Θεατρο - Οπερα

«Έξοδος: Άνοιξη» 11 νέες παραστάσεις της Λυρικής στις οθόνες μας

Η άνοιξη που χάθηκε και η άνοιξη που δεν χάνεται στο πρώτο Διαδικτυακό Φεστιβάλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Έρρικα Ρούσσου
Έρρικα Ρούσσου
ΤΕΥΧΟΣ 740
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ierotelesteia_tis_anoixis_-_mpaleto_els_-_foto_m._heilopoyloy_3.jpg
«Ιεροτελεστεία της Άνοιξης -Μπαλέτο ΕΛΣ» © Μ. Χειλοπούλου

Το Διαδικτυακό Φεστιβάλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Κουμεντάκη θα βρίσκεται online από τις 17 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου

Η άνοιξη που χάθηκε. Και η άνοιξη που δεν χάνεται. Σε αυτό το φιλοσοφικό μοτίβο, η Εθνική Λυρική Σκηνή δημιουργεί το πρώτο της Διαδικτυακό Φεστιβάλ. Μαζί με 11 νέες βιντεοπαραστάσεις μουσικής, όπερας, οπερέτας, μουσικού θεάτρου καθώς και μια μαγνητοσκοπημένη παράσταση χορού, το Φεστιβάλ «Έξοδος: Άνοιξη» σε καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Κουμεντάκη περνά από τις 17 Μαΐου και έως τις 8 Ιουνίου στην ψηφιακή ζώνη. Χτυπά το κουδούνι του σπιτιού μας –και όχι αυτό της αυλαίας– και μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε όλα αυτά που δεν χάνονται.

ierotelesteia_tis_anoixis_-_mpaleto_els_-_foto_m._heilopoyloy_4.jpg
«Ιεροτελεστεία της Άνοιξης - Μπαλέτο ΕΛΣ» ©Μ. Χειλοπούλου

Η πανδημία του κορωνοϊού μάς έκλεισε στο σπίτι αλλά δεν μας άφησε άπραγους. Σε αυτό το κλίμα η Εθνική Λυρική Σκηνή και οι συνεργάτες της δημιούργησαν εν μέσω καραντίνας το υλικό που σε λίγες ημέρες θα είναι διαθέσιμο στο www.nationalopera.gr, το www.culture.gov.gr, το κανάλι της ΕΛΣ στο YouTube, τη σελίδα της ΕΛΣ στο Facebook και τη σελίδα του ΥΠΠΟΑ στο Facebook. Όλες οι βίντεο-παραστάσεις του φεστιβάλ κινούνται γύρω από τον θεματικό άξονα της προσμονής της άνοιξης, της αναγέννησης της φύσης, του ερχομού του καινούργιου. Γιατί η άνοιξη δεν χάνεται. Γιατί πάντα υπάρχει τρόπος.

 Η Εθνική Λυρική Σκηνή, όπως και όλοι οι φορείς του Πολιτισμού, κλήθηκαν και καλούνται να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, εφευρίσκοντας τρόπους που θα μας κρατήσουν όλους ασφαλείς αλλά κοντά στην τέχνη. «Βιώνουμε μια νέα πραγματικότητα, το τέλος της οποίας κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Μετατρέπουμε την αναγκαστική απουσία από την παραγωγή της βασικής καλλιτεχνικής μας δραστηριότητας σε μια νέα δημιουργικότητα έξω από νόρμες και στεγανά» αναφέρεται στην περιγραφή του φεστιβάλ, τονίζοντας την επιθυμία για «ψηφιακή» έξοδο στη φετινή άνοιξη που χάθηκε, μέσα από βίντεο-παραστάσεις μουσικής, χορού, λυρικής τέχνης.

