Θεατρο - Οπερα

Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί για την κρίση του κορωνοϊού

«Στηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων και καλούμε την πολιτεία να αναλάβει την ιστορική επιλογή να στηρίξει το σύνολο του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού»

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί
Η επιστολή της ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ» © Peter Lewicki

Μία επιστολή της ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ» για την κρίση του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις της στον χώρο του θεάτρου.

Με το ξέσπασμα του κορωνοϊού πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι πλήχθηκαν. Ο τομέας της τέχνης είναι ένας από εκείνους που θα αργήσουν περισσότερο να επανέλθουν σε μία κανονικότητα, αλλά και που έχει μπροστά του ακόμα ένα σε μεγάλο βαθμό αβέβαιο μέλλον. Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί αποφάσισαν να μιλήσουν για αυτή την κατάσταση, μέσα από μία επιστολή τους. 

Η επιστολή της ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ» 

«Η επώδυνη υγειονομική κρίση που βιώνουμε, δημιουργεί παγκοσμίως μια καινούργια πραγματικότητα. Οι διάφοροι τομείς του πολιτισμού και ιδιαίτερα ο χώρος του θεάτρου πλήττονται ήδη δραματικά από τον περιορισμό και την αναστολή των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, με ανυπολόγιστες συνέπειες  για τους δημιουργούς, για τους εργαζόμενους στο θέατρο και για όλες τις συνδεόμενες με αυτό ειδικότητες και επιχειρήσεις.   

Οφείλουμε με ειλικρίνεια να παραδεχτούμε πως, ακόμη κι αν βρεθεί τους επόμενους μήνες το φάρμακο για την αντιμετώπιση του ιού, δεν μπορούμε να αναμένουμε επιστροφή στους προ κρίσης ρυθμούς πριν από την άνοιξη του 2021. Σύμφωνα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο, θα χρειαστεί πολύς χρόνος, αλλά και οι κατάλληλες πολιτικές, προκειμένου να επανέλθουμε στην προ κρίσης κανονικότητα. 

Ο ρόλος της πολιτείας είναι επομένως καθοριστικός, όχι μόνο για την άμεση αλλά και για τη μακροπρόθεσμη στήριξη των χιλιάδων εργαζομένων και επαγγελματιών του ελληνικού θεάτρου, και την ενίσχυση της βιωσιμότητας των θεάτρων και των συνδεδεμένων με τη λειτουργία τους επιχειρήσεων. 

Η ιδιωτική πρωτοβουλία και παραγωγή στον χώρο του ελληνικού θεάτρου αγγίζει,  αν δεν ξεπερνάει ποσοστά πάνω από 85% του οικονομικού κύκλου εργασιών. Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί, είμαστε υποχρεωμένοι εκ των πραγμάτων, να επανεξετάζουμε και ενδεχομένως να αναπροσαρμόσουμε αρκετές φορές τον προγραμματισμό  μας, γεγονός που δημιουργεί ένα ρευστό επιχειρηματικό περιβάλλον, που χρήζει υποστήριξης, για πρώτη φορά  και από την Πολιτεία. 

Ως θεατρικοί παραγωγοί, παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την πολύ σημαντική πρωτοβουλία χιλιάδων, νέων κυρίως καλλιτεχνών και εργαζόμενων στο χώρο του θεάματος, να διεκδικήσουν την επόμενη μέρα στον χώρο των παραστατικών τεχνών, αλλάζοντας δυναμικά το επικοινωνιακό τοπίο, ανάγοντας τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό σε καθημερινό πρωταγωνιστή. Συντασσόμαστε απολύτως με τον αγώνα τους, και συμμετέχουμε με ρεαλιστικές προτάσεις ώστε μετά από αυτή την κατάσταση που βιώνουμε, να είμαστε πάλι όλοι «πάνω στην σκηνή», να συνεχίσουμε με τις λιγότερες απώλειες.  

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και δηλώνουμε πως θα στηρίξουμε την επαναφορά στην ασφαλή (υγειονομικώς) κανονικότητα, που θα χρειαστεί την βοήθεια όλων. Οφείλουμε όλοι, εργαζόμενοι, πολιτεία, ιδιώτες παραγωγοί και κοινωνία να πορευτούμε ενωμένοι, με ένα κοινό σχέδιο ουσιαστικής αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας, αναπτυξιακής πορείας και εξόδου από την βαθιά κρίση. 

Στηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων και καλούμε την πολιτεία να αναλάβει, για πρώτη  φορά, την ιστορική επιλογή να στηρίξει το σύνολο του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού».  

Την επιστολή υπογράφει η ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ». Αλφαβητικά: Αδάμ Μιχάλης, Γεωργάς Γιώργος και Τάκης, Ισαάκ Γιώργος, Κατσαρίδης Πάνος, Μουμουλίδης Θέμης, Παναγιωτάκης Διονύσης και Σωτηριάδης Μίλτος.  

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.