- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Terror: Ποιο είναι το μυστικό της φετινής θεατρικής επιτυχίας;
Οι ηθοποιοί της παράστασης μιλάνε στην ATHENS VOICE και δίνουν τη δική τους απάντηση στο ερώτημα
Η θεατρική παράσταση «Terror» του Γιώργου Οικονόμου στο Θέατρο Αθηνών τελειώνει με δώρο 100 μειωμένα εισιτήρια.
Σε μια σχετικά αδύναμη χρονιά για τα αθηναϊκά θεατρικά ταμεία, το «Terror» κατάφερε να κάνει τη διαφορά και να κερδίσει τη «μάχη» των εισιτηρίων. Τώρα η επιτυχία του Γιώργου Οικονόμου φτάνει στο τέλος της, αφού θα βρεθεί στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών για δύο ακόμα μόνο φορές, στις 24 και τις 25 Φεβρουαρίου.
Το «Terror», όμως, δεν θα μάς αφήσει έτσι απλά, αλλά θα ανταποδώσει στο κοινό την αγάπη που έλαβε από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους. Πώς; Δίνοντας 100 μειωμένα εισιτήρια στους 100 πρώτους που θα βρεθούν στα ταμεία του θεάτρου δύο ώρες πριν την έναρξη των παραστάσεων.
Ένα ερώτημα μένει λοιπόν: Πού οφείλει το έργο, που βασίστηκε στο κείμενο του δικαστικού θρίλερ του Φέρντιναντ φον Σίραχ, την επιτυχία του; Η παράσταση-δίκη δεν φαίνεται να διέθετε κανένα από τα συνήθη συστατικά των αθηναϊκών θεατρικών επιτυχιών, όπως ονόματα μαρκίζας, ένα γνωστό στο ευρύ κοινό κείμενο ή μεγάλα διαφημιστικά budget. Οι ηθοποιοί της παράστασης μίλησαν στην Athens Voice και μάς δίνουν τη δική τους ερμηνεία:
«Αυτό που παρατηρώ κάθε βράδυ, είναι πως οι θεατές δεν παρακολουθούν μια παράσταση, αλλά μια δίκη, το βλέπω στα μάτια τους και στον τρόπο που συμμετέχουν. Ακούνε πολύ προσεκτικά και δεν θέλουν να χάσουν καμία πληροφορία, μπαίνουν κατευθείαν στο κλίμα ενός δικαστηρίου. Όλοι οι συνεργάτες μου επί σκηνής πιστεύω πως “ευθύνονται” σ’ αυτό, στο ότι ο κόσμος ξεχνάει πως βλέπει ένα θεατρικό έργο. Επίσης, ακόμη και μετά την παράσταση, αυτά που κουβεντιάζουμε πολλές φορές με το κοινό, έχουν να κάνουν με το θέμα και γιατί ψήφισαν αθώο ή ένοχο τον κατηγορούμενο και όχι με τα τεχνικά σημεία μιας παράστασης». -Νάνσυ Μπούκλη
«Ένα πολύ δυνατό κείμενο, που προβληματίζει το θεατή, θέτοντας ερωτήματα που αναγκαστικά σε κινητοποιούν. Ηθοποιοί με καλή χημεία και μια σκηνοθεσία που αφιερώνεται στο έργο». -Γιάννης Στεφόπουλος
«Προσωπικά πιστεύω ότι η επιτυχία του “Terror” οφείλεται σε όλα τα παραπάνω αλλά και σε πολλά περισσότερα. Το “Terror” είναι ένα πάρα πολύ σωστά δομημένο έργο το οποίο προέκυψε από τη βιωματική εμπειρία του Ferdinand von Schirach σε υποθέσεις δικαστικού περιεχομένου σε συνδυασμό με τον ευρηματικό τρόπο σύλληψης της ιστορίας η οποία δεν είναι πραγματική, αλλά εμπεριέχει και το στοιχείο της διάδρασης θέτοντας τον θεατή/ ένορκο προ των ευθυνών. Θέματα συνείδησης, δικαίου, αξιών, ανθρώπινης αξίας, αποφάσεων που τίθενται πάνω από το νόμο και πολλά ακόμα απασχολούν μέχρι την ετυμηγορία, τους θεατές προσδίδοντας στη σκέψη μας πολιτικές, κοινωνικές, πολιτικές αλλά και θρησκευτικές προεκτάσεις!» -Βασίλης Παλαιολόγος
«Το “Terror” είναι ένα εξαιρετικό κείμενο. Η επιτυχία του στηρίζεται στην διαδικασία που βάζει τους θεατές να σκεφτούν και να έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλα ηθικά διλήμματα. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα πάντα δείχνουν ετοιμόρροπα. Λίγα σύγχρονα κείμενα αναλύουν σε βάθος την αξία της ανθρώπινης ζωής, την ηθική, την αξιοπρέπεια του ανθρώπου και τελικά την ασφάλεια σε ένα κόσμο που απειλείται από όλες τις μεριές. Το “Terror” το κάνει και μάλιστα βάζει τους θεατές να είναι αυτοί που θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις. Είναι ακαταμάχητο». -Βάσω Καβαλιεράτου
«Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων ένας καθηγητής μας είχε θέσει το ερώτημα... "Τι εστί ομορφιά;". Άρχισε ο καθένας να λέει το μακρύ του και το κοντό του και τελικά ο καθηγητής μας απάντησε "ομορφιά είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να υπερκεράσει τις δυσκολίες του". Υπό την ίδια λογική λοιπόν η ομορφιά του “Terror” έγκειται στο ότι προσπαθεί. Προσπαθεί να προβληματίσει, προσπαθεί να αφυπνίσει, προσπαθεί να είναι τίμιο και ειλικρινές, προσπαθεί να μην είναι επηρμένο και δήθεν και η προσπάθεια αυτή αγκαλιάζεται από το κοινό και γουστάρουμε όλοι και ζούμε εμείς καλά και εσείς καλύτερα». -Στέλιος Δημόπουλος
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες της παράστασης εδώ.
Δείτε το τρέιλερ της παράστασης εδώ.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το «Terror» στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.