Την ίδια ώρα ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουμεντάκης, συμπληρώνει: «Η φετινή άνοιξη, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνει ο πλανήτης, θα μπορούσε να θεωρηθεί μια ανεκπλήρωτη άνοιξη, την οποία δεν είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε κοντά στη φύση. Με στόχο να αποκαταστήσει τη βίαιη διατάραξη αυτής της σχέσης, το Φεστιβάλ, μέσω των ιαματικών ιδιοτήτων της μουσικής και της τέχνης γενικότερα, θα γίνει η έξοδός μας στην άνοιξη της φύσης.

thodoris_tzovanakis_-_foto_a._simopoylos_5295.jpg
«Θοδωρής Τζοβανάκης» © Α. Σιμόπουλος

Η ελπίδα για τη νέα εποχή που θα διαδεχθεί την πανδημία μοιάζει με την προσμονή της άνοιξης. Λίγο πριν κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στον νέο κόσμο που μας περιμένει εκεί έξω, οι δημιουργίες του Φεστιβάλ μάς καλούν να αναστοχαστούμε, να επανεκτιμήσουμε τα ουσιώδη και να αφήσουμε τα περιττά στον παλιό κόσμο. Φέτος η φύση άνθισε με τον πιο οργιώδη τρόπο λόγω της απουσίας της ανθρώπινης δραστηριότητας και της μείωσης της ανθρώπινης παρέμβασης πάνω στον πλανήτη. Αυτό μας δίνει ένα μάθημα που πρέπει να λάβουμε για το αύριο και τη νέα εποχή που ξεκινά. Το Φεστιβάλ αυτό ας χτυπήσει το καμπανάκι του κινδύνου και ας μη χρειαστεί μια ακόμα ανθρώπινη θυσία για να εξευμενίσουμε τον θεό της άνοιξης».

resital_tselias_kostea_-_foto_a._simopoylos_5510.jpg
«Ρεσιτάλ Τσέλιας Κοστέα» © Α. Σιμόπουλος

Τι θα δούμε στο Διαδικτυακό Φεστιβάλ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.


Τα σπουδαία πιανιστικά του Μπαχ, του Σούμπερτ, του Τσαϊκόφσκι, η 5η Σονάτα της «Άνοιξης» του Μπετόβεν, τα τραγούδια και οι άριες των Πουλένκ, Μασνέ, Μασκάνι, η Ιεροτελεστία της άνοιξης του Στραβίνσκι, οι μεταγραφές έργων του Μπαχ για κρουστά, η «Άνοιξη» από τις «Τέσσερις Εποχές» του Βιβάλντι, τα «Δωδεκανησιακά τραγούδια» του Γιάννη Κωνσταντινίδη, η «Άνοιξη στα Απαλάχια» του Κόπλαντ, η «Συνέλευση των ζώων» του Γιώργου Κουρουπού σε λιμπρέτο του Περικλή Κοροβέση, καθώς επίσης η opera povera και η operetta povera, είναι μερικά από τα highlights που θα δούμε στις βιντεο-παραστάσεις του Φεστιβάλ από καλλιτέχνες της ΕΛΣ και όχι μόνο, σε χώρους που δεν περιμέναμε ότι θα παρακολουθούσαμε κάτι αντίστοιχο.

sonata_tis_anoixis_goyvelis_kolokotronis_-_foto_a._simopoylos_6040.jpg
«Σονάτα της Άνοιξης, Γουβέλης, Κολοκοτρώνης» ©Α. Σιμόπουλος

Από το Φεστιβάλ δεν θα λείψουν οι χαρακτηριστικές ερμηνείες και δημιουργίες των πρωταγωνιστών της ΕΛΣ Τσέλιας Κοστέα, Τάση Χριστογιαννόπουλου, Βασιλικής Καραγιάννη, Χάρη Ανδριανού, Χρύσας Μαλιαμάνη, Πέτρου Μαγουλά, Γιάννη Χριστόπουλου, Δημήτρη Πακσόγλου, Ιρένας Αθανασίου, Ελένης Βουδουράκη, των πιανιστών Θοδωρή Τζοβανάκη, Τίτου Γουβέλη, Νίκου Βασιλείου, Σοφίας Ταμβακοπούλου, της Μαρίνας Σάττι και των chórεs, της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ, του Μπαλέτου της ΕΛΣ σε χορογραφία Δάφνι Κόκκινου, της ηθοποιού και χορεύτριας Έλενας Τοπαλίδου, της animator Ειρήνης Βιανέλλη, των σολίστ Μιχάλη Κολοκοτρώνη, Ζαχαρία Ταρπάγκου, Παναγιώτη Σιωρά, Άγγελου Σιωρά, Παναγιώτη Ζιάβρα, του ντουέτου κρουστών Behind Bars, των μουσικών της Ορχήστρας της ΕΛΣ, και των αρχιμουσικών Ηλία Βουδούρη και Στάθη Σούλη.
Η άνοιξη άργησε. Αλλά δεν χάθηκε. Υπάρχει διέξοδος. Υπάρχει «Έξοδος».

