή τη νέα της παράσταση «Holy Bitch!»
Τη νέα θεατρική σεζόν 2025-26 στο θέατρο ARK
Η Σοφία Καραγιάννη αποδεικνύει για ακόμη μια φορά το διπλό ταλέντο της ως δραματουργού και ως σκηνοθέτιδας
Η θεατρική σεζόν 2024-25 ολοκληρώνεται για αρκετά έργα την Κυριακή των Βαΐων
Η παράσταση «Εμένα οι μικρές ιστορίες με νοιάζουν, Ναπολέων!» μιλά για τις σχέσεις εξουσίας και τις επιπτώσεις τους στη ζωή των ανθρώπων
Το εργοστάσιο Πεταλούδα γίνεται θέατρο και η Cartel αλλάζει το τοπίο ξανά
Μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου
Η αληθινή ιστορία του Τζόζεφ Μέρικ ζωντανεύει σε μια καινούργια εκδοχή στο θέατρο Άνεσις
3 χρόνια, συνεχόμενα sold out και αμέτρητες θετικές κριτικές
Η παράσταση του Λέοντα A. Ναρ φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή τα «λαντίνο», τη μητρική γλώσσα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης
Η σεζόν 2024-2025 ολοκληρώνεται για πολλά έργα πριν το Πάσχα
Ο Βέλτσος δεν ήξερε βέβαια ότι έγραφε ένα έργο πανκ
Πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Σε φιλώ, Πέτρος» και μιλάει για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, το coming out, τη σχέση γονέων-παιδιών και το μοναδικό στιλ δουλειάς της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.