Αργύρης Ξάφης: 2 ιστορίες για την «επόμενη μέρα»
Ο ηθοποιός υπήρξε τρομερά ενεργός στα social media με προτάσεις διαδικτυακών παραστάσεων καθόλη τη διάρκεια του εγκλεισμού
Ο Αργύρης Ξάφης γράφει στην ATHENS VOICE δύο ιστορίες για την επόμενη ημέρα της καραντίνας λόγω κορωνοϊού
Α
Πολλές επόμενες μέρες.
Η πρώτη επόμενη μέρα βρίσκει όλους τους ανθρώπους παγωμένους. Σαν την πρώτη μέρα μετά την χειμερία νάρκη. Το πρώτο άνοιγμα ματιών μετά από ατύχημα. Η διαπίστωση ότι «είμαι ακόμη εδώ, ζω. Καλό αυτό».
Η επόμενη επόμενη μέρα βρίσκει όλους τους ανθρώπους να τους έχει κόψει η πείνα. Και εκεί αρχίζει να υποχωρεί η χαρά. Και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα.
Το κόκκαλο που πετάγεται αυτή τη φορά στον αέρα το αρπάζουν δύο ηθοποιοί ντυμένοι μαϊμούδες που ξέρουν να πηδούν ψηλά και που το προηγούμενο απόγευμα με την ίδια στολή χοροπηδούσαν σε ένα κορόνα-φρι παιδικό πάρτι – ούτε καν τις χαμογελαστές φατσούλες τους δεν μπορούσε κανείς να δει πίσω απ’ τις μάσκες.
Και το κόκκαλο γίνεται και πάλι το μήλον της έριδος.
Και πάλι χωρίζει τα στρατόπεδα των μαϊμούδων στα δύο.
Οι μεν προστατεύουν το κόκκαλο από τις επιθέσεις των δε.
Καθώς η πείνα μεγαλώνει οι επιθέσεις τους δε γίνονται όλο και πιο βίαιες, όλο και πιο απελπισμένες. Και κανείς δεν έχει τον χρόνο ή την πολυτέλεια να σκεφτεί – εξάλλου οι «μαϊμούδες δεν σκέφτονται τόσο λογικά όπως οι άνθρωποι, είναι κυρίως ένστικτο» σκέφτεται ο εξίσου πεινασμένος με την μαϊμού ηθοποιός που την παίζει.
Κανείς δεν προλαβαίνει να σκεφτεί ότι δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει μόνο ένα κόκκαλο για όλες αυτές της μαϊμούδες και σίγουρα από κάποιο μεγάλο ζώο θα προήλθε και αν απλά κάποιος τους σταμάταγε από όλο αυτό το πόλεμο μεταξύ τους και τους έδειχνε από που έπεσε το κόκκαλο θα είχαν όλα λυθεί. Αλλά κανείς δεν το κάνει. Ούτε αυτό το μαύρο.
Γιατί δεν απαντάει αυτό το μαύρο τοτέμ στη μέση αυτή της ερήμου;
Θα μπορούσε να είναι θεότητα, μια απλή «καλημέρα», αν έλεγε.
Θα καταλάβαιναν οι μαϊμούδες.
Θα πέταγαν το κόκκαλο, θα έβγαζαν τις στολές τους και θα έπιαναν με τις λαξευμένες τους χορδές, λεπτοκαμωμένοι και ημίγυμνοι, τραγούδια που όμοιά τους δεν θα είχαν ξανακουστεί.
Και θα κοίταγε κάποιος προς τα πάνω και θα πίστευε.
Και θα κοίταγε κάποιος προς τα μέσα και πίστευε.
Β
Στο θέατρο δεν έχει δουλειά.
Δεν θα έχει για πολύ καιρό.
Στην αρχή δεν θα το πιστεύουμε.
Θα αρνηθούμε, θα κατηγορήσουμε ο ένας τον άλλο, θα θυμώσουμε και μπορεί να διαγράψουμε πρώην φίλους.
Μπορεί να βρούμε καταφύγιο σε παράπλευρες ιδέες ή τέχνες ή αγάπες.
Για πόσο; Κανείς δεν ξέρει.
Μέχρι να βαρεθούμε ίσως αυτή την άθλια γλώσσα που ανακαλύψαμε στα σόσιαλ, αυτή την ψευδή δύναμη του άβαταρ, την αίσθηση παντοδυναμίας και απόλυτης ελευθερίας λόγου και άποψης –ακόμη και αν καταλαμβάνει τον ζωτικό χώρο του άλλου– και να ξαναδούμε τι χρειαζόμαστε. Τι μας έλειπε και αποφασίσαμε να αφοσιωθούμε σε αυτό το αόρατο θαύμα της συνύπαρξης επ’ ευκαιρία κάποιου μύθου που λέμε εν συντομία «θέατρο»;
Και ίσως τότε να βρούμε την ευγένεια και την αυτοεκτίμηση που απωλέσθη λόγω της ανέχειας τον «χειμώνα του ιού».
Δεν έχω καμία διάθεση να παραθέσω αριθμούς κτλ. όσο κι αν μου αρέσουν γιατί δεν είναι ρεπορταζιακού χαρακτήρα το άρθρο και επίσης οι υπεύθυνοι τους ξέρουν τους αριθμούς.
Και ακριβώς επειδή τους ξέρουν η συνεχιζόμενη αδιαφορία τους ή αίσθηση της εκπλήρωσης του σκοπού τους μοιράζοντας κάποια χρήματα άστοχα και άσφαιρα, χωρίς ούτε μια κουβέντα προς τον κόσμο του Πολιτισμού, πονάει. Πολύ. Και μέρα με τη μέρα μεγαλώνει αυτός ο πόνος και η αίσθηση ότι απλά δεν γνωρίζει τον κόσμο αυτόν που εκπροσωπεί και υπουργεύει. Φύση αισιόδοξος, χωρίς μια στάλα αισιοδοξίας, περιμένω.
Αυτός είναι ο πλανήτης μου καλώς ή κακώς. Αυτόν ξέρω καλύτερα, αυτόν αφηγούμαι.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.