- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Θεατρικό μενού
Στην Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας», τη δεκαετία του ’70, δεν ήταν λίγοι αυτοί που άκουσαν για πρώτη φορά την άγνωστη λέξη πέρκα – βλέπετε, τα μόνα κατεψυγμένα που κυκλοφορούσαν ήταν τα φαγκριά Ευριδίκης.
Στην Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας», τη δεκαετία του ’70, δεν ήταν λίγοι αυτοί που άκουσαν για πρώτη φορά την άγνωστη λέξη πέρκα – βλέπετε, τα μόνα κατεψυγμένα που κυκλοφορούσαν ήταν τα φαγκριά Ευριδίκης. Από την εποχή του άγνωστου ψαριού μέχρι σήμερα, η γαστρονομία και οι γεύσεις με πολλούς τρόπους καταλάμβαναν σιγά-σιγά όλο και μεγαλύτερη θέση στα θεατρικά έργα. Από τα εορταστικά φαγοπότια των φινάλε των κλασικών έργων με τα περίφημα γουρουνόπουλα από φελιζόλ μέχρι σήμερα, οι θεατρόφιλοι δοκίμασαν πολλές γεύσεις σε αρκετές περιπτώσεις «ύποπτες», που κατέληγαν σε δηλητηριάσεις και φόνους. Η πρώτη φορά που κοινό και ηθοποιοί κάθισαν γύρω από ένα τραπέζι ήταν στον «Εθνικό Ύμνο» του Μαρμαρινού με την περίφημη ρεβυθάδα, συνταγής Δημήτρη Ποταμιάνου.
Από τότε τα τραταρίσματα των θεατών σε πολλές παραστάσεις έγιναν δημοφιλή. Τσικουδιές, λουκάνικα, κουλουράκια... Μέσα στα αρώματα μιας κατσαρόλας αναδύθηκαν έργα με τίτλους εξαιρετικά μαγειρικούς, όπως οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» του Στάικου, η «Πεντανόστιμη» της Διβάνη, το «Λιωμένο βούτυρο» και το «Μαμ» του Σερέφα, το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» του Δήμου, «Ένα άδειο πιάτο στο μπιστρό Το Μεγάλο Βόδι» του Hollinger, «Μαγειρικοί μονόλογοι» της Δημητρούκα. Άρχισε και να καταγράφεται η τάση που θέλει τον άρτο και τα θεάματα να συνενώνονται κάτω από την ίδια στέγη. Έτσι κάθε χρονιά (14 φέτος) όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες καταλαμβάνουν μπαρ, ρεστοράν και μπιραρίες και μέσα σε ατμόσφαιρα χαλαρή με φαγητό και ποτό ανεβαίνουν οι παραστάσεις. Σημείο των καιρών αξιοσημείωτο και συνδυαστικό, που δείχνει και μια άνεση να φύγουμε από το τυποποιημένο στο παιγνιώδες και το ευφάνταστο. Άλλωστε και οι ηθοποιοί αποδεικνύονται καλοί μάγειροι επί σκηνής, όσο και οι μάγειροι με την άνεση της προβολής εξαιρετικοί ηθοποιοί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς.
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Στην παράσταση στον Σταυρό του Νότου διηγείται λάιβ τα βιντεάκια του, πιάνοντας από την αστεία πλευρά -και χωρίς παρεξήγηση- την ασυναρτησία του κάθε ζωδίου
Ο Δημήτρης Καταλειφός επιστρέφει στη σκηνή, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο πιο «τσεχωφικό» έργο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Πρωταγωνιστεί στο «FESTEN», είναι μεγάλη ηθοποιός, λέει «σ’ αγαπώ» συχνά και κάποτε θα ήθελε να σκηνοθετήσει μια παράσταση
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Ο διεθνής Έλληνας βαρύτονος και νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» μιλάει για τον ρόλο του στον «Αλέκο» στην ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Φανί Αρντάν
Φθινοπωρινή ιστορία, Festen, Play it again Sam, Στο σώμα της, Αγαπητέ Μαλάκα, Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ, Μαμά μου
Με μάρτυρες όλους εμάς, το οικογενειακό δράμα Festen έρχεται ξανά στη θεατρική σκηνή στο θέατρο Άλμα
Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο αφιερωμένο στον Μανώλη Χιώτη σε κείμενο Ιόλης Ανδρέαδη και Άρη Ασπρούλη
Το εμβληματικό έργο ως μια αλληγορία της εποχής των τεράτων
Κριτική για την παράσταση «Blue Train» στο θέατρο Άλμα
Η νέα κωμωδία του Αντώνη Καλομοιράκη μας καλεί να θυμηθούμε το μεγαλείο της ζωής
Ζωντανός Καθρέφτης της εποχής μας
Μια συναρπαστική σεζόν γεμάτη έμπνευση και δημιουργία
Τον συναντήσαμε στις πρόβες και συζητήσαμε για τη νέα παράσταση του που είναι βασισμένη… σε τι άλλο, στα ζώδια
Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί την Τζίνη Παπαδοπούλου στην κλασική κωμωδία του Μποστ
Μια πραγματική ιστορία προσφυγιάς, θάρρους και δύναμης ψυχής, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.