- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί για την κρίση του κορωνοϊού
«Στηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων και καλούμε την πολιτεία να αναλάβει την ιστορική επιλογή να στηρίξει το σύνολο του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού»
![foto_1.jpg foto_1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/foto_1_0.jpg)
![Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί για την κρίση του κορωνοϊού Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/05/08/ellines-theatrikoi-paragogoi-theatro.jpg)
Μία επιστολή της ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ» για την κρίση του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις της στον χώρο του θεάτρου.
Με το ξέσπασμα του κορωνοϊού πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι πλήχθηκαν. Ο τομέας της τέχνης είναι ένας από εκείνους που θα αργήσουν περισσότερο να επανέλθουν σε μία κανονικότητα, αλλά και που έχει μπροστά του ακόμα ένα σε μεγάλο βαθμό αβέβαιο μέλλον. Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί αποφάσισαν να μιλήσουν για αυτή την κατάσταση, μέσα από μία επιστολή τους.
Η επιστολή της ΟΜΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ»
«Η επώδυνη υγειονομική κρίση που βιώνουμε, δημιουργεί παγκοσμίως μια καινούργια πραγματικότητα. Οι διάφοροι τομείς του πολιτισμού και ιδιαίτερα ο χώρος του θεάτρου πλήττονται ήδη δραματικά από τον περιορισμό και την αναστολή των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους δημιουργούς, για τους εργαζόμενους στο θέατρο και για όλες τις συνδεόμενες με αυτό ειδικότητες και επιχειρήσεις.
Οφείλουμε με ειλικρίνεια να παραδεχτούμε πως, ακόμη κι αν βρεθεί τους επόμενους μήνες το φάρμακο για την αντιμετώπιση του ιού, δεν μπορούμε να αναμένουμε επιστροφή στους προ κρίσης ρυθμούς πριν από την άνοιξη του 2021. Σύμφωνα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο, θα χρειαστεί πολύς χρόνος, αλλά και οι κατάλληλες πολιτικές, προκειμένου να επανέλθουμε στην προ κρίσης κανονικότητα.
Ο ρόλος της πολιτείας είναι επομένως καθοριστικός, όχι μόνο για την άμεση αλλά και για τη μακροπρόθεσμη στήριξη των χιλιάδων εργαζομένων και επαγγελματιών του ελληνικού θεάτρου, και την ενίσχυση της βιωσιμότητας των θεάτρων και των συνδεδεμένων με τη λειτουργία τους επιχειρήσεων.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία και παραγωγή στον χώρο του ελληνικού θεάτρου αγγίζει, αν δεν ξεπερνάει ποσοστά πάνω από 85% του οικονομικού κύκλου εργασιών. Οι Έλληνες θεατρικοί παραγωγοί, είμαστε υποχρεωμένοι εκ των πραγμάτων, να επανεξετάζουμε και ενδεχομένως να αναπροσαρμόσουμε αρκετές φορές τον προγραμματισμό μας, γεγονός που δημιουργεί ένα ρευστό επιχειρηματικό περιβάλλον, που χρήζει υποστήριξης, για πρώτη φορά και από την Πολιτεία.
Ως θεατρικοί παραγωγοί, παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την πολύ σημαντική πρωτοβουλία χιλιάδων, νέων κυρίως καλλιτεχνών και εργαζόμενων στο χώρο του θεάματος, να διεκδικήσουν την επόμενη μέρα στον χώρο των παραστατικών τεχνών, αλλάζοντας δυναμικά το επικοινωνιακό τοπίο, ανάγοντας τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό σε καθημερινό πρωταγωνιστή. Συντασσόμαστε απολύτως με τον αγώνα τους, και συμμετέχουμε με ρεαλιστικές προτάσεις ώστε μετά από αυτή την κατάσταση που βιώνουμε, να είμαστε πάλι όλοι «πάνω στην σκηνή», να συνεχίσουμε με τις λιγότερες απώλειες.
Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και δηλώνουμε πως θα στηρίξουμε την επαναφορά στην ασφαλή (υγειονομικώς) κανονικότητα, που θα χρειαστεί την βοήθεια όλων. Οφείλουμε όλοι, εργαζόμενοι, πολιτεία, ιδιώτες παραγωγοί και κοινωνία να πορευτούμε ενωμένοι, με ένα κοινό σχέδιο ουσιαστικής αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας, αναπτυξιακής πορείας και εξόδου από την βαθιά κρίση.
Στηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων και καλούμε την πολιτεία να αναλάβει, για πρώτη φορά, την ιστορική επιλογή να στηρίξει το σύνολο του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού».
Την επιστολή υπογράφει η ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ «ΟΜΘΕΑ». Αλφαβητικά: Αδάμ Μιχάλης, Γεωργάς Γιώργος και Τάκης, Ισαάκ Γιώργος, Κατσαρίδης Πάνος, Μουμουλίδης Θέμης, Παναγιωτάκης Διονύσης και Σωτηριάδης Μίλτος.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.