Σας αρέσει ο Κοέν;
Mr. Leonard, μια παράσταση των Ginger Creepers Theater Band βασισμένη στα τραγούδια του L. Cohen, στο Θέατρο Δεκατέσσερα
Ο Δημήτρης Τσατσούλης γράφει κριτική για την παράσταση «Mr. Leonard» των Ginger Creepers Theater Band στο Θέατρο Δεκατέσσερα.
Μια μεγάλη φωτογραφία του γνωστού Καναδού τραγουδοποιού δεσπόζει στην οθόνη, στο βάθος της σκηνής. Μπροστά, ένας συναυλιακός χώρος με όλα τα όργανα απλωμένα, μικρόφωνα, κονσόλα, ηχεία. Και καπνοί, που δοκιμάζονται διαρκώς.
Δύο πρόσωπα επί σκηνής, μια γυναίκα και ένας νεαρός άνδρας, σαν να δοκιμάζουν ρόλους, κινήσεις. Και, κάποια στιγμή, αρχίζει η αφήγηση. Στην αρχή, ο θεατής αναρωτιέται για το ποιος είναι αυτός ο αφηγητής, ποια είναι αυτή η ιστορία. Στο βάθος, στην οθόνη, ο Κοέν, χωρίς να ακούγεται, δείχνει να συμμετέχει σε συναυλία του, να συστήνει συνεργάτες του να δέχεται χειροκροτήματα.
Ο Γρηγόρης Χατζάκης, ένας ανήσυχος νέος σκηνοθέτης που μας έχει δώσει μέχρι στιγμής αλησμόνητες πρωτοποριακές και εμπνευσμένες παραστάσεις, ο οποίος κατάφερε να διατηρήσει ακέραιη την ταυτότητά του και να μην απορροφηθεί από το σύστημα, καθώς, όταν πρωτοεμφανίστηκε πριν κάποια χρόνια, νεαρότατος ακόμη, τράβηξε όλα τα φλας της δημοσιότητας επάνω του, δείχνει, με την παράστασή του αυτή, πώς μπορεί να δημιουργηθεί ενδιαφέρουσα δραματουργία με αφορμή έναν επώνυμο καλλιτέχνη. Δραματουργία που δεν είναι ούτε αγιοποίηση, ούτε καν βιογραφία, αλλά μια ελεύθερα εμπνευσμένη ιστορία που πατάει πάνω στους στίχους των τραγουδιών του Κοέν.
Μαζί με τους συνεργάτες του, δημιουργεί μια όμορφα δομημένη ιστορία, που δεν διστάζει να πάρει ανά διαστήματα μια σουρεαλιστική χροιά, αλλά που και αυτή οφείλεται στα ίδια τα τραγούδια του Κοέν.
Ένας νεαρός μας διηγείται την προσωπική του ιστορία. Για τους χωρισμένους γονείς του, οι οποίοι λάτρευαν και άκουγαν τον Κοέν. Για τη σχέση του με τον πατέρα του. Για τα όνειρα και τους έρωτές του, για τις περιπλανήσεις του. Μια ιστορία που έλκει όλα τα βασικά στοιχεία της από δέκα τραγούδια του Κοέν, ωστόσο ανασυντιθεμένη με τέτοιο τρόπο που να γίνεται βίωμα. Άλλωστε, πολλά από τα τραγούδια του Κοέν έχουν στοιχεία από τη δική του προσωπική ιστορία.
Κάποια στιγμή, κατά την πορεία της ζωής του, ο νεαρός είναι θυρωρός ενός οικήματος στη Νέα Υόρκη. Σε κάποιο διαμέρισμα, ο Κοέν γράφει ένα γράμμα, αυτό που θα γίνει γνωστό ως «Famous Blue Raincoat». Όταν ο παραλήπτης του απαντά με δικό του γράμμα, ο Κοέν έχει ήδη φύγει και ο νεαρός θυρωρός αποφασίζει να τον βρει και να του το παραδώσει. Θα φτάσει στη σκηνή, όπου ετοιμάζεται η τελευταία συναυλία του Κοέν, αυτή που βλέπουμε, ως απόσπασμα, και κατ’ επανάληψη στην οθόνη.
Την παράσταση, όπως είναι ευνόητο, διατρέχει η μουσική. Δεν πρόκειται ακριβώς για τη μουσική του Κοέν, αν εξαιρέσουμε δύο ή τρία τραγούδια που, και αυτά ακούγονται πειραγμένα από τον μουσικό της παράστασης, τον ταλαντούχο Βύρωνα Κατρίτση. Ο οποίος δημιουργεί ένα συνεχές, πολυσύνθετο μουσικό περιβάλλον που κυριαρχεί στην παράσταση, παίζοντας εντέχνως με ήχους του Κοέν, αλλά και γλιστρώντας σε τελείως διαφορετικά ακούσματα.
Ο Χρήστος Καπενής έχει όλο το φορτίο της αφήγησης, των εναλλαγών της ιστορίας του νεαρού ήρωα, που αποδίδει, εν μέσω μουσικών ακουσμάτων, με καθαρή φωνή, συχνά παιγνιώδη διάθεση, κινούμενος μέσα στον χώρο και χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά μικρόφωνα, αλλάζοντας τη φωνή του μέσω τεχνικών παρεμβάσεων. Ένας ηθοποιός που, ακόμη μια φορά, αποδεικνύει ότι η απόλυτη λιτότητα στο παίξιμο, η φυσική απεύθυνση προς το κοινό και η καθαρότητα του λόγου κάτω ακόμα και από τις όποιες τεχνικές αλλοιώσεις, δίνουν το στίγμα της καλής υποκριτικής.
Συνοδοιπόρος στην αφήγησή του, η Κλεοπάτρα Τολόγκου που, σε διαλόγους, αναλαμβάνει όλα τα γυναικεία πρόσωπα της ζωής του αφηγητή, με την ίδια απλότητα και παιχνιδίζοντα λόγο.
Την κίνηση ανέλαβε η Μαρία Αγγέλου, τα σκηνικά η Ζωή Αρβανίτη, τα λιτά κοστούμια είναι Lila Nova, οι φωτισμοί του Τζάνου Μάζη μαζί με τον σκηνοθέτη.
Οι περισσότεροι, μόνιμοι συνεργάτες της ομάδας των Ginger Creepers, γι’ αυτό και το αποτέλεσμα είναι πάντα μια θελκτική εναλλακτική θεατρική πρόταση από μια ομάδα που διατηρεί, ακόμα, τον εναλλακτικό της χαρακτήρα. Οι φωτογραφίες είναι του Φίλιππου Μαργαλιά.
Τις Κυριακές, μετά την παράσταση, ο τραγουδοποιός Βασίλης Μπαμπούνης προτείνει το δικό του μουσικό tribute στον Leonard Cohen. Απολαύστε το.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της ATHENS VOICE
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γρηγόρης Χατζάκης
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χρήστος Καπενής, Κλεοπάτρα Τολόγκου
- ΘΕΑΤΡΟ: Θέατρο Δεκατέσσερα (14)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.