to_perasma_foto_a._simopoylos_7521.jpg
«Το πέρασμα» © Α. Σιμόπουλος

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Κυριακή 17 Μαΐου
Μοναχικές μικρογραφίες της άνοιξης - Πιάνο Θοδωρής Τζοβανάκης

Τρίτη 19 Μαΐου
Η σονάτα αρ. 5 «της Άνοιξης» του Λ. Β. Μπετόβεν - Βιολί Μιχάλης Κολοκοτρώνης, πιάνο Τίτος Γουβέλης

Πέμπτη 21 Μαΐου
Μετάδοση της παράστασης Η ιεροτελεστία της άνοιξης του Ι. Στραβίνσκι σε χορογραφία Δάφνι Κόκκινου με το Μπαλέτο της ΕΛΣ

anoixi_sta_apalahia_-_orhistra_els_-_foto_a._simopoylos_6653.jpg
«Άνοιξη στα Απαλάχια - Ορχήστρα ΕΛΣ» © Α. Σιμόπουλος

Σάββατο 23 Μαΐου
Η Τσέλια Κοστέα ερμηνεύει τον υπέροχο μήνα Μάη

Δευτέρα 25 Μαΐου
Για μιαν άνοιξη χωρίς περιορισμούς - Ντουέτο κρουστών Behind Bars, Ορχήστρα ΕΛΣ

Τετάρτη 27 Μαΐου
Το πέρασμα στην άνοιξη - Μουσικοί Ορχήστρας ΕΛΣ

Παρασκευή 29 Μαΐου
Οκτώ δωδεκανησιακά τραγούδια του Γιάννη Κωνσταντινίδη από τη Μαρίνα Σάττι & τις chórεs

anoixi_horis_periorismoys_-_behind_bars_-_foto_a._simopoylos_8.jpg
«Άνοιξη χωρίς περιορισμούς - Behind Bars» © Α. Σιμόπουλος

Κυριακή 31 Μαΐου
Opera povera - Μουσική διεύθυνση Ηλίας Βουδούρης, σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ευκλείδης. Συμμετέχουν Μονωδοί της ΕΛΣ και 6μελές σύνολο της Ορχήστρας της ΕΛΣ

Τρίτη 2 Ιουνίου
Άνοιξη στα Απαλάχια - Ένας διάλογος μουσικής και χορού από τον Άαρον Κόπλαντ και τη Μάρθα Γκράχαμ - Μουσική διεύθυνση Στάθης Σούλης. Μουσικοί Ορχήστρας ΕΛΣ & Έλενα Τοπαλίδου

opera_povera_-_hr._maliamani_h._andrianos_-_foto_a._simopoylos_8169.jpg
«Opera Povera - Χρ. Μαλιαμάνη, Χ. Ανδριανός» © Α. Σιμόπουλος

Πέμπτη 4 Ιουνίου
Operetta povera - Μουσική διεύθυνση Ηλίας Βουδούρης, σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ευκλείδης. Συμμετέχουν Μονωδοί της ΕΛΣ και 7μελές σύνολο της Ορχήστρας της ΕΛΣ

Σάββατο 6 Ιουνίου
Η συνέλευση των ζώων του Γ. Κουρουπού σε λιμπρέτο Π. Κοροβέση - Τάσης Χριστογιαννόπουλος. Animation Ειρήνη Βιάνέλλη

Δευτέρα 8 Ιουνίου
Πότε θα ’ρθει, πότε θα ’ρθει το καλοκαίρι - Συναυλία Παιδικής Χορωδίας ΕΛΣ. Διεύθυνση Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

marina_satti_chores_-_foto_a._simopoylos_8001_1.jpg
«Μαρίνα Σάττι Chores» © Α. Σιμόπουλος

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.