- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Η «Αφρική» μέσα από ένα κείμενο των Fem Tettix
Η ομάδα γράφει στην ATHENS VOICE για την παράσταση που νίκησε στο Bob Theatre Festival
![foto_1.jpg foto_1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/foto_1_0.jpg)
![Η Κατερίνα Αγγελίτσα και η Ίρις Κατσούλα στην παράσταση «Αφρική» Κατερίνα Αγγελίτσα και Ίρις Κατσούλα στην «Αφρική»](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/03/04/afriki-katerina-aggelitsa-aggeliki-grigoropoulou-iris-katsoula-fem-tettix2.jpg)
Η βραβευμένη παράσταση «Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας» της ομάδας Fem Tettix στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η Αντιγόνη, η Ισμήνη, ο Ορέστης, ο Αγαμέμνονας, η Οιονέλλα Κούκου, μία ξένη με ιδιαίτερα «χαρίσματα» και ο αστυνομικός Σάββας. Τι σχέση μπορεί να έχουν αυτοί οι έξι μεταξύ τους; Τι κάνουν στη Θήβα του 2020; Πού κολλάει η Αφρική;
Η «Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας» της ομάδας Fem Tettix, μιας και ευθύνεται για τη γέννηση αυτών των ερωτημάτων, είναι εκείνη που μπορεί να μάς απαντήσει. Ή μήπως όχι; Η θεατρική παράσταση, που αφότου δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Bob Theatre Festival, παρουσιάζεται τώρα ολόκληρη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, όχι τόσο για να μάς λύσει τις απορίες, όσο για να μάς δείξει ότι σε αυτή τη ζωή τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ούτε καν μία από τις μεγαλύτερες ανθρώπινες βεβαιότητες, ότι θα καταλήξουμε στο χώμα.
Τα μέλη της ομάδας Fem Tettix, Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου και Ίρις Κατσούλα, υπογράφουν την «Αφρική», δανειζόμενες στοιχεία της τραγωδίας. Ωστόσο, όταν ανεβαίνουν στη σκηνή, μαζί με τον Βασίλη Ψυλλά, γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι η «Αφρική» δεν έχει την τραγικότητα της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή. Πρόκειται για μία «μεταφυσική» κωμωδία, αφού μέσα από το χιούμορ καταπιάνεται με τον μεγαλύτερο μεταφυσικό προβληματισμό του ανθρώπου, τον θάνατο.
Η ιστορία του έργου ελάχιστα θυμίζει τις ιστορίες των αρχαίων χαρακτήρων που έχει ενσωματώσει, με τα κύρια στοιχεία της προσωπικότητάς τους ωστόσο να υφίστανται. Παράλληλα, ο σκοπός της «Αφρικής» δεν είναι να μάς αναδείξει τη σημασία του ταξιδιού ή του προορισμού.
![Η Κατερίνα Αγγελίτσα, η Αγγελική Γρηγοροπούλου και η Ίρις Κατσούλα στην παράσταση «Αφρική» Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου και Ίρις Κατσούλα στην «Αφρική»](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/afriki-katerina-aggelitsa-aggeliki-grigoropoulou-iris-katsoula-fem-tettix_3.jpg)
Έχετε ακόμα απορίες; Οι Fem Tettix θα σάς τις λύσουν, με ένα κείμενο για την «Αφρική», αποκλειστικά γραμμένο για την ATHENS VOICE:
«H ιδέα για την παράσταση γεννήθηκε ένα καλοκαιρινό βράδυ του Αυγούστου. Με άγνοια κινδύνου, λοιπόν, ενάμιση χρόνο πριν, ξεκινήσαμε να γράφουμε το πρώτο μας θεατρικό έργο. Η αρχική ιδέα ήταν η εξής: Μια κωμωδία εμπνευσμένη από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, επικεντρωμένη στη σχέση της Αντιγόνης και της Ισμήνης. Το τελικό αποτέλεσμα: Μια κωμωδία που εμπλέκει ήρωες και δομές της αρχαίας τραγωδίας (κι όχι μόνο) επικεντρωμένη στην τελευταία επιθυμία του νεκρού αδελφού. Πρώτη δοκιμή του έργου έγινε στο Bob Theater Festival όπου κερδίσαμε το πρώτο βραβείο και πήραμε το πράσινο φως για να προχωρήσουμε στην παρουσίαση ολόκληρου του έργου μας στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.
Τι είναι όμως το έργο “Αφρική ή πώς να φυτέψετε το νεκρό αδερφό σας”; Δύσκολο να απαντήσει κανείς με μία λέξη, καθώς από τον τίτλο και μόνο υπάρχει ήδη ένας διχασμός. Ή ένα δίλημμα. Είναι σίγουρα μια κωμωδία εμπνευσμένη από μία τραγωδία. Είναι σίγουρα μεταφυσική γιατί καταπιάνεται με το “μέγα” μυστήριο του θανάτου. Είναι σίγουρα σύγχρονη , γιατί εκτός από την σύγχρονη Αντιγόνη και την σύγχρονη Ισμήνη υπάρχουν και δύο ακόμη “σύγχρονοι” ήρωες. Η ξενικής προέλευσης Οιονέλλα Κούκου κι ένας αστυνομικός, ο Σάββας. Άσε που όλα διαδραματίζονται στη σύγχρονη Θήβα. Όμως ο τίτλος ξεκινά με μία άλλη λέξη που περιπλέκει λίγο τα πράγματα. “Αφρική”. Αφρική, λοιπόν, κι ας διαδραματίζονται όλα στη Θήβα. Γιατί εκεί πέθανε ο αδερφός των δύο κοριτσιών. Κι εκεί ήθελε να θαφτεί. Ή καλύτερα να φυτευτεί και να γίνει δέντρο. Ένα μπαομπάμπ, που είναι τα δέντρα της ζωής. Eκεί επίσης θέλει να πάει πάση θυσία κι η Αντιγόνη προκειμένου να εκπληρώσει την επιθυμία του αδερφού της για έναν εναλλακτικό, διαφορετικό τρόπο ταφής. Και κάπως έτσι εξηγείται και ο διφορούμενος τίτλος. Και πού το πρόβλημα θα ρωτήσει κάποιος;
![Οι Fem Tettix γράφουν στην ATHENS VOICE για την «Αφρική» Η ομάδα Fem Tettix μιλάει στην ATHENS VOICE για την «Αφρική»](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/afriki-katerina-aggelitsa-aggeliki-grigoropoulou-iris-katsoula-fem-tettix_1.jpg)
Πηγή των προβλημάτων και βασικό εμπόδιο για τις ηρωίδες μας είναι ο αυστηρός τους πατέρας, ο «στρατηγός», πανταχού παρών, που αν και δεν τον βλέπουμε ποτέ, ξέρει τα πάντα για τις ζωές των παιδιών του και τις ελέγχει με διάφορους τρόπους και μέσα.
Στον αντίποδα υπάρχει ο νεκρός αδερφός. Που όσο ήταν ζωντανός μα και τώρα που είναι νεκρός δε σταματά ποτέ να παλεύει για τα ιδανικά και τις ιδέες του και σίγουρα δε σταματά ποτέ να ανακαλύπτει ξανά και ξανά τον εαυτό του και όσα τον κάνουν ευτυχισμένο. Και πώς το ξέρουμε θα ρωτήσει κάποιος άλλος; Σε αυτό το ερώτημα την απάντηση δίνει η Οιονέλλα Κούκου με τα ιδιαίτερα “χαρίσματά” της… Όμως, δεν μπορούμε να σας αποκαλύψουμε περισσότερα…
Η “Αφρική” δεν είναι η “Ιθάκη”, στο έργο δεν έχει σημασία το ταξίδι, αλλά το κίνητρο, ο λόγος που σε κινεί για να ξεκινήσεις το ταξίδι, να ριχτείς στη ζωή… πριν σε προλάβει ο θάνατος!».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.