Θεατρο - Οπερα

Ορφέας: Η πρώτη όπερα της μουσικής ιστορίας στο Megaron Online

Το λυρικό έργο επιβιώνει στις μεγάλες διεθνείς σκηνές για περισσότερους από τέσσερις αιώνες

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ορφέας, Μύθος σε Μουσική
Ακόμα μία «συλλεκτική» παραγωγή στο Megaron Online © Stefanos

Η όπερα «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι στο Megaron Online από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Κάθε εβδομάδα το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καταφέρνει να μάς φέρνει όλο και πιο «συλλεκτικές» παραγωγές του. Την προηγούμενη η ιστορική «Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι ήρθε στις οθόνες. Τώρα στο Megaron Online τη διαδέχεται ο «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι. Γιατί ξεχωρίζει αυτή η παραγωγή του Μεγάρου; Πρόκειται για την πρώτη όπερα στην ιστορία της μουσικής, η οποία μάλιστα έχει καταφέρει να επιβιώσει στις διεθνείς σκηνές και να εγκωμιάζεται από τους λάτρεις του είδους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες. 

Το λυρικό έργο βασίζεται στον μύθο του Ορφέα, όπως τον έχουμε γνωρίσει από τους λατίνους ποιητές Οβίδιο και Βιργίλιο. Το 1607, ο Μοντεβέρντι παρουσίασε το λιμπρέτο του «Ορφέα» στην Αυλή του Δούκα της Μάντοβας. Όσοι βρίσκονταν εκεί γνώρισαν μέσα από ένα νέο πρίσμα την ιστορία του ήρωα που, για να σώσει την αγαπημένη του Ευρυδίκη, γοήτευσε τα θηρία και τιθάσευσε τους φύλακες του Κάτω Κόσμου με μόνο του όπλο τη μαγεία της μουσικής. Ποιο ήταν αυτό το νέο πρίσμα; Μία επαναστατική για την Αναγέννηση μουσική, η οποία συνδύαζε τον λόγο και την κληρονομιά των μαδριγαλίων με την πολυφωνική και οργανική παράδοση. Όπως είπαμε, επρόκειτο για την πρώτη όπερα που παρουσιάστηκε ποτέ και κατάφερε να μαγέψει το κοινό του 17ου αιώνα και να μάς συγκινεί μέχρι σήμερα.  

Η παρουσίαση του «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» που θα δούμε στο Megaron Online στις 31 Μαΐου μάς έρχεται από το 1997. Στο τιμόνι της τότε παραγωγής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών βρισκόταν ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του λυρικού δράματος. Αυτό δεν σκηνοθέτησε απλά τον «Ορφέα», αλλά ανέλαβε και τον σχεδιασμό των κοστουμιών και των σκηνικών της παράστασης. Το αποτέλεσμα ήταν συγκινητικό, γεγονός που αποδίδεται όχι μόνο στον Πίτσι, αλλά και στους Γκρέγκορι Κούντε και Τσετσίλια Γκαντζία, που άφησαν άφωνο το κοινό που βρέθηκε τότε στο Μέγαρο, με τις ερμηνείες του Ορφέα και Ευρυδίκης.    

Φυσικά, οι δύο πρωταγωνιστές δεν ήταν μόνοι τους στην σκηνή. Έλληνες και ξένοι μονωδοί συμπλήρωναν τη διανομή και συγκεκριμένα οι Γκρεγκ Ρύερσον, Άννα Μαρία Ντι Μίκκο, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Αντονίνο Σιραγκούζα, Αντώνης Κορωναίος, Μίνα Πολυχρόνου, Μαρίνα Φιδέλη και Κωνσταντίνος Παλιατσάρας. Μουσικά ο «Ορφέας» πλαισιώθηκε από την ορχήστρα Solisti Veneti, την οποία διηύθυνε ο διεθνούς φήμης μαέστρος Κλαούντιο Σιμόνε, ενώ ο Αντώνης Κοντογεωργίου είχε αναλάβει τη διεύθυνση του χορωδιακού σχήματος που πλαισίωνε τους λυρικούς ερμηνευτές. 

Ορφέας, Μύθος σε Μουσική
Η παραγωγή του 1997 έρχεται στις 31 Μαΐου © Stefanos

Παρακολουθήστε τον «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» την Κυριακή 31 Μαΐου στις 21:00 εδώ.  

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.