- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Θεσσαλονίκη, έχεις «Lemon»! (αλλά μόνο για λίγες μέρες)
Η παράσταση που αποθεώθηκε όπου παίχτηκε, τώρα στο θέατρο Αυλαία
![karathanos.jpg karathanos.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/karathanos.jpg)
![dimitris_manis_5.jpg dimitris_manis_5.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/02/20/dimitris_manis_5_4.jpg)
Lemon: Το επιτυχημένο πείραμα των Experimento κάνει στάση στη Θεσσαλονίκη για 5 παραστάσεις στο θέατρο Αυλαία. Παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα και μεταδίδουμε.
Το τριήμερο 21-23 Φεβρουαρίου, όλη η θεατρόφιλη Θεσσαλονίκη θα χορεύει στον ρυθμό του θρυλικού πιανίστα 1900. Μελαχρινός Βελέντζας και Γιώργος Δρίβας, Ντάνι Μπούντμαν Τ. ΝΤ. Λέμον 1900 και Τιμ Μούνι, δυο θαλασσοδαρμένοι βιρτουόζοι διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στο παλμαρέ των αξέχαστων αφηγήσεων, καθώς «κανείς δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του την διηγηθεί».
![dimitris_manis_1.jpg dimitris_manis_1.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/dimitris_manis_1.jpg)
Ατμόπλοιο Βιρτζίνια, αρχές του προηγούμενου αιώνα, γηραιά Ευρώπη και Αμέρικα, ονειρική χώρα, ταξίδια πέρα δώθε στον Ατλαντικό, ένα εγκαταλελειμμένο μωρό σε χαρτόκουτο της πρώτης θέσης, το ανατρέφει ναυτικός, το παιδί ανδρώνεται σε πιανίστα περιωπής, ο 1900 είναι μια διάνοια καταμεσής του πελάγους, στα πλήκτρα του πιάνου του οι επιβάτες ακροάζονται θεσπέσια τζαζ από τα βάθη των ωκεανών, ο τρομπετίστας Τιμ Μούνι έρχεται για να ενορχηστρώσει την ποντοπόρα μοναξιά του 1900 με όνειρα απόδρασης, ο δεινός πιανίστας που γεννήθηκε στο καράβι και δεν κατέβηκε ποτέ από αυτό, αποπειράται το βήμα προς τη στεριά, ωστόσο εκεί που οι άλλοι βλέπουν ακμή, νέες ευκαιρίες και επιθυμίες, ο ίδιος διακρίνει αχανείς αμνήμονες εκτάσεις και αμφίβολες προοπτικές, άρα στρέφει την πλάτη στους ουρανοξύστες και τα φώτα της μεγάλης πόλης, το πλοίο είναι το σπίτι του, στα 88 ασπρόμαυρα κλειδιά του πιάνου, οι περιπλανήσεις του είναι πεπερασμένες και ασφαλείς, η συμβίωση του 1900 με τη θάλασσα γίνεται ισόβια, ώσπου το Βιρτζίνια γερνά, στην αυλαία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου τυλίγεται με μασούρια δυναμίτη για να ακολουθήσει τη μοίρα όλων των παλαιών ξεφτισμένων πραγμάτων, το σκαρί ανατινάζεται και μαζί του φεύγει ο 1900, ο πιανίστας που πέρασε τη ζωή του χωρίς να πατήσει γη. Τέλος της ιστορίας, τέλος του ονείρου.
