Θεατρο - Οπερα

Online σεμινάρια Πολιτιστικής Επικοινωνίας με τον Άρη Ασπρούλη

Oι εγγραφές για τα 11 online σεμινάρια της Artens και του Άρη Ασπρούλη έχουν ανοίξει

Νίκος Παπαηλιού
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο κορωνοϊός δεν εμποδίζει τα σεμινάρια Πολιτιστικής Επικοινωνίας του Άρη Ασπρούλη και της Artens.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς χτίζεται μια καλή πολιτιστική συνέντευξη, πώς οφείλεις να αντιμετωπίσεις ένα πολιτισμικό γεγονός ή τι εργαλεία απαιτούνται για την κάλυψη ένός θέματος καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος; Τι θα έλεγες αν ο κορυφαίος του είδους, ήταν διαθέσιμος για μερικές συμβουλές ακόμη και εν μέσω πανδημίας; Το Σεμινάριο Πολιτιστικής Επικοινωνίας που εισηγείται στην Artens o κοινωνιολόγος, θεατρικός συγγραφέας και Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, Άρης Ασπρούλης, δεν θα ακυρωθεί, αλλά ακολουθώντας τις οδηγίες για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 τη φετινή άνοιξη θα πραγματοποιηθεί online.

Οι δημοσιογράφοι αναγνωρίζουν τα e-mails του από μακριά και τα τελευταία χρόνια πέρα από το συγγραφικό του έργο, έχει επικεντρωθεί και στη διδακτική μέσα από ημερίδες και σεμινάρια σαν και αυτό που εισηγείται στην Artens και ξεκινά στο τέλος του Απριλίου. Τα 11 σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν online, ενώ την τελευταία ώρα του μαθήματος φιλοξενείται -σε ζωντανή σύνδεση από το σπίτι του- ένας ειδικός καλεσμένος από τον χώρο του πολιτισμού, ο οποίος με την εμπειρία του φωτίζει πτυχές της Πολιτιστικής Επικοινωνίας από τη δική του σκοπιά.

Το μάθημα, πρόκειται να επικεντρωθεί σε θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικά ζητήματα, εργαλεία εργασίας και τεχνικές επικοινωνίας, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους τα κατάλληλα εμπειρικά κλειδιά για να κατανοήσουν το πώς επικοινωνείται ένα έργο τέχνης, ένας καλλιτέχνης, μια καλλιτεχνική δράση, ένας καλλιτεχνικός θεσμός ή οργανισμός και ένα πολιτιστικό γεγονός. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πλήρη εικόνα για το πώς χτίζεται από την αρχή έως το τέλος η επικοινωνία μιας καλλιτεχνικής δράσης: από την κατασκευή της είδησης και τη δημιουργία της εικόνας - ταυτότητας, στη σύνταξη του δελτίου τύπου, στο στήσιμο της φωτογράφισης και την επεξεργασία των εικόνων, στην εύρεση χορηγών επικοινωνίας και στο κλείσιμο συνεντεύξεων. Στα σεμινάρια θα απαντηθούν όλες οι απορίες σχετικά με τη διοργάνωσης μιας καλλιτεχνικής διοργάνωσης και τον τρόπο κάλυψης της. Και οι απορίες είναι πράγματι δεκάδες.

