- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Ο Θοδωρής Γκόνης μένει σπίτι αλλά νιώθει και λίγο τυχερός
«Έχω την πολυτέλεια να ρίχνω τα μισά στη θάλασσα. Έχω τη δυνατότητα να ανοίγω πανιά να ταξιδεύω. Κρέμασα ξανά τους χάρτες στον τοίχο μου»
![32014-72458.jpg 32014-72458.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/32014-72458_0.jpg)
![#menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού. #menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/03/24/thodoris_gkonis_1_1.jpg)
#menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.
Μέσα σε όλα αυτά νιώθω και λίγο τυχερός. Έχω το πλεονέκτημα στο σερβίς, έχω τη θάλασσα μπροστά μου, όχι μόνο βλέπω θάλασσα αλλά σχεδόν το μπαλκόνι μου βγαίνει στη θάλασσα, δένω τη βάρκα μου στη σιδεριά του.
![#menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού. #menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thodoris_gkonis_5_1.jpg)
Έχω λοιπόν την πολυτέλεια να ρίχνω τα μισά στη θάλασσα. Έχω τη δυνατότητα να ανοίγω πανιά να ταξιδεύω. Κρέμασα ξανά τους χάρτες στον τοίχο μου.
Αυτό κάνω καθώς ξυπνάω το πρωί, πολύ πρωί, ρίχνω τα μισά στη θάλασσα κρατάω όσα χρειάζομαι και ξανοίγομαι. Κάθομαι λοιπόν και αρχίζω το μέτρημα, μετράω τα σαράντα κύματα, πάω στις παλιές τροφές που έχω αποθηκεύσει, πάω στην αντιγραφή και στην αποστήθιση. Αντιγράφω στο τετράδιο, ένα μεγάλο κείμενο με το μολύβι, την ξύστρα και τη γομολάστιχα, με τα γράμματα τα στρογγυλά, τα ευθυγραμμισμένα, τα πολυτονικά, αποστηθίζω 20 στίχους από το ποίημα που μελετώ, το «Ερωτικόν το λεγόμενον Ερωτόκριτος», χρόνια βοσκούσα και μασούσα στα τσαΐρια του, καιρός είναι, έφτασε η ώρα να το τραγουδήσω και εγώ από στήθους, η χαρά που μου δίνει, δηλαδή η τροφή του, είναι αυτή που γνωρίζει και να σε χορταίνει και να σε πεινά. Με πιάνει το μεσημέρι και κάθομαι στο άλλο τραπέζι, στην άλλη κουζίνα, ευτυχώς δεν ξέχασα τα χρόνια μου στο «εστιατόριο που τρων' τα συνεργεία», εκεί κι αν το έμαθα καλά πως όποιος αγαπά ζωντανά τα ψάρια, πέφτει στη θάλασσα και τα ψαρεύει μονάχος του.
![#menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού. #menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thodoris_gkonis_3_1.jpg)
Ώρα για περπάτημα τώρα, τρέχω στη μνήμη, στην περιήγηση και το ξάφνιασμά μου είναι διπλό και τρίδιπλο, μικρός δεν μπορούσα να καταλάβω τις πραγματικές διαστάσεις όλων αυτών που ζούσα και άκουγα και έβλεπα, τώρα έρχονται και με βρίσκουν και μου μιλούν και με κοιτούν και δεν ξέρουν τι να μου πρώτοδιηγηθούν, αυτά που είχαν πραγματικά συμβεί ή εκείνα που εν τω μεταξύ εγώ είχα επινοήσει για όλους και όλα αυτά. Τα συναισθήματα των πραγμάτων ή μόνο τα τοπωνύμια και τα ονόματα;
![#menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού. #menoumespiti με την Athens Voice: Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης περιγράφει μία μέρα στο σπίτι, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού.](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thodoris_gkonis_2_1.jpg)
Έτσι με βρίσκει το βράδυ δεμένο και μηρυκαστικό να μετράω στα δάχτυλα μου τους ανθρώπους μου, δεν είναι εδώ, είναι μακριά μου και πρέπει να νοιαστώ, να ρωτήσω, να μιλήσω, να δω τι κάνουν, πώς τα περνούν τώρα με τα καινούργια βάσανα, πρέπει να βιαστώ, να έχω τον λόγο τον καλό, τον εγκάρδιο, τον ενισχυτικό στα χείλη και στο μακρινό φιλί. Το καινούργιο τραγούδι που τώρα γράφουμε όλοι μαζί. Έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν είχαμε τίποτε άλλο, με τα λόγια και το τραγούδι περάσαμε απέναντι και με αυτά και τώρα.
Ο Θοδωρής Γκόνης είναι σκηνοθέτης Θεάτρου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Φιλίππων και του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, συγγραφέας και στιχουργός. Μένει στην Καβάλα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.