![dimitris_manis_4.jpg dimitris_manis_4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/dimitris_manis_4.jpg)
Ο αριστουργηματικός μονόλογος «Novecento» του Alessandro Baricco ζει για τρίτη σεζόν μέσα από τον θίασο των Experimento. Η Γεωργία Τσαγκαράκη διασκευάζει και σκηνοθετεί, ο Σταύρος Παπασταύρου μεταφράζει, το ερμηνευτικό ντουέτο ενσαρκώνει την εβδομηντάλεπτη καταβύθιση στην καρδιά των απεγνωσμένων βίων με πρόζα, χορό, τραγούδι, τζαζ, ράγκτάιμ, πολλή ζωντανή μουσική, πυρετικούς διαλόγους, φουριόζα κινητικότητα και κατακλυσμιαία ενέργεια, οι Μελαχρινός Βελέντζας και Γιώργος Δρίβας οικειοποιούνται τους ρόλους, ιδρώνουν το σανίδι και παίρνουν το κοινό από το χέρι σε ένα συμβολικό και συνειδητό ταξίδι προς την ουσία των πραγμάτων: Ο 1900 δοκίμασε την ελευθερία και κοντοστάθηκε στο τρίτο σκαλί. Ο 1900 προσπάθησε να ρισκάρει και αυτό που ανακάλυψε ήταν ότι το να εναντιωθεί στην πιο περιπετειώδη του φύση δεν ήταν με κανέναν τρόπο τόσο δύσκολο όσο είχε φανταστεί. Εσύ;
![dimitris_manis_3.jpg dimitris_manis_3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/dimitris_manis_3.jpg)
Το «Lemon» ξεκίνησε σαν μυστικό που διαδιδόταν. Παίχτηκε εν πλω, σε καρνάγιο, λιμενοβραχίονες, στο ιστορικό εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο Μπάγκειον, όπου σημείωσε 35 συνεχόμενα sold out και συσπείρωσε περισσότερους από 3.500 θεατές, εκθειάστηκε σε καθεμία από τις πολυάριθμες κριτικές που απέσπασε, ταξίδεψε στην Τρίπολη, τώρα κατέφτασε και στη Θεσσαλονίκη. Τρίτη 18 Φεβρουαρίου, νύχτα πρεμιέρας στο θέατρο Αυλαία, δεν πέφτει καρφίτσα. Τα κινητά τηλέφωνα όσων το επιθυμούν έχουν αφεθεί με ασφάλεια σε ειδικά διαμορφωμένο εικαστικό χώρο, υπό την ευθύνη των μελών της παραγωγής, καθώς οι Experimento εισάγουν για πρώτη στο ελληνικό θέατρο την πρόταση #theatroxwriskinito, μια χειρονομία που επιτείνει τη μυσταγωγία και την αίσθηση του ότι «κάτι σπέσιαλ συμβαίνει εδώ». Νύχτα πρεμιέρας στο θέατρο Αυλαία… Πολλά χειροκροτήματα, ζωηρές και εμψυχωτικές επιδοκιμασίες, φώτα, ιδρώτας, χαμόγελα, φιλιά. «Lemon» στη Θεσσαλονίκη: Φοβερή εμπειρία. Γιατί κανείς μας «δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του την διηγηθεί».
Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή) | Τ: 2310 230 013
Hμέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21/2 | 21:00, Σάββατο 22/2 | 19:00 & 21:00, Κυριακή 23/2 | 20:00
Εισιτήρια: 15€ γενική είσοδος, 12€ φοιτητικό, ανέργων, 65+
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και Viva
Lemon
Βασισμένο στο Novecento
του Alessandro Baricco
Το πλήρωμα του Lemon:
Διασκευή | Σκηνοθεσία | Κίνηση: Γεωργία Τσαγκαράκη
Μετάφραση: Σταύρος Παπασταύρου
Σκηνογραφία: Νατάσα Τσιντικίδη
Κατασκευή πιάνου: Θωμάς Μαριάς
Κοστούμια: Κέλλυ Σταματοπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός | Stage manager: Λευτέρης Δούρος
Σχεδιασμός φωτισμού: Experimento
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανής
Γραφιστικός σχεδιασμός: Ελένη Σαραντοπούλου
Video | Trailer: Παναγιώτης Αγκαβανάκης
Stunt rigger: Ηλίας Φωτεινός
Οργάνωση παραγωγής | Επικοινωνία: Κατερίνα Καρσιώτη
Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Παραγωγή: Μελαχρινός Βελέντζας
Παίζουν: Μελαχρινός Βελέντζας (1900), Γιώργος Δρίβας (Τιμ Τούνυ)
Lemon | Μια ανεξάρτητη παραγωγή των Experimento
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.