Κυριακή 8/11, Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Κεφαλληνίας, γενική πρόβα του έργου του Άρλοντ Γουέσκερ «Γράμμα στην κόρη μου» με πρωταγωνίστρια τη Μάνια Παπαδημητρίου και σκηνοθέτη τον Βασίλη Κυρίτση.
Στις θέσεις κάθονται γύρω στους 10 θεατές. Πριν αρχίσει η πρόβα ρίχνω κλεφτές ματιές στις σημειώσεις ενός ψηλού γκριζομάλλη κύριου: «Πρώτο Μέρος - Βρίσκουμε τη Μέλανι να κάνει πρόβα την τελευταία στροφή από ένα τραγούδι που έχει γράψει». Στη σελίδα έχει σημειώσει “Q1”, “Q2”, “Q3” και κάποια κλάσματα. Σημειώσεις φυσικής και μαθηματικών δίπλα στα λόγια του έργου; Είναι γνωστό πως υπάρχει ένα είδος συνθηματικής γλώσσας μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης, αλλά τι σύμβολα είναι αυτά; (Οι σημειώσεις ήταν τελικά του φωτιστή Αλέκου Αναστασίου και τα σύμβολα αντιπροσώπευαν τους προβολείς φωτισμού.)
Πιο πριν άκουσα τη Λαλούλα Χρυσικοπούλου (σκηνογράφο) να λέει στο σκηνοθέτη ότι θα προστεθούν κάποιες λεπτομέρειες που θα δείχνουν πως η Μέλανι δεν είναι μια τυχαία τραγουδίστρια, αλλά μια ντίβα.
Η Μάνια Παπαδημητρίου τακτοποιεί πράγματα στη σκηνή – μάλλον θα το κάνει όσο μπαίνουν οι θεατές. Αρχίζει το χειμαρρώδη μονόλογο-υπαγόρευση ενός γράμματος στην εντεκάχρονη κόρη της Μύριαμ. Για παραπάνω από μία ώρα κάθε «παράγραφος του γράμματος» δίνει αφορμές στην πρωταγωνίστρια να περνάει από όλη την γκάμα ψυχολογικών καταστάσεων (ξέρει/δεν ξέρει τι να συμβουλέψει, κλαίει/γελάει, θυμώνει/ημερεύει, είναι αυστηρή/είναι τρυφερή…). Το χείμαρρό της διακόπτει ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή από το σύζυγο/πατέρα, που έντεκα χρόνια εξαφανισμένος θέλει να ξαναδεί την κόρη του, και μουσικά ιντερλούδια (μουσική Πλάτων Ανδριτσάκης) με την Παπαδημητρίου να τραγουδάει παίζοντας πιάνο τραγούδια-σχόλια, τα οποία και σηματοδοτούν την αλλαγή των «παραγράφων». Ωραίες στιγμές όταν μάνα και κόρη ταυτίζονται, με το γράμμα να καταλήγει σ’ ένα εξομολογητικό κρεσέντο, και όταν η Μέλανι καταγράφει τα κατά και τα υπέρ της επανεμφάνισης του άνδρα.
Η παράσταση τελειώνει, ακούγονται «μπράβο», μια θεατής θέλει να επιβεβαιώσει, ρωτώντας το σκηνοθέτη, αν όντως ο συγγραφέας είναι άνδρας, αφού το έργο είναι ένα γνήσιο γυναικείο ψυχογράφημα. Ο Κυρίτσης το επιβεβαιώνει, επισημαίνοντας πως «o Άρλοντ Γουέσκερ, με τον Πίντερ και τον Όσμπορν τη δεκαετία του ’50, αρχές ’60, άλλαξαν το αγγλικό θέατρο, εισάγοντας κοινωνικά θέματα και πολιτικά ζητήματα». Ένα ηλικιωμένο ζευγάρι δίνει συγχαρητήρια στην πρωταγωνίστρια, επισημαίνοντας πως έχει αδυνατίσει. «Σε σχέση με πότε;» ρωτάει η Παπαδημητρίου. «Από την προηγούμενη φορά που σας είχαμε δει» απαντούν.
Έξω από το θέατρο ακολουθώ το ζευγάρι. Η γυναίκα σχολιάζει: «Μα μια φορά να μην τη δούμε κακή; Θυμάσαι όταν την είδαμε σ’ εκείνο το θέατρο που έπαιζε και πιάνο και πιο πριν στο Εθνικό ή σ’ εκείνο το έργο με τους τρομοκράτες στο Τέχνης; Πάντα εξαιρετική!». Και ο άνδρας: «Δίκιο έχεις, αλλά δεν θυμάμαι τον τίτλο κανενός έργου». «Ούτε εγώ» ήρθε η απάντησή της.
Ένας διάλογος- πιστοποίηση πως η Μάνια Παπαδημητρίου έχει πιστό/φανατικό κοινό που, αδιαφορώντας για το έργο, τρέχει σε κάθε παράστασή της.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου
Ο Δημήτρης Καταλειφός επιστρέφει στη σκηνή, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο πιο «τσεχωφικό» έργο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Πρωταγωνιστεί στο «FESTEN», είναι μεγάλη ηθοποιός, λέει «σ’ αγαπώ» συχνά και κάποτε θα ήθελε να σκηνοθετήσει μια παράσταση
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Ο διεθνής Έλληνας βαρύτονος και νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» μιλάει για τον ρόλο του στον «Αλέκο» στην ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Φανί Αρντάν
Φθινοπωρινή ιστορία, Festen, Play it again Sam, Στο σώμα της, Αγαπητέ Μαλάκα, Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ, Μαμά μου
Με μάρτυρες όλους εμάς, το οικογενειακό δράμα Festen έρχεται ξανά στη θεατρική σκηνή στο θέατρο Άλμα
Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο αφιερωμένο στον Μανώλη Χιώτη σε κείμενο Ιόλης Ανδρέαδη και Άρη Ασπρούλη
Το εμβληματικό έργο ως μια αλληγορία της εποχής των τεράτων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.