Θεατρικό μενού
Στην Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας», τη δεκαετία του ’70, δεν ήταν λίγοι αυτοί που άκουσαν για πρώτη φορά την άγνωστη λέξη πέρκα – βλέπετε, τα μόνα κατεψυγμένα που κυκλοφορούσαν ήταν τα φαγκριά Ευριδίκης.
Στην Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας», τη δεκαετία του ’70, δεν ήταν λίγοι αυτοί που άκουσαν για πρώτη φορά την άγνωστη λέξη πέρκα – βλέπετε, τα μόνα κατεψυγμένα που κυκλοφορούσαν ήταν τα φαγκριά Ευριδίκης. Από την εποχή του άγνωστου ψαριού μέχρι σήμερα, η γαστρονομία και οι γεύσεις με πολλούς τρόπους καταλάμβαναν σιγά-σιγά όλο και μεγαλύτερη θέση στα θεατρικά έργα. Από τα εορταστικά φαγοπότια των φινάλε των κλασικών έργων με τα περίφημα γουρουνόπουλα από φελιζόλ μέχρι σήμερα, οι θεατρόφιλοι δοκίμασαν πολλές γεύσεις σε αρκετές περιπτώσεις «ύποπτες», που κατέληγαν σε δηλητηριάσεις και φόνους. Η πρώτη φορά που κοινό και ηθοποιοί κάθισαν γύρω από ένα τραπέζι ήταν στον «Εθνικό Ύμνο» του Μαρμαρινού με την περίφημη ρεβυθάδα, συνταγής Δημήτρη Ποταμιάνου.
Από τότε τα τραταρίσματα των θεατών σε πολλές παραστάσεις έγιναν δημοφιλή. Τσικουδιές, λουκάνικα, κουλουράκια... Μέσα στα αρώματα μιας κατσαρόλας αναδύθηκαν έργα με τίτλους εξαιρετικά μαγειρικούς, όπως οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» του Στάικου, η «Πεντανόστιμη» της Διβάνη, το «Λιωμένο βούτυρο» και το «Μαμ» του Σερέφα, το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» του Δήμου, «Ένα άδειο πιάτο στο μπιστρό Το Μεγάλο Βόδι» του Hollinger, «Μαγειρικοί μονόλογοι» της Δημητρούκα. Άρχισε και να καταγράφεται η τάση που θέλει τον άρτο και τα θεάματα να συνενώνονται κάτω από την ίδια στέγη. Έτσι κάθε χρονιά (14 φέτος) όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες καταλαμβάνουν μπαρ, ρεστοράν και μπιραρίες και μέσα σε ατμόσφαιρα χαλαρή με φαγητό και ποτό ανεβαίνουν οι παραστάσεις. Σημείο των καιρών αξιοσημείωτο και συνδυαστικό, που δείχνει και μια άνεση να φύγουμε από το τυποποιημένο στο παιγνιώδες και το ευφάνταστο. Άλλωστε και οι ηθοποιοί αποδεικνύονται καλοί μάγειροι επί σκηνής, όσο και οι μάγειροι με την άνεση της προβολής εξαιρετικοί ηθοποιοί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.