  • Πώς κατασκευάζουμε μια πολιτιστική είδηση;
  • Πώς δημιουργούμε την Εικόνα μιας καλλιτεχνικής δράσης, ενός έργου τέχνης, ενός καλλιτέχνη ή ενός πολιτιστικού θεσμού - οργανισμού;
  • Πώς συντάσσουμε ένα Δελτίο Τύπου;
  • Πώς «κλείνονται» οι συνεντεύξεις, τα αφιερώματα, οι παρουσιάσεις;
  • Πώς στήνουμε μια πετυχημένη φωτογράφιση;
  • Τι πρέπει να προσέξουμε στην εγγραφή ενός ραδιοφωνικού σποτ;
  • Πότε υπάρχει και πότε πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου το target group μιας παράστασης;
  • Ποιοι είναι οι «σημαντικοί άλλοι» (significant others) που διαμορφώνουν τις τάσεις;
  • Ποιες είναι οι ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο marketing, το promotion, το communication και το publicity;
  • Πώς δημιουργούμε και πώς συντηρούμε τη σχέση ενός πολιτιστικού οργανισμού ή ενός καλλιτέχνη με το κοινό του;
  • Με ποιο τρόπο κατασκευάζουμε την ταυτότητα και με ποιο καταστρώνουμε το branding ενός πολιτιστικού οργανισμού;
  • Ποιες είναι οι τάσεις, οι μόδες και ποια ακόμη τα συνήθη λάθη στην επικοινωνία ενός πολιτιστικού προϊόντος;
  • Ποια τα όπλα μας για να αντιμετωπίζουμε τις στιγμές της κρίσης (Crisis Management);

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που τίθενται στα σεμινάρια. Παραδείγματα μέσα από τη βιβλιογραφία, ελληνική και διεθνή, αλλά και από μια μεγάλη ιδιωτική συλλογή από βίντεο και εικόνες που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, με σκοπό να δώσουν απαντήσεις. Ο τρόπος με τον οποίο εξετάζονται οι έννοιες που λαμβάνουν χώρα στο σεμινάριο διέπεται από τις αρχές της Κριτικής Προσέγγισης σχετικά με τη βιομηχανία του θεάματος και το πώς αυτή συνδέεται με μια ευρύτερη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής.

Βασικές παράμετροι ανάλυσης είναι: το αισθητικό ζήτημα σε σχέση με το αστικό τοπίο και την ψυχολογία των ανθρώπων, η ιδιαιτερότητα του πολιτιστικού αγαθού ως προϊόντος προς πώληση, η αλληλεπίδραση της επικοινωνίας με τα άλλα μέρη που διαμορφώνουν ένα πολιτιστικό προϊόν (όπως η Διεύθυνση Παραγωγής, η Καλλιτεχνική Διεύθυνση κ.ο.κ.), η δύναμη της εικόνας των Μέσων -και δη των Νέων Μέσων (όπως τα Social media)- και η παραδοχή ότι η σχέση μεταξύ κοινού και τέχνης δημιουργεί μια κατεξοχήν ανορθολογική αγορά στον χώρο του πολιτισμού, την οποία οφείλουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας σε κάθε ενέργεια και ανάλυση που αφορά στην Πολιτιστική Επικοινωνία.

Με τα  παραπάνω γνωστικά αντικείμενα και φυσικά την εμπειρία του, όλα αυτά τα χρόνια, ο Άρης Ασπρούλης δίνει τα φώτα του, από τα τέλη του Απριλίου και για 11 εβδομαδιαία σεμινάρια. Μαζί του, στην τελευταία ώρα του μαθήματος φιλοξενείται -σε ζωντανή σύνδεση από το σπίτι του- ένας ειδικός καλεσμένος από τον χώρο του πολιτισμού, που με την εμπειρία του, φωτίζει πτυχές της Πολιτιστικής Επικοινωνίας, οι οποίες κρίνονται ως χρήσιμες για την πλήρη κατανόηση των εννοιών και των πρακτικών που αναπτύσσονται στο μάθημα.

Καλεσμένοι με αλφαβητική σειρά είναι οι:

  • Μαριάννα Κάλμπαρη (Καλλιτεχνική Διευθύντρια – ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ)
  • Τώνια Καράογλου (Κριτικός Θεάτρου - ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ)
  • Γεωργία Οικονόμου (Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού - INFOWOMAN)
  • Έρρικα Ρούσσου (Αρχισυντάκτρια Πολιτισμού – ATHENS VOICE)
  • Βασιλική Τρουφάκου (Ηθοποιός)
  • Μιλτιάδης Φιορέντζης (Ηθοποιός)

INFO 

Έναρξη Μαθημάτων: τέλη Απριλίου 2020

Μαθήματα: κάθε Πέμπτη 18.00 – 20.00

Διάρκεια: 11 Μαθήματα

Εγγραφές στην σελίδα της Artens.