Η Νόρα του Θεόδωρου Τερζόπουλου υμνείται στον Guardian
«Η Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου»
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![Η Σοφία Χιλλ στη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις © Johanna Weber Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/03/03/dsc_3867.jpg)
Ο σπουδαίος κριτικός του Guardian, Michael Billington, γράφει κριτική για τη Νόρα του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις
Ο σπουδαίος κριτικός Michael Billington στο άρθρο του στον Guardian με τίτλο «Triumph from tragedy: how Greece's theatre roared out of a national crisis» γράφει τις εντυπώσεις του για το ελληνικό θέατρο και τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις. Μάλιστα, θεωρεί πως η Σοφία Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου.
«Η πρώτη μου στάση ήταν στο θέατρο Άττις, όπου δέκα χρόνια νωρίτερα είχα παρακολουθήσει μια εκπληκτική παράσταση σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου: το Alarme, βασισμένο στην αλληλογραφία μεταξύ της Ελισάβετ Α' και της Μαρίας, βασίλισσας της Σκωτίας. Σε αυτή την επίσκεψη είδα μια προσαρμογή του Κουκλόσπιτου, με τον τίτλο "Νόρα". Παραμένει ένα μυστήριο για μένα ο λόγος που αυτός ο σπουδαίος auteur είναι καταξιωμένος στη Ρωσία, την Κίνα, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, αλλά άγνωστος στη Βρετανία.
Όταν τον ρώτησα γιατί η δουλειά του δεν ταξίδεψε στη Βρετανία, μου απάντησε ότι δεν του ζητήθηκε ποτέ. Αν έπρεπε να περιγράψω το ύφος του, θα το χαρακτήριζα τελετουργικό μινιμαλισμό. Επηρεασμένος από το Bauhaus και έχοντας δουλέψει στο Βερολίνο, μεταφέρει την ουσία του κειμένου μέσα από τον λόγο και την κίνηση. Στη Νόρα, συμπυκνώνει το έργο του Ίψεν σε 70 λεπτά και τρία πρόσωπα: την ηρωίδα που είναι εγκλωβισμένη ανάμεσα σε δύο άνδρες, τον σύζυγό της Τόρβαλντ και τον εκβιαστή Κρόγκσταντ.
![Η Σοφία Χιλλ και ο Αντώνης Μυριαγκός στη «Νόρα» στο Θέατρο Άττις © Johanna Weber Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/dsc_3475.jpg)
Ο Τερζόπουλος περιγράφει το έργο ως μία μάχη μεταξύ "του τρομαγμένου εγώ και του καταπιεσμένου αληθινού εαυτού" και αυτή η ουσιώδης σύγκρουση ενσαρκώνεται ευφυέστατα από τη Σοφία Χιλλ, που παίζει με κάθε ίνα της ύπαρξής της. Κάνει ακόμη και ζωντανή χρήση της χαίτης των μαλλιών της. Ως η σύζυγος - κούκλα του Ίψεν ούρλιαζε στα αγγλικά "Σαμπουάν για μενα! Κοντίσιονερ για μένα!" σαν σύμβολο του υλισμού της. Στο τέλος, δραπετεύει από τον Τόρβαλντ και τον Κρόγκσταντ –που σε διάφορες στιγμές γραπώνουν το κορμί της– καθώς σέρνεται στο μπροστινό μέρος της σκηνής και βουτά με το κεφάλι από την άκρη της.
Αυτή ήταν η Νόρα της οποίας η μπουρζουαζίδικη επιφάνεια έκρυβε κάτι άγριο και βαθιά σεξουαλικό. Όταν είδα τη Χιλλ να παίζει την Ελίζαμπεθ Α' στο Alarme, είχε επενδύσει τον χαρακτήρα της με την ίδια σωματικότητα, γλιστρώντας πάνω στη σκηνή σαν φίδι. Για τη δύναμη αυτού του ρόλου και της Νόρας, θα έλεγα ότι η Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου - φανταστείτε μια αιλουροειδή Billie Whitelaw – που της αξίζει να την γνωρίσουν πολύ πέρα από την Ελλάδα».
Info
Οι παραστάσεις της «Νόρας» συνεχίζονται στο Θέατρο Άττις μέχρι τις 12 Απριλίου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου με τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα και Αντώνη Μυριαγκό